14:36 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کارگزاری

دلایل افزایش قیمت قیر؛ از رشد قیمت جهانی تا معاملات تهاتری
قیمت قیر در بورس کالا متاثر از قیمت جهانی نفت و اثر آن بر نرخ پایه وکیوم باتوم، قیمت ارز و معاملات تهاتری دولت تعیین می شود از این رو نمی­توان رشد قیمت قیر را در بورس کالا ناشی از رفتار غیر منطقی و غیرعقلانی خریداران و یا رقابت­های غیرمعقول دانست.
سرمایه شرکت‌های کارگزاری در سال ۱۳۹۹ مسیر صعودی پیمودند
با مقایسه سرمایه شرکت‌های کارگزاری در دوره ۴ ساله از نیمسال اول ۹۶ تا نیمسال اول ۹۹ میتوان دریافت که سرمایه شرکت‌های کارگزاری در سال گذشته با رشد مناسبی همراه بودند.
توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دغدغه‌های فعالان بازار
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی به موضوعاتی از جمله فروش اوراق دولتی، معاملات الگوریتمی، تغییر مدیریتی در سازمان بورس و موارد دیگری که به‌تازگی به عنوان دغدغه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده به گفت‌وگو پرداخت.
صندوق‌ توسعه و تثبیت بازار؛ از تعادل و ثبات در بازار تا حرکت بر خلاف موج‌های هیجانی
صندوق‌های توسعه و تثبیت با سفارش‌گذاری بر خلاف موج هیجانی در بازار، به ایجاد تعادل و ثبات در بازار سرمایه کمک شایانی می‌کنند.
آغاز عملیات بازارگردانی بر «لخزر»
عملیات بازارگردانی نماد معاملاتی شرکت پارس خزر از امروز سه‌شنبه ۲۰ مهر ماه آغاز می‌شود.
الگوریتم‌بازها چه کسانی هستند؟
براساس دستورالعمل افشای اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار، استفاده از الگوریتم تنها برای عملیات بازارگردانی مجاز است و شرکت‌های نرم‌افزاری حق افشای اطلاعات عمق سفارش‌ها به درگاه‌های آنلاین به‌جز آنلاین گروهی را ندارند.
صندوق‎‌های تثبیت و توسعه؛ از تزریق منابع مالی تا ثبات در بازار
هدف از تاسیس صندوق‎‌های تثبیت و توسعه، کمک به ثبات بازار از طریق تزریق منابع مالی به بازار سرمایه در مواقع بحرانی و نیز عرضه سهام در زمانی که صف‌های تقاضا تشدید می‌شوند، است.
انتشار اوراق اجاره سهام هیبریدی (ترکیبی) از طریق توثیق و رتبه‌بندی در بازار سرمایه
روز دوشنبه مورخ ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۰، برای نخستین بار در بازار سرمایه کشور اوراق اجاره سهام هیبریدی یا ترکیبی از توثیق و رتبه‌بندی منتشر می‌شود.
عرضه صکوک اجاره سهام ۷ هزار میلیارد ریالی صنایع و معادن غدیر
با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره سهام شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (سهامی عام) به مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار تهران از روز دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ به مدت سه روز کاری در نماد "صمعاد۴۰۷" عرضه عمومی خواهد شد.
آغاز عملیات بازارگردانی بر یک شرکت دارویی
عملیات بازارگردانی نماد معاملاتی شرکت ایران دارو از امروز یکشنبه ۱۱ مهر ماه آغاز می‌شود.
ارتقای امنیت معاملات از مسیر احراز هویت الکترونیکی
احراز هویت الکترونیکی، تنها برای یک بار صورت می‌گیرد و مسیر قابل اطمینانی برای ارتقای امنیت معاملات در بازار سرمایه است.
داشتن کد نقش و ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت الزامی شد
در نامه جدید مدیر پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران به شرکت‌های کارگزاری آمده است که تمامی خریداران محصولات فولادی از تاریخ ۱۰ مهر ماه ملزم به داشتن کد نقش و ثبت اطلاعات معاملات در سامانه جامع تجارت هستند.
استقبال سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری غیرمستقیم
طی مدت ۸ ماهه اخیر، نهادهای مالی توسعه کمی و کیفی یافتند و سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در میان سهامداران با اقبال بیشتری مواجه شد.
سهولت و امنیت در خرید سیمان با احراز هویت
بورس کالا می‌تواند از اطلاعات اشخاصی که ثبت‌نام آنها در سامانه سجام تکمیل شده و کد معاملاتی دریافت کرده‌اند، استفاده کند. این اقدام که احتمالاً در آینده نزدیک اجرایی می‌شود، گام ارزشمندی در تسهیل و ارتقای امنیت خرید سیمان به‌شمار می‌رود.
اختلال فنی در کانال‌های ارتباطی؛ دلیل اخلال به‌روزرسانی اطلاعات
تاخیر در ارسال اطلاعات معاملاتی روز چهارشنبه به کارگزاری‌ها و ایجاد مشکل در مشاهده به موقع اطلاعات از سوی تعدادی از سهامداران در روز شنبه به دلیل مشکل فنی در کانال ارتباطی میان سیستم‌ها بوده است.