06:05 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پرتفوی

«شیمیایی‌ها» پرچمدار ارزش بازار "وپترو"
"وپترو" طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۲۳,۰۲۱ میلیون ریال درآمد داشت.
پترویی‌ها مرکز اصلی تمرکز "شستا"
بیشترین دارایی "شستا" در اختیار بخش «سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت» با ۲۷۲،۰۱۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال گذشته ۷۸ درصد رشد را شاهد بوده و همان‌طور که شاهد هستیم «دریافتنی‌های تجاری» با ۲۴۲،۱۹۳ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.
«ثالث- اجباری» عمده‌ترین حق بیمه صادرشده "کوثر"
موجودی نقد بیمه کوثر به ۱،۰۳۳ میلیارد ریال رسیده، میزان سرمایه این شرکت بدون تغییر باقی‌مانده و سود انباشته نیز با رشد ۹ درصدی به ۱۲،۴۶۲ میلیارد ریال رسید.
"حکشتی" برای تسویه اقساط تسهیلات ارزی لنگر کشید
سرمایه حکشتی طی این دوره یک‌ساله نسبت به سال گذشته با ۳۲ درصد افزایش سرمایه مواجه بوده، همان‌طور که گفته شد مجموع درآمد‌های عملیاتی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پایان دوره یک‌ساله منتهی به خردادماه سال ۱۴۰۰ برابر با ۲۹،۰۵۸ میلیارد ریال به ثبت رسید.
سهامداران «وپترو» و افزایش ۹درصدی ارزش بازار
بیشترین بهای تمام‌شده "وپترو" متعلق به «صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازار گردانی صبا گستر نفت و گاز تأمین» با ۱،۲۲۵ میلیارد ریال بوده که ارزش بازار آن برابر با ۱،۲۲۵ میلیارد ریال شناسایی‌شد
"پارسان" از سود سهام به «همت» نزدیک شد
در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "پارسان" بیشترین بهای تمام‌شده متعلق به «پتروشیمی پارس» بوده که ارزش بازار آن نیز برابر با ۲۱۶،۰۱۲ میلیارد ریال شناسایی‌شده و نسبت به ماه گذشته ۱۱ درصد کاهش ارزش را به همراه داشت.
۳۸۹ میلیارد ریال درآمد "خبهمن" از سود سهام
بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس در اختیار بهمن دیزل و سرمایه‌گذاری بهمن بوده است.
۲.۵ همت درآمد "فارس" از سود سهام
یشترین میزان سرمایه‌گذاری در بورس صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس متعلق به بخش «محصولات شیمیایی» بوده و شاهد رشد ۲۰ درصدی سرمایه‌گذاری در بخش پذیرفته‌شده در بورس بوده‌ایم.
انتشار اوراق اجاره سهام هیبریدی (ترکیبی) از طریق توثیق و رتبه‌بندی در بازار سرمایه
روز دوشنبه مورخ ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۰، برای نخستین بار در بازار سرمایه کشور اوراق اجاره سهام هیبریدی یا ترکیبی از توثیق و رتبه‌بندی منتشر می‌شود.
نیمه دوم سال چگونه سپری می‌شود؟
کمرنگ شدن موضوع قیمت‌گذاری دستوری، فروکش کردن بیماری کرونا در دنیا و به دنبال آن افزایش قیمت‌های جهانی، شرایط را برای تغییر و تحول مثبت بازار سرمایه در نیمه دوم سال جاری آماده تر می‌کند.
سه کماندار "تجلی" را بشناسید
بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "تجلی" در صورت خلاصه سرمایه‌گذاری‌ها به تفکیک گروه صنعت منتهی به شهریورماه مربوط به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با ۱۶،۳۷۱ میلیارد ریال بود.
بازار بدهی؛ بازوی بازار سرمایه
بازار بدهی نقطه کانونی بازار سهام برای تغییر نهادهای بازار سرمایه است؛ بنابراین، به شدت نیاز به تغییر در نهادهای بازار داریم چرا که با نهادهای فعلی بازار سرمایه نمی توان افقی که برای بازار بدهی مدنظر است را محقق کرد.
نوپاهایی که با سرمایه‌گذاری جسورانه جان می‌گیرند
صندوق جسورانه نوعی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک است که به راه‌اندازی کسب ‌و کارهای جدید، حمایت از طرح‌ها و پروژه‌ها، اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و توسعه فناوری کمک به سزایی می‌کنند.
عرضه اولیه‌هایی که جیب سهامداران عمده را پر می‌کند
بررسی‌ها حاکی از آن است که پس از اوج‌گیری عرضه اولیه، شاخص به سرعت واکنش نشان می‌دهد و ضرر سهامداران را بیشتر می‌کند.
سبدگردان‌ها در انتخاب نرم افزار سبدگردانی به چه نکاتی توجه کنند؟
طبق دستور‌العمل سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت‌ های سبدگردانی موظفند تا در کنار نیروی انسانی و ساختار سرمایه، از یک نرم افزار سبدگردانی جامع برای مدیریت و انجام امور سبدگردانی استفاده کنند.