23:46 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ابر

ریزش‌های بازارسرمایه ربطی به فروش اوراق بدهی ندارد
به تازگی مباحث زیادی پیرامون اوراق و فروش آن در بازار مطرح شده است؛ موضوعی که ریزش‌های بازار را هم به آن ارتباط می‌دهند که تصور اشتباهی بوده و ناشی از نبود درک صحیح از ساختار بازار اوراق و تاثیر آن در ارزش‌گذاری است.
رشد ۵۷ درصدی در فروش صنایع بورسی
مقایسه فروش صنایع بورسی در دوره یک ماهه مبتنی به ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، حکایت از میانگین رشد ۵۷ درصدی در این صنایع دارد.
" جوین " در اواخر ماه جاری به مجمع می رود
مجمع عمومی شرکت کشت و صنعت جوین در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۷ برگزار خواهد شد.
قیمت‌گذاری دستوری یا بازار آزاد؛ مسأله این است
اقتصاددانان به جای قیمت‌گذاری دستوری، کشف قیمت در بازار آزاد را پیشنهاد می‌کنند؛ با این وجود و در شرایط حاضر کشور که چاره ای جز گذار به بازار آزاد وجود ندارد، ایجاد قیمت شناور مدیریت شده برای کالاها، می تواند مشکلات زیادی را حل کرده و زمینه را برای رسیدن به فضای باز اقتصادی فراهم کند.
ریزش اخیر بازار سرمایه بی‌ارتباط با بازار بدهی
در بازار سرمایه طیف متنوعی از سرمایه‎‌گذاران با درجه ریسک‌پذیری متفاوتی حضور دارند؛ و هر سرمایه‌گذاری متناسب با میزان ریسک خود در یکی از ابزارهایی که در بازار سرمایه است سرمایه‌گذاری می‌کند. به همین دلیل، مرتبط دانستن ریزش اخیر بازار سرمایه به بازار بدهی، تفکر اشتباهی است.
توسعه اقتصاد از مسیر شفافیت و حذف قیمت‌گذاری دستوری
اصلاح دو عامل شفافیت و قیمت گذاری عادلانه از طریق مکانیزم بازار به کارکرد اصلی اقتصاد که همان تخصیص و تجهیز بهینه منابع است، منجر می‌شود. اصلاح این دو عامل در هر اقتصادی ، بی‌تردید اثرات توسعه‌ای آن بر اقتصاد نمایان خواهد شد.
"دی" از تسهیلات اعطایی رشد ۱۷درصد درآمد ساخت
تسهیلات اعطایی بانک دی طی دوره یک‌ماهه منتهی به مهرماه سال جاری ۲۵،۳۱۰ میلیارد ریال شناسایی‌شده که حدود ۱۷ درصد بیشتر از تسهیلات وصولی ثبت‌شده در مهرماه بوده است.
افزایش سرمایه «تنوین» در راه است
مدیرعامل تامین سرمایه نوین از اعلام برنامه افزایش سرمایه این شرکت در آینده نزدیک خبر داد.
فروش "غگلستا" بر روی مدار «انواع شیر»
یشترین درآمدی که غگلستا طی این دوره یک‌ماهه توانسته از فروش محصول به ارمغان بیاورد مربوط به فروش محصول «پنیر» با ۲۵۴ میلیارد ریال بوده و «خامه» نیز پس از آن با مبلغ ۱۴۳ میلیارد ریال قرار گرفت.
افزایش ۳۳ درصدی وصول تسهیلات "وبصادر"
بانک صادرات در مهرماه ۱۴۰۰ میزان پرداختی خود را جهت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۵،۷۳۱ میلیارد ریال گزارش کرده است.
لزوم پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد و موانع موجود
وجود ابهامات در فضای بین المللی خارجی و وجود غیر متخصصان در فضای داخلی اقصاد، مهمترین موانع در پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد کشور هستند.
افزایش درآمد سالانه ۵۵ درصدی "وتجارت"
میزان درآمد تسهیلات اعطایی که بانک تجارت از ابتدای سال مالی تا انتهای مهرماه طی مدت ۷ ماه شناسایی کرده برابر با ۲۰۷،۰۷۱ میلیارد ریال بوده است.
کسب درآمد ۱،۴۹۴ میلیارد ریالی "ودی" در مهرماه
بیشترین میزان پرداختی بیمه دی در مهرماه متعلق به بخش «درمان» با ۲،۹۹۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به دوره مشابه ماه گذشته ۵۱ درصد افزایش پرداختی را به همراه داشته، همچنین پس از رشته بیمه درمان بیشترین مقدار پرداختی متعلق به «ثالث-اجباری» بود.
حرکت معکوس طلا و نفت
قیمت نفت در آغاز معاملات امروز، دوشنبه، پس از اینکه چین اعلام کرد ذخایر بنزین و گازوئیل را برای افزایش عرضه آزاد کرده است، کاهش یافت و این در حالی است که سرمایه‌گذاران در آستانه نشست اوپک پلاس در ۴ نوامبر، موقعیت های خرید خود را کاهش دادند.
افزایش درآمد سالانه ۳۳ درصدی "سپ"
بیشترین میزان درآمد کسب‌شده "سپ" در مهرماه از بخش «پین و اعتبار فروخته‌شده درگاه‌ها» با ۱،۸۶۰ میلیارد ریال بود.