02:43 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فروند

وزیر راه و شهرسازی ۲۴ پروژه را در بندر چابهار افتتاح کرد
عملیات اجرایی و افتتاح ۲۴ پروژه دریایی و بندری با ایجاد فرصت اشتغال برای بیش‌از ۱۰۰۰ نیروی بومی با حضور وزیر راه و شهرسازی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسوولان محلی در بندر چابهار آغاز شد.
اگر گردش مالی فرودگاه چابهار بود، وضع محرومیت منطقه اینگونه نبود
نماد برتر- یک مقام مسئول در منطقه آزاد چابهار معتقد است که اگر سال ها پیش شهر فرودگاهی چابهار ایجاد شده بود، با گردش مالی که داشت اکنون وضعیت چابهار در محرومیت، مدرسه و تامین آب شرب اینگونه نبود.
پروازهای لوفتهانزا در زمستان محدودتر می‌شود
نماد برتر- شرکت لوفتهانزا به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا که افراد بیشتری را از سفر بازمی دارد، آماده می شود هواپیماهای بیشتر از تعدادی که برنامه ریزی کرده بود را در زمستان زمینگیر کند.
توضیحات سازمان دامپزشکی در خصوص گوسفندان رها شده در فرودگاه
نماد برتر- سازمان دامپزشکی کشور با صدور اطلاعیه‌ای در ارتباط با حضور گله گوسفندان مشاهده شده در محوطه فرودگاه امام خمینی (ره) توضیحاتی ارائه کرد.
توقف صید ترال 8 فروند قایق در خلیج فارس
نماد برتر- فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان بوشهر گفت: طی 72 ساعت گذشته، کارکنان این یگان موفق شدند 8 فروند قایق در حین صید ترال، 9 فروند قایق بدون هویت که تخلف صیادی داشتند توقیف گردید.
چراغ سبز اروپا برای ازسرگیری پرواز جت معیوب بوئینگ!
نماد برتر- رگولاتور ایمنی هوانوردی اروپا قرار است موافقت با پرواز هواپیمای مسافری ۷۳۷ مکس شرکت بوئینگ را تا پایان سال اعلام کند.
رشد ۲۱ درصدی صادرات مواد نفتی از بندر نفتی خلیج فارس
نماد برتر- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۷ میلیون ۸۷۰ هزار تن انواع مواد نفتی از بندر خلیج فارس صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته آمارها رشد ۲۱ درصدی را نشان می دهند.
اقدام معاون اول رئیس جمهور در جبران توقف ٦ فروند کشتیرانی ایران
نماد برتر- معاون اول رئیس جمهور از پرداخت زیان صاحبان کالا و صادرکنندگان ناشی از توقف ٦ فروند شرکت کشتی ایرانی در بنادر چین به دلیل تحریم‌های آمریکا خبر داد.
تازه ترین گزارش از موجودی کالای اساسی در بنادر
نماد برتر- آخرین وضعیت موجودی کالاهای اساسی در گمرک و بنادر از وجود بیش از ۳.۴ میلیون تن کالای اساسی که عمده آن را ذرت تشکیل می‌دهد حکایت دارد.
تحریم و کرونا یک روز هم تجارت دریایی متوقف نکردند
نماد برتر- معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: همه راهبردهای دریایی کشور در حوزه اقتصاد و تجارت، به رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم و شیوع کرونا، در شرایط ایمن و مطمئن انجام شد و حرکت کشتیرانی تجاری ایران در مسیرهای بین‌المللی، حتی یک روز هم متوقف نشده است.
بندرلنگه قلب ترانزیت خودروی ایران/ترانزیت ۲۰ هزار خودرو در نیمه نخست شهریور
نماد برتر- مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تخلیه و بارگیری حجمی افزون بر ۲۰ هزار دستگاه خودرو طی نیمه نخست شهریورماه در بنادر و دریانوردی بندرلنگه خبر داد و گفت: این بندر به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودروی ایران و چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه مورد توجه است.
تدوین دستورالعمل صید ترال در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان
نماد برتر- طی روزهای اخیر تصاویر متعددی از صید به روش ترال در آب‌های جنوب کشور منتشر می‌شود. این روش صید انتقاد بسیاری از فعالان محیط زیست را به دنبال دارد چرا که گفته می‌شود با هر بار کشش تور ترال حدود ۵ تا ۲۵ درصد محیط زنده بستر دریا از بین می­‌رود. مدیرکل دفتر حفاظت از سواحل دریایی سازمان محیط زیست می‌گوید که سازمان شیلات با همکاری سازمان محیط زیست دستورالعمل صید ترال در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان را تدوین کرده است.
داستان مزایده هواپیماهای ایران‌ایر به کجا رسید؟
نماد برتر- درحالی که ایران‌ایر ۱۲ فروند هواپیمای اسقاطی خود را برای مزایده عمومی به فروش گذاشته بود که قیمتی حدود ۱۰ میلیارد تومان داشت، در پی واکنش برخی فعالان این حوزه مدیر روابط عمومی این شرکت هواپیمایی اعلام کرد به دستور مدیرعامل یکی از این هواپیماها در راستای حفظ و صیانت از تاریخ هوانوردی ایران از مزایده خارج شده است و در صورت جانمایی به نمایشگاه هوایی به صورت رایگان واگذار می‌شود.
جزئیات تجارت خارجی و واردات ۵ میلیارد دلاری کالاهای اساسی/ گره ارزی پابرجاست
نماد برتر- در پنج ماه ابتدایی امسال بیش از ۱۳ میلیون تن واردات کالا انجام شده که بالغ بر ۱۰ میلیون تن آن کالاهای اساسی بوده است، گرچه راهکارهایی برای ترخیص سریع کالاها در دستور کار قرار گرفت ولی همچنان مشکل تامین ارز عامل اصلی ایستایی کالا به شمار می رود.
رسوب ۴.۵ میلیون تن کالا در گمرکات کشور/ بیش از ۳۰۰ فروند کشتی در گمرک است!
نماد برتر- عضو هیات مدیره فدراسیون واردات ایران می‌گوید با ناهماهنگی ایجاد شده میان دستگاه‌های اجرایی، بیش از ۴.۵ میلیون تن کالا در گمرکات کشور رسوب کرده است.