02:42 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بنادر

چرا هندی‌ها از پروژه راه آهن چابهار- زاهدان کنار گذاشته شدند؟
نماد برتر- معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: دلیل کنار گذاشتن هندی‌ها از پروژه خط ریلی چابهار – زاهدان این بود که خود آنها پای کار نیامدند و نهایتا این پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی آغاز شده و امیدواریم تا پایان دولت به بهره برداری برسد.
همکاری ایران و چین به تثبیت اقتصادی کشورمان می انجامد
نماد برتر- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه هیچ بخشی از کشور را در اختیار کسی نخواهیم گذاشت، گفت: همکاری جمهوری اسلامی و چین به تثبیت اقتصادی کشورمان می انجامد و می تواند در شرایط موجود به کشور ما کمک کند.
محدودیتی برای سرمایه‌گذاری هیچ کشوری در جزایر کشورمان  نداریم
نماد برتر- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه محدودیتی برای سرمایه‌گذاری هیچ کشوری در جزایر کشورمان نداریم، گفت: قرارداد مشترک ایران و چین یک اتفاق بزرگ برای اقتصاد کشور است.
آینده بازار نفت چه می شود؟
نماد برتر- کارشناسان بر این باورند که با افزایش قیمت و بهبود تقاضای جهانی نفت، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش - موسوم به اوپک پلاس - به زمان‌بندی خود برای تسهیل کاهش تولید در پایان ماه ژوئیه پایبند خواهند بود.
از پایان محاصره نفت لیبی خبری نیست
نماد برتر- یک روز پس از لغو وضعیت اضطراری سراسری برای تولید نفت، ارتش ملی لیبی اعلام کرد تعطیلی بنادر و میادین نفتی تا زمانی که خواسته‌هایش برای توزیع درآمدهای نفتی برآورده نشود، ادامه خواهد یافت.
بازگشت هزاران ملوان به خانه پس از ماهها سرگردانی در دریا
نماد برتر- بیش از دهها کشوری که هابهای مهم کشتیرانی دارند، موافقت کردند مقررات مرزی و بندری را برای ملوانان تسهیل کرده و به تعویض بیش از ۲۰۰ هزار ملوانی که ماههاست به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانسته اند به خشکی برگردند، کمک کنند.
تهدید هند برای بستن مسیر واردات نفت چین
نماد برتر- تهدید مسدود شدن مسیرهای حمل نفت برای بازار نفت جدید نیست اما تاکنون این تهدید از سوی یکی از مصرف کنندگان بزرگ جهان یعنی هند برای بستن مسیر واردات چین که یک مصرف کننده بزرگ دیگر است، صورت نگرفته بود.
رویای خانه‌دار شدن...
نماد برتر- شاید رویای خانه‌دار شدن و داشتن یک سقف سال‌هاست که از ذهن هر فردی می‌گذرد، شاید هم خیلی ها دیگر امید داشتن یک خانه شخصی را از یاد برده‌اند.
ورود ممنوع بنادر به افراد بدون ماسک
نماد برتر- مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی گفت: گر چه پیش از این هم برای استفاده از ماسک تاکیدات بسیاری کرده بودیم و همه ارباب رجوع‌ها و پرسنل بنادر در سراسر کشور ملزم به استفاده از آن شده بودند اما پس از دستور رئیس‌جمهوری تاکید کرد: هیچ کسی بدون ماسک حق ورود به بنادر را ندارد.
وقوع بحران انسانی در قلب تجارت جهانی
نماد برتر- دهها هزار ملوان فرسوده در پی شیوع بحران کرونا و محدودیت ورود به کشورها، ماههاست در دریا گیر افتاده‌اند و این بحران انسانی ممکن است بهای سنگینی برای تجارت جهانی و زنجیره تامین داشته باشد.
۷۰ میلیون یورو کالای مصرفی دپو شده چه شد؟
نماد برتر- مهلت برای اظهار و ترخیص کالاهای گروه چهارم (مصرفی و غیرضروری) از گمرک مدتی است به پایان رسیده و بعید است دیگر زمانی برای طی فرایند ترخیص مانده این کالاها که سال‌هاست در گمرک و بنادر مانده‌اند، در نظر گرفته شود.
آخرین وضعیت حمل کالاهای ضروری تا دیروز
نماد برتر- معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: طی سه هفته گذشته حمل و نقل کالاهای اساسی و ضروری مردم با کامیون و تریلی 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و حمایت‌های ویژه‌ای از راننده‌های فعال کامیون صورت گرفته است.
کرونا سفرهای دریایی را متوقف کرد
نماد برتر- معاون مدیرکل دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از توقف سفرهای دریایی در ایام نوروز و ادامه داشتن آن تا 20 فروردین ماه خبر داد و گفت: همه سفرهای دریایی داخلی تنها برای بومی‌های منطقه مجاز است و تا زمانی که ستاد مقابله با کرونا اعلام کند این ممنوعیت ادامه خواهد داشت.
کسی به سراغ خودروهای مانده در گمرک نرفت
نماد برتر- مجموعه‌ای بیش از ۱۲ هزار خودرو که طی سالهای اخیر وارد اما به هر دلیلی خروج آنها متوقف شده بود، در نهایت بعد از حواشی بسیار در سال گذشته تعیین تکلیف و در مرحله ترخیص قرار گرفت.
در سال ۹۸ بر بازار جهانی نفت چه گذشت؟
نماد برتر- بازارهای جهانی نفت امسال شاهد چندین رویداد پراهمیت بودند که برخلاف انتظارات، تاثیر موقتی داشتند و در واقع پایان دوران کمبود و فراوانی عرضه در یک دهه گذشته را منعکس کردند و تنها شوکی که یقینا تاثیر آن به این زودی تمام نخواهد شد همه گیر شدن شیوع ویروس کرونا در جهان است.