17:36 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پراید

فروش۵.۷ میلیون دلار خودروی ایرانی به ۹ کشور/ صادرات پراید به اسپانیا
نماد برتر- اعلام مسئولان گمرک ایران از این حکایت دارد که ایران در سال گذشته بیش از ۵.۷ میلیون دلار صادرات خودرو داشته و اسپانیا از جمله مقصدهای این صادرات بوده که بیشترین تنوع خودرویی به آن صادر شده است.
عرضه خودرو در بورس قیمت‌ها را کاهش می‌دهد/ آخرین نرخ ۱۱ محصول پر فروش
نماد برتر- نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران با اشاره به اثر عرضه خودرو در بورس بر کاهش قیمت ها از کاهش ۵ درصدی نرخ خودرو طی دو روز گذشته و آخرین قیمت ۱۱ محصول پر فروش داخلی خبر داد.
ماجرای بنز، بی ام دبلیو و پورشه های غیراستاندارد!
نماد برتر- اعلام غیر استاندارد بودن خودروهای بنز، پورشه و... در حالی حاشیه ساز شده که طبق اعلام مسئولان مربوطه، سازمان ملی استاندارد طی نامه‌ای رسمی به سازمان اموال تملیکی عدم تائید این خودروها را اعلام کرده است. بر این اساس، اکنون ۱۴۰۰ خودرو خارجی با استاندارد یورو ۵ فقط به دلیل عدم مجوز سازمان استاندارد بلاتکلیف مانده و امکان تعیین تکلیف، ترخیص یا فروش آنها وجود ندارد.
انتقاد از اقدامات موثر در جهش عجیب شاخص/ ۶ نکته مهم در سرمایه گذاری بورس
نماد برتر- معاون اسبق سازمان بورس با انتقاد از اقداماتی که موجب جهش عجیب شاخص از ابتدای سال شد به ۶ نکته در زمان از دست رفتن اصل سرمایه یا سودهای از دست رفته اشاره کرد.
گرانی دوباره دلار منجر به افزایش۱۰ تا۵۰ میلیون خودروهای داخلی و خارجی شد
نماد برتر- نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران از افزایش ۵ تا ۶ درصدی خودروهای داخلی خبر داد و گفت: خودرو‌های خارجی نیز حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون افزایش قیمت داشتند.
آمار تولید و فروش ۷ ماهه سایپا با درآمد ۶.۴ هزار میلیارد تومانی
نماد برتر- سایپا با ارائه آمار تولید و فروش مهر و ۷ ماهه سال مالی جاری از شناسایی درآمد ۶.۴ هزار میلیارد تومانی خبر داد.
شاید تولید برخی محصولات خودرویی تا پایان سال متوقف شود
نماد برتر- رئیس سازمان ملی استاندارد از مهلت رعایت استانداردهای ۸۵ گانه به برخی خودروسازان تا پایان سال خبر داد و گفت: در صورت عدم رعایت استانداردها ، تولید برخی محصولات متوقف خواهد شد.
احتمال انتخاب بایدن و تأثیر منفی آن بر بازار سرمایه ایران
نماد برتر- تأثیر مستقیم انتخابات ریاست جمهوری بر آشفتگی بازار تنها یک جو روانی است.
مجوز افزایش ۴۷ درصدی ۱۶ شیشه زیرمجموعه سایپا برای دو محصول پرفروش
نماد برتر- زیرمجموعه سایپا از دریافت مجوز افزایش ۴۷ درصدی ۱۶ قلم شیشه ایمنی دو محصول پرفروش طی توافق با خریدار عمده و زمان اعمال خبر داد و با توقف نماد روبرو شد.
خودروسازان می خواهند ماهانه گران کنند/ زمان ارزانی خودرو
نماد برتر- با وجود نقدهای مطرح شده در رابطه با نحوه قیمت گذاری و فروش خودرو و وضعیت بازار، رئیس شورای رقابت می گوید با وضعیت ناپایدار اقتصادی فعلی و عرضه محدود در مقابل تقاضای کذایی بهترین و منصفانه ترین روش در دستور کار قرار گرفته و چاره ای جز افزایش قیمت هر سه ماه یکبار و فروش از طریق قرعه کشی نداشته‌اند.
تولید ۴۰۵ هزار خودرو سواری در نیمه نخست سال جاری
نماد برتر- اعلام صورت‌های مالی خودروسازان بزرگ کشور به بورس نشان می‌دهد که تیراژ تولید آن‌ها در شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از افزایش ۱۰ درصدی تیراژ تولید خودروهای سواری دارد.
سایپا گزارش عملکرد نیمه اول سال داد / بیشترین و کمترین وزن فروش
نماد برتر- سایپا در آمار تولید و فروش شهریور و ۶ ماهه دوره مالی جاری، ۵.۴ هزار میلیارد تومان درآمد محقق کرد که نسبت به دوره مشابه قبل با افت ۶ درصدی روبرو شده است.
براساس کدام منطق اقتصادی پراید ۱۲۰ میلیون تومان می‌شود؟
نماد برتر- نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از دو شرکت ایران خودرو و سایپا گفت: کجای دنیا قیمت یک خودرو به ۲۰۰، ۳۰۰ و ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد؟ صنعت خودرو ایران پس از نیم قرن حمایت در صورت ورود یک رقیب خارجی یک ماه هم دوام نمی‌آورد.
آغاز کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو
نماد برتر- طبق اعلام رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، قیمت خودروهای داخلی در بازار با یک شیب نزولی در مسیر کاهش قرار گرفته است اما همچنان باتوجه به نبود سقف قیمتی، رقم‌های متفاوتی برای یک خودرو دیده می‌شود.
چگونه قبض برق را رایگان کنیم؟
نماد برتر- طرح برق امید با هدف فرهنگسازی و مدیریت مصرف از یک ماه و نیم دیگر اجرایی می شود و ۳۰ میلیون نفر از مشترکان کم مصرف پرداخت هزینه برق معاف خواهند شد، حتی مشترکان پر مصرف نیز با انجام راهکارهایی می توانند از این مزیت بهره مند شوند.