14:06 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ژاپن

کاهش نرخ ۱۷ ارز رسمی/ نرخ ۱۰ ارز ثابت ماند
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن بهای ۱۷ ارز نسبت به روز گذشته کاهش و نرخ ۱۹ ارز افزایش یافت، همچنین نرخ ۱۰ ارز بدون تغییر باقی ماند.
REITs؛ ابزار بین‌المللی کسب سود از سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات
صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات (Real Estate Investment Trust (REIT))، ابزار مالی است که مالک، اداره یا تأمین‌کننده املاک درآمدزا است. صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات که بر اساس صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک طراحی شده‌اند، سرمایه سرمایه‌گذاران متعددی را جمع آوری می‌کنند. این امر به سرمایه گذاران خرد امکان می‌دهد از سرمایه‌گذاری در املاک سود ببرند، بدون آنکه مجبور باشند ملک را خریداری، مدیریت یا تأمین مالی کنند. از سویی دیگر، REITs به عنوان پرچین سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در برابر تورم عمل می‌کند.
مروری بر وضعیت بازار نفت در هفته گذشته / ضربه سهمگین دلتا بر پیکر بازار
بازار نفت در هفته گذشته عمدتا تحت تاثیر جو منفی قرار داشت و در نهایت با ضرر هفتگی معاملات خود را به پایان رساند. مهم‌ترین عامل سقوط بازار در روزهای اخیر، افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا بود که باعث نگرانی از وضعیت تقاضای سوخت شد.
نرخ همه ارزها ثابت ماند
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ تمام ارزها بدون تغییر باقی ماند.
بهای ۱۳ ارز کاهش یافت/ افزایش نرخ ۲۰ ارز
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن بهای ۱۳ ارز نسبت به روز گذشته کاهش و نرخ ۲۰ ارز افزایش یافت؛ همچنین نرخ ۱۳ ارز ثابت ماند.
مزیت‌های بورس انرژی
وجود بازار رقابتی، عرضه انرژی الکتریکی موردنیاز جوامع بشری را به شکلی کارآتر میسر می‌سازد، زیرا در بازار رقابتی، شرکت‌های تولیدکننده انرژی الکتریکی سعی می‌کنند سهم بیشتری از بازار را کسب کنند و به این منظور ناچار به ارائه برق با کیفیت بهتر و با قیمت مناسب‌تر هستند.
پالس مثبت آمریکا به بازار ارز
امروز روند نزولی دلار تحت تاثیر سیگنال مثبتی که از سوی آمریکا مبنی بر لغو بخشی از تحریم‌های تجاری ایران رسیده، شدت گرفته به طوریکه در معاملات پشت‌خطی قیمت ۲۴۴۰۰تومان را هم لمس کرده است.
معافیت بخشی از تحریم‌های ایران از سوی آمریکا
وزارت امور خارجه آمریکا در اطلاعیه ای به کنگره این کشور اعلام کرده است که معافیتی برای بخشی از تحریم‌های نفتی اعمال شده علیه ایران اعمال می‌کند.
کاهش بهای ۱۹ ارز رسمی/نرخ ۱۴ ارز هم افزایش یافت
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن بهای ۱۹ ارز نسبت به روز گذشته کاهش و نرخ ۱۴ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۱۳ ارز ثابت ماند.
لیست ثروتمندترین افراد جهان
نماد برتر - نماینده هند از فهرست ۱۰ ثروتمند نخست جهان در ماه آوریل خارج شد.
سامسونگ بزرگترین تولید کننده تلفن همراه در جهان
نماد برتر - سامسونگ الکترونیکس با سهم یک پنجمی از فروش جهانی تلفن هوشمند، عنوان بزرگترین سازنده تلفن هوشمند جهان را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ از اپل پس گرفت.
کرونای هندی ترمز نفت را کشید
نماد برتر - قیمت نفت پس از این که روز پنج شنبه به بالاترین رکورد شش هفته گذشته صعود کرد، در معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به قرنطینه های گسترده در هند و برزیل به منظور مهار شیوع کووید ۱۹، کاهش یافت.
وال استریت جان گرفت!
نماد برتر - بیشتر شاخص های مهم بورس وال استریت در آستانه ثبت رکوردهای جدید قرار گرفتند.
ریزش جهانی، به دلیل کرونای هندی
نماد برتر - نگرانی از گسترش گونه هندی کرونا به جهان، بورس های مختلف را فرو ریخت.
چقدر با نومدارهای «فارکس» آشنا هستید؟
نماد برتر - هر کدام از نمودارهای فوق مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما مختارید یک نوع یا ترکیبی از هر سه نوع را داشته باشید.