21:11 | چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کارگران

یک ابزار طلایی دیگر در راه بورس کالا
نماد برتر- سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران می‌گوید که با توجه به صدور اوراق ۱۰۰ سوتی در بازار گواهی سپرده شمش طلا، پیش‌بینی می‌شود این بازار با استقبال سرمایه گذاران روبه رو شود. به گفته او، با توجه به اینکه در حال حاضر امکان خرید شمش‌های یک کیلو گرم جهت حفظ ارزش آتی ذخیره و پس‌انداز مردم وجود ندارد، در این زمینه با راه‌اندازی اوراق، امکان خرید طلا برای عام مردم به میزان سپرده و نقدینگی عامه جامعه فراهم می‌شود.
دستور وزیر برای تسریع در تهاتر بدهی‌های هپکو و تامین مالی ۷۰ میلیارد تومانی
نماد برتر- نماینده مجلس از دستور وزیر کار برای انجام سریع تهاتر بدهی‌های هپکو با بانک‌ها ، تامین مالی ۷۰ میلیارد تومانی و وعده پرداخت حقوق کارگراران خبر داد.
وعده استاندار مرکزی به پرداخت بدهی ۱.۲ هزار میلیارد تومانی شرکت پرحاشیه
نماد برتر- استاندار مرکزی گفت: بدهی‌ ۱.۲ هزار میلیارد تومانی هپکو از محل اعتبارات در اختیار وزارت تعاون ظرف یک ماه آینده پرداخت می‌شود.
نحوه بازپرداخت بدهی ۲ میلیون یورویی فدراسیون فوتبال به شستا
نماد برتر- رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال درباره قراردادی که قرار بود با شستا برای نحوه بازپرداخت بدهی دستمزد ویلموتس منعقد شود، توضیحاتی ارائه کرد.
در این اوضاع اقتصادی، حداقل حقوق کارگر باید ۸ میلیون تومان باشد
نماد برتر- رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان با بیان اینکه حقوق کارگران هیچ وقت به آخر ماه نمی‌رسد، گفت: اگر قرار باشد یک خانواده کارگری با دو فرزند در این اوضاع اقتصادی با حقوقی زندگی کند که به آخر ماه برسد، باید حداقل هشت میلیون تومان دریافتی داشته باشند.
سه شنبه، تشکیل اولین جلسه کمیته دستمزد
نماد برتر- اولین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار با هدف بررسی و تعیین هزینه سبد معیشت کارگران این هفته برگزار می شود.
سرازیر شدن مجدد مردم در بورس بعید است!
نماد برتر- یک کارشناس حوزه کار بر لزوم پیش بینی اعتبار خاص برای حمایت از کارگران در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد وگفت: درست است که نمی توانیم پرداخت دستمزد کارگران را در بودجه ببینیم ولی باید در شرایط خاص اقتصادی کمکهای اجتماعی برای گروههای کارگری حتی کارمندی درنظر بگیریم.
جزییات عیدی و پاداش کارگران در سال ۹۹
نماد برتر- بر اساس قانون، همه شرکتها و سازمانهای مشمول قانون کار باید حداقل دو ماه پایه حقوق و حداکثر سه ماه پایه حقوق را به عنوان عیدی و پاداش به کارگران و نیروهای کار خود بدهند.
دلارهای نفتی را کجا هزینه کنیم بهتر است؟
نماد برتر- یک کارشناس حوزه کار می گوید کاهش وابستگی به نفت زمانی اثرگذار است که درآمدهای نفتی در صنایع زیربنایی و بخشهای تولیدی سرمایه گذاری شود تا کل کشور به ویژه کارگران آثار آن را در زندگی خود احساس کنند.
معافیت حق بیمه کارفرمایان در صورت انتقال کارگاه ممکن شد
نماد برتر- رئیس اتاق اصناف ایران گفت: سازمان تامین اجتماعی چندی پیش با صدور بخشنامه ای کارفرمایان کارگاه‌ها با تعداد کارگران زیر پنج نفر را در صورت انتقال کارگاه‌ها، از تسهیلات موضوع قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما که پیش‌تر طبق مصوبه ۱۶ اسفند ۱۳۶۱ مجلس شورای اسلامی اعمال می شد، محروم کرد اما با رایزنی‌های انجام شده از سوی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و بر اساس بخشنامه جدید سازمان تامین اجتماعی این مشکل رفع شده است.
پروانه کار اتباع خارجی سه ماه دیگر تمدید شد
نماد برتر- بر اساس اعلام اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعتبار پروانه کار همه اتباع خارجی بدون نیاز به مراجعه حضوری به طور خودکار تا پایان بهمن ماه تمدید می شود.
بی تدبیری‌هایی که مرغ را پر داد!
نماد برتر- افزایش شدید قیمت مرغ در روزهای اخیر، رعایت نشدن دائمی نرخ مصوب محصولات مشمول قیمت‌گذاری، نبود نظارت بر فرآیند توزیع نهاده‌های دامی و اقدام دیرهنگام نهادهای مسئول برای عرضه مرغ با نرخ دولتی در راستای تنظیم بازار همه از جمله عواملی است که دست به دست هم دادند تا مرغ را هم از سفره بخشی از جامعه حذف کنند.
آرزوی خرید خانه به دل کارگران ماند!
نماد برتر- رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران می گوید اگر مسکن ملی به شکل عملی به اجرا درآید بخش اعظمی از تقاضای مسکن در جامعه جمع آوری می شود و کارگران را به خانه دار شدن امیدوار می کند.
امید روحانی به بایدن و لغو تحریم ها / پیگیر دو دستور ویژه به وزرای صنعت و نفت
نماد برتر- رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری نسبت به اقدامات دولت جدید آمریکا برای جبران سیاست های ترامپ و لغو تحریم ها از کاهش حضور کارمندان از شنبه و دو دستور ویژه به وزرای صنعت و نفت خبر داد.
خارج کردن نفت از بودجه به نفع کارگران است؟
نماد برتر- عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار معتقد است اگر با کاهش وابستگی به نفت به سمت و سوی تولید برویم و همزمان با قاچاق کالا مقابله کنیم، در آن صورت خارج کردن دلارهای نفتی از بودجه در زندگی و امنیت شغلی کارگران اثرگذار خواهد بود.