12:02 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ملت

احیای برجام و ارزیابی آثار احتمالی آن بر بازار سرمایه
با روی کارآمدن دولت جدید و تأکید وزیر امور خارجه بر عملگرا و نتیجه گرا بودن مذاکرات احیای برجام با حفظ منافع و تأمین حقوق ملت ایران، امیدها بر بازگشت توافقات و پایبندی طرف مقابل به مفاد توافق هسته‌ای و تضمین در برداشتن تحریم‌ها زنده شده است.
صنعت و بازار خودرو؛ نیازمند تقویت زیرساخت و اصلاح شیوه‌ها
تولید با کیفیت، داخلی سازی، تقویت بنیه صنعت خودروسازی و اصلاح برخی شیوه‌ها و روش‌ها با طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو امکان‌پذیر خواهد شد.
هیچ برنامه ای برای افزایش نرخ بهره اوراق دولتی وجود ندارد
بخش اعظم فروش اوراق دولتی ناشی از عملیات بازار باز بین بانکی است که بین بانک ها و بانک مرکزی اتفاق می افتد و به هیچ عنوان به معنی فروش اوراق توسط دولت نیست.
افزایش‌سرمایه ۸۷.۵ درصدی "ولملت"
شرکت واسپاری ملت از افزایش سرمایه ۸۷.۵ درصدی خبر داد.
صدرنشینی "فلزات اساسی"
در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، چهارم مهر ماه) شاخص کل با افزایش ۲ هزار و ۶۰۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۲۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۹۸۸ واحد کاهش، رقم ۴۲۰ هزار و ۹۵۴ واحد را به ثبت رساند.
شاخص از فتح کانال ۱.۵ میلیون واحدی بازماند
در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، بیستم و چهارم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۸ هزار و ۶۶۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۴۴۹ واحد کاهش، رقم ۴۵۰ هزار و ۴۵۹ واحد را به ثبت رساند.
افشای «فهرست زمین و ساختمان» ۸۰ ناشر
تا لحظه تدوین این گزارش (۱۰ صبح ۲۴ شهریور ۱۴۰۰) و با گذشت کمتر از ۷ روز از انتشار ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر الزام افشای جزییات زمین و ساختمان ناشران بورسی و فرابورسی، حدود ۸۰ ناشر فهرست زمین و ساختمان خود را به طور جداگانه و با عنوان «افشای فهرست زمین و ساختمان» در سامانه کدال منتشر کردند.
قیمت سیمان به نرخ پیش از قطعی برق بازگشت
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی با نمایندگان مجلس، درخصوص نحوه بازگشت قیمت سیمان به پیش از آغازه دوره قطعی برق و راهکارهایی برای کنترل قیمت فولاد توضیحاتی داد.
افزایش درآمد سالانه ۳۰ درصدی "کیمیاتک"
درآمد‌های این شرکت از فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی به‌دست‌آمده که بیشترین مقدار را در بازار داخلی مشاهده می‌کنیم، سرمایه ثبت‌شده طی این دوره برابر با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال گزارش‌شده است.
فعالان بازار آپشن سکه بخوانند
مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای زمان انجام فرآیند تحویل قراردادهای اختیار معامله سکه طلا سررسید شهریور ماه ۱۴۰۰ را اعلام کرد.
«پرداخت» قافیه را نمی‌بازد
مجموع تعداد تراکنش‌های انجام شده شاپرک در چهارمین ماه سال به 3 میلیارد عدد رسید که ارزش این تراکنش‌ها 560 هزار میلیارد تومان است که نسبت به خرداد رشد 2 درصد در تعدادی و یک درصدی در ارزش ریالی داشته است.
نخستین دیدار هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب
صبح امروز و در آستانه هفته دولت و آغاز فعالیت دولت سیزدهم رئیس‌جمهور و اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
مدال طلا معاملات ماهانه گواهی سپرده کالایی به سکه رسید
در جریان معاملات مرداد ماه معامله‌گران تعداد ۱۲ میلیون و ۶۰ هزار گواهی سپرده کالایی به ارزشی بالغ بر ۹ هزار و ۸۸۴ میلیون ریال دادوستد کردند که این آمار معاملاتی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب با رشد ۱۶ و ۱۵۸ درصدی همراه بوده است.
صعود دسته‌جمعی شاخص‌های بورسی
در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، دوم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۲۷ هزار و ۵۵۳ واحد به رقم یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۱۱ هزار و ۸۱ واحد افزایش، رقم ۴۵۱ هزار و ۲۱۹ واحد را به ثبت رساند.
تغییر و اعمال دستورالعمل بازارگردانی به نفع معاملات بورس
تغییر عملیات بازارگردانی شرکت ها و انجام آن با هدف افزایش نقدشوندگی، تحدید نوسانات و کاهش اختلاف قیمت سفارش های خرید و فروش انجام شده است که به طور حتم می تواند در وضعیت فعلی بازار سهام , مفید باشد.