11:51 | جمعه 14 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قطار

انتقال بودجه از اتاق دربسته به اتاق شیشه ای /چابکی دولت با  فروش سهام در بورس
نماد برتر- رئیس جمهور بودجه ۱۴۰۰ را یک بودجه راهبردی خواند و با برشمردن پیام های مهم این بودجه تاکید کرد که اساس این بودجه اعلام شرایط مناسب‌تر اقتصادی برای سال ۱۴۰۰ است.
شرکت بورسی قرارداد ۵ ساله ۱.۵ هزار میلیارد تومانی با مپنا بست
نماد برتر- شرکت بورسی از انعقاد قرارداد ۵ ساله با مپنا برای تولید و فروش چرخ قطار به ارزش سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد .
ذوب آهن با تولید محصول جدید در میان چهار شرکت جهان قرار گرفت
نماد برتر- شرکت ذوب آهن در راستای بومی سازی و تولید ریل های مورد نیاز راه آهن و مترو با تولید انبوه ریل زبانه سوزن به جمع چهار تولید کننده در جهان پیوست .
نجات از دام بحران کرونا
نماد برتر- تعطیلی‌های اخیر، بازار خیلی‌ها را کساد کرده است و احتمالا این روند تا چند هفته ادامه داشته باشد. کسب و کارهایی که در گروه مشاغل غیرضروری طبقه‌بندی می‌شوند و تعطیلی آن‌ها اجباری است، بیش از بقیه در این دوران لطمه خوردند.
مبتلایان به کرونا در کسری از ثانیه شناسایی می شوند
نماد برتر- سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ماموران انتظامات با استفاده از اپلیکیشن ماسک، بارکد کارت ملی مراجعان را اسکن کنند و در کمتر از یک ثانیه وضعیت قرنطینه یا عدم قرنطینه فرد نمایش داده می‌شود.
صادر نشدن بلیت برای ۷۰۰ بیمار کرونایی
نماد برتر- معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از صادر نشدن بلیت برای ۷۰۰ بیمار کرونایی در حوزه هوایی، ریلی و جاده‌ای خبر داد و گفت: دیگر پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده مانند ضدعفونی کردن، رعایت فاصله اجتماعی و... به صورت روزانه اجرا می‌شود.
شرکت در شرف تاسیس آماده پذیره‌نویسی ۴۰۰ میلیون سهم شد/ شرایط خرید
نماد برتر- معاون مالی و اقتصادی هلدینگ فدک با اشاره به پذیره‌نویسی ۴۰۰ میلیون سهم در دست انتشار شرکت در شرف تاسیس ریل گردش ایرانیان درباره آخرین وضعیت عملکردی توضیحاتی ارائه کرد.
از مسافرت افراد مبتلا به کرونا جلوگیری می‌شود
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد از امروز کلیه مسافرین هواپیما و قطار بین شهری با بانک اطلاعاتی مبتلایان به ⁧‫کرونا‬⁩ تطابق داده می‌شوند و از جابجایی افراد مبتلا جلوگیری می‌شود.
پرسشی درباره شناسایی مسافران کرونایی
نماد برتر- مسئولان آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها می‌گویند هنوز به بانک اطلاعات بیماران کرونایی دسترسی ندارند. این درحالی است که طبق اعلام وزارت بهداشت، افراد مبتلا به کرونا تا ۱۴ روز اجازه سفر ندارند و طرح محدودیت‌های جاده‌ای از امروز آغاز شده و تا تطعیلی دوهفته‌ای کشور نیز کمتر از سه روز باقی مانده است.
از طراحی اینترنت نسل ششم تا قطار پکن به بارسلونا
نماد برتر- رییس اتاق بازرگانی ایران و چین می‌گوید، بررسی ابعاد مختلف فعالیت‌های اقتصادی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که همین امروز نیز چین قدرت نخست جهان است و تنها به چند سال زمان برای پذیرش نهایی این موضوع از سوی سایر کشورها نیاز دارد.
زنگنه: تحریم روزهای آخر دولت ترامپ انتقام و کینه‌جویی است
نماد برتر- وزیر نفت گفت: در روزهای آخر دولت ترامپ تعدادی از مدیران نفتی را به بهانه حمایت از تروریسم تحریم کردند. باید بگویم ما قربانی تروریسم هستیم و مدافع تروریسم نیستم. این تحریم نوعی انتقام و کینه‌جویی است، ما از تحریم نمی‌ترسیم.
خدمات فناوری اطلاعات در زمان شیوع کرونا در ایران
نماد برتر- ارائه اینترنت رایگان اپراتورهای ثابت، اینترنت رایگان برای معلمان و اساتید دانشگاهی، رایگان شدن شبکه شاد برای دانش‌آموزان، ثبت‌نام آنلاین سیم‌کارت اپراتورها نقش استارت آپ‌ها در کنترل و مهار ویروس و جلوگیری از مسافرت مبتلایان به کرونا، از اقداماتی است که با بهره‌گیری از امکانات ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمان شیوع کرونا انجام شده است.
کمبودهایی که کردستان را عقب مانده کرده است
نماد برتر- استان کردستان به لحاظ زیر ساخت های جاده ای و راه های ارتباطی همچون ریل قطار و راه هوایی از استان های کم برخوردار و آخر کشور محسوب می شود،اگر چه طی سال های اخیر اقدامات و پروژه های زیادی برای ارتقاء سطح راه های ارتباطی استان انجام شد اما هنوز به دلایل متعددی از جمله مدیریت نا مناسب، کمبود اعتبار و شرایط خاص جغرافیایی این استان همچنان با کمبودهای جدی مواجه است.
صرفه جویی ۸ میلیارد دلاری باکاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی
نماد برتر- مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: براساس تراز سال ۱۳۹۷ مصرف فعلی انرژی کشور معادل ۶.۳ میلیون بشکه نفت در روز است که چنانچه برنامه‌های بهینه سازی انجام شود، قابلیت صرفه جویی ۶۰ درصدی مصرف انرژی وجود خواهد داشت.
هواپیما دیگر فقط برای پولدارها است
نماد برتر- رئیس انجمن آژانس‌های هواپیمایی خوزستان با بیان اینکه قشر متوسط جامعه قدرت خرید بلیت هواپیما ندارد، گفت: قیمت بلیت هواپیما آن قدر بالا رفته که تنها افراد متمول می‌توانند از هواپیما استفاده کنند و افرادی که از سطح درآمد متوسطی برخوردار هستند، قطعا نمی‌توانند حتی یک سفر با هواپیما داشته باشند