14:14 | پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پایا

انتشار اوراق گام بانک رفاه به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریالی
نماد برتر- اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) متعلق به بانک رفاه کارگران در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس پذیرش شد. این اوراق با نماد «گام ۰۱۰۸۱۳» به تعداد ۳۵۰ هزار ورقه پذیرش‌شده و مبلغ کل اوراق ۳۵۰ میلیارد ریال است. مدت اوراق ۹ ماهه و تاریخ سررسید آن ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ است.
ضرورت امروز بازار سرمایه؛ تطبیق زمان‌های معاملاتی با بازارهای جهانی
نماد برتر- مدیرعامل شرکت سبدگردان «هیوا» با مناسب دانستن اقدام اخیر سازمان بورس مبنی بر افزایش عمق مظنه‌ها، افزود: همزمان با این مباحث باید به افزایش ساعت و روزهای معاملاتی نیز پرداخته شود؛ زیرا یکی از عدم تقارن‌هایی که در بازار سرمایه وجود دارد بابت اختلاف ساعت و روزهای معاملاتی با بازارهای بین المللی است، موضوعی که توجه به آن می‌تواند بر نوسانات قیمتی و پیش‌بینی‌پذیری بازار کمک کند.
سهام عدالت روند صعودی گرفت
نماد برتر- در پایان معاملات روز گذشته بازار سرمایه، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، یک درصد افزایش یافت.
واریزی صندوق توسعه به بورس منوط به امضای قرارداد است
نماد برتر- معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی شرط واریزی این صندوق به صندوق تثبیت بازار سرمایه را منوط به امضای قراردادهای طرفین اعلام کرد.
افزایش ورود سرمایه به بورس با اعمال مالیات بر سود سپرده‌های بانکی
مالیات بر سود سپرده‌های بانکی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان اقدامی مثبت تلقی می‌شود که می‌تواند زمینه‌ساز افزایش سرمایه‌گذاری‌های غیرمستقیم و نیز ورود سرمایه‌های بیشتر به این بازار باشد.
پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه
نماد برتر- معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی گفت:بر اساس اطلاعات موجود، سازمان امور مالیاتی در قالب بدهی‌ها خود به صندوق توسعه ملی، دستور پرداخت حداقل ۲ هزار میلیارد تومان به خزانه را اعلام کرده، پس از این پرداخت، ما همان پول را به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت خواهیم کرد.
برنامه ریزی برای واریز سودهای رسوب شده سهامداران در حال اجراست
نماد برتر- قائم مقام مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ضمن اعلام جزییات پرداخت سود شرکت‌ها از طریق سامانه سجام، گفت: در خصوص اشخاص حقوقی و همچنین مانده مطالبات سهامداران حقیقی برای سودهای رسوب شده، فرآیند آن در حال پیاده‌سازی، تست و عملیاتی شدن است.
تقویت اقتصاد دیجیتال، عامل توسعه کسب و کار در کشور
نماد برتر- چند سالی هست که همه ما با کلماتی همچون فناوری اطلاعات، دیجیتال، شبکه های اجتماعی، کانال های الکترونیک، فضای مجازی و مفاهیمی از این قبیل آشنا شده ایم.
اما و اگرهای امضا قرارداد بین صندوق توسعه ملی با صندوق تثبیت
نماد برتر- در حال حاضر مطابق یکی از بندهای مندرج در پیش نویس قرارداد، صندوق توسعه ملی پرداخت ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مبلغ ۵۱۰ میلیارد دلار را منوط به دریافت مطالبات خود از سازمان امورمالیاتی کرده، که صندوق ثبیت مطابق جایگاهی که در آن قرار گرفته امکان پذیرش چنین مسئله‌ای را ندارد.
قیمت نفت متأثر از ذخایر نفت خام
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات پرتلاطم روز جمعه افزایش یافت و این در حالی است که قیمت نفت پس از اعلام برنامه کشورها برای آزادسازی نفت خام از ذخایر استراتژیک خود، در مسیر دومین سقوط هفتگی خود باقی ماند.
بازگشت درآمدها به «ملی مس ایران»
نماد برتر - مجموع درآمد این هفته ملی مس ایران به نسبت هفته گذشته معاملاتی خود، یعنی ۲۷ اسفند با رشد ۱۰۰ درصدی درآمد همراه شد تا ۹۴۶ میلیارد تومان درآمد در این هفته به ثبت برسد.
قیمت نفت حوالی ۱۰۶ دلار است
نماد برتر- قیمت نفت برنت با افزایش ۰.۲۹ درصدی در هر بشکه، ۱۰۶ دلار و ۹۷ سنت معامله شد.
نخستین انبار سیمان بورس کالا در سال ۱۴۰۱ پذیرفته شد
نماد برتر- با پذیرش انبار سیمان مازندران در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا به عنوان نخستین انبار سیمانی در سال ۱۴۰۱، مشتریان خرد از دوشنبه هفته آینده امکان خرید سیمان با کد سهامداری و به صورت آنلاین را برای موجودی انبار ۳۷ شرکت سیمانی پیدا می‌کنند.
تسهیل تامین مواد اولیه حوزه فولاد و پتروشیمی با عرضه در بورس کالا
نماد برتر- مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران گفت: در کنار زنجیره تولید محصولات فولادی، عرضه محصولات پتروشیمی از طریق بورس کالا انجام می‌شود و برای محصولاتی که کمبود تولید دارند، وزارت صمت با همکاری وزارت نفت درصدد است تا از طریق واردات اقلام دارای کمبود توسط واحدهای تولیدکننده اقدام کند.
جهش قیمت نفت در پی افزایش تحریم‌ها علیه روسیه
نماد برتر- نفت روز دوشنبه جهش کرد، زیرا افزایش تلفات غیرنظامیان در اوکراین فشار بر کشورهای اروپایی را برای اعمال تحریم‌ها بر بخش انرژی روسیه افزایش داد و نگرانی‌های جدیدی را از سوی فعالان بازار در مورد عرضه محدودتر ایجاد کرد.