14:30 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نجاری

حقوق سهامداران در روزهای منفی شدن حساب توسط کارگزاری چیست؟
نماد برتر- یک کارشناس حقوقی بازار سرمایه با اشاره به اخلال در سیستم یکی از بزرگ‌ترین کارگزاری‌های کشور در روز گذشته، گفت: بنابراین کارگزاری باید نسبت به مسئولیت انضباطی خود در برابر سازمان بورس و اوراق بهادار و نسبت به مسئولیت مدنی خود در برابر مشتریان متضرر پاسخگو باشد.
استفاده زیاد از تلفن همراه باعث "سندرم گردن پیامکی" می‌شود
نماد برتر- یافته‌های یک مطالعه مروری نشان داد استفاده طولانی مدت از تلفن همراه، موجب عارضه سر به جلو، شانه گرد و همچنین دردهای مزمن در گردن، شانه‌ها، دست‌ها و انگشتان می‌شود.
خودروسازان نمی‌توانند به اندازه نیاز بازار، تولید و عرضه کنند
نماد برتر- به اعتقاد یک کارشناس صنعت خودرو، باتوجه به اینکه حدود نیمی از بهای تمام شده یک خودرو داخلی متاثر از نوسان نرخ ارز نیست، لذا با افزایش نرخ ارز در مدت اخیر و همچنین برهم خوردن تناسب عرضه و تقاضا طی سال‌های اخیر، رشد قیمت خودرو چندان عجیب به‌نظر نمی‌رسد.
موشکافی دلیل نابسامانی بازار مسکن از زبان یک عضو کمیسیون عمران
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که یکی از مشکلات اصلی مسکن در کشور تبدیل مسکن و خودرو به کالاهای مبادله ای است و این امر باعث شده تقاضای سرمایه ای مسکن نسبت به تقاضای مصرفی آن افزایش فاحشی داشته باشد که بحران پیش آمده را رقم زده است‌.
قوانین ما به شدت ضد تولید هستند
پایگاه خبری راد: معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه قوانین کشور به شدت ضد تولید هستند گفت که این قوانین نه تنها حمایتی از تولید کننده نمی‌کنند بلکه موانع فراوانی بر سر این کار مفید و قانونی ایجاد می‌کنند.
 وام‌ها ربوی شده‌اند
پایگاه خبری راد: نماینده مردم نیریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که نشاط عامل رشد و نیاز بشری است بیان کرد: ‌مدرسه باید شاد باشد و برخورد سلبی و عزل مدیر راه حل موضوع نخواهد بود.
برای جبران گرانی‌ها برای طیف حقوق‌بگیر و بازنشستگان بسته‌های حمایتی پیش‌بینی شود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: برای جبران گرانی‌ها می‌توان بسته‌هایی را برای طیف حقوق‌بگیر و بازنشستگان پیش‌بینی کرد.
 قانون افزایش حقوق سال 98 ابهامات اساسی دارد
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از دیدار جمعی از نمایندگان با رئیس دولت اصلاحات گفت: این عمل حمایت از طغیان است؛ از دستگاه‌های نظارتی انتظار می‌رود اقدامات لازم را انجام دهند.
حل مشکلات قرارداد برقی کردن قطار تهران - مشهد
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد برقی کردن قطار مشهد-تهران منعقد شده اما با اشکالاتی مواجه شده و ما مذاکراتی داشتیم که در آینده نه چندان دور موانع قراردادی حل خواهد شد و ما ترتیبی خواهیم داد که این پروژه با سازوکار متفاوتی دنبال شود.
کارگران حقوق ثابت می‌خواهند نه بن کارت!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی پیشنهاد دو مرحله‌ای شدن تعیین دستمزد کارگران را مطرح کرد و گفت: این کار ضمن حفظ قدرت معیشت کارگران موجب واقعی شدن دستمزدها متناسب با شرایط روز می‌شود. به اعتقاد وی اگر به دنبال صدور بن کارت برای کارگران هستیم بهتر است مبلغ آن را به دستمزد کارگران اضافه کنیم چون کارگران برای خرج و مخارج زندگی به حقوق ثابت امید بسته‌اند.
درمان اختلالات نادر مغز جنین با ژن درمانی
پایگاه خبری راد: پزشکان در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند که می‌توان از روش اصلاح ژن "کریسپر"(Crispr) برای تزریق ویروس بی‌خطر به مغز جنین به منظور تغییر ژن‌های کلیدی استفاده کنند.
سکونت‌گاه‌های غیر رسمی به زودی تعیین تکلیف می‌شوند
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی گفت: مهم‌ترین هدف از بازآفرینی بافت‌های فرسوده، بهبود کیفیت شهری و زندگی مردم است که در این راستا تمامی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی باید به زودی تعیین تکلیف شود.
افزایش بدمصرفی آب در استان قم
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم عنوان کرد: با شرایط جدید خشکسالی ناسازگار هستیم و علاوه بر این‌که نوع مصرف را تغییر ندادیم، بد مصرفی نیز افزایش پیدا کرده‌ است.
صندوق‌های خطرپذیر در کمین سپرده‌های بانکی مردم
پایگاه خبری راد: بعد از خالی ماندن صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و عدم اعتماد سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها، برخی تلاش می‌کنند که این صندوق‌ها را از طریق سپرده‌های بانکی عامه مردم پر و حتی با منابع بانکی صندوق‌های خطرپذیر جدید تاسیس کنند؛ اقدامی که می‌تواند به نا ترازی هر چه بیشتر صورت‌های مالی بانک‌ها دامن بزند و سپرده‌های مردم عادی را در معرض ریسک‌های بالا قرار دهد.
صنعت کارتون سازی در قرن حاضر شخصیت محور شده است
پایگاه خبری راد: در سالیان گذشته، کارتون ها بیشتر رویداد محور بود و به دنبال انتقال مفاهیم اخلاقی و اجتماعی در بستر رویدادهای سرگرم کننده بودند ولی الان شخصیت محور شده‌اند و قهرمان پروری می‌کنند