05:20 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سپتا

صنعت بزرگ بورس ایران با رشد ۱۳درصدی تولید در رتبه ۱۱ جهان ایستاد
نماد برتر- چین و ایران طی ۱۱ ماه سال جاری میلادی با تولید ۹۶۳ و ۲۶ میلیون تن فولاد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶. ۵۷ و ۱۳درصدی داشته و در جایگاه اول و ۱۱ جهان قرار گرفتند.
 بورس های جهانی یکپارچه صعود کردند
نماد برتر- همه شاخص های مهم بورسی جهان سبزپوش شدند.
کاهش ۱۰ درصدی صادرات نفت روسیه
نماد برتر- آمار گمرکی فدرال روسیه نشان داد صادرات نفت این کشور در فاصله ژانویه تا اکتبر تحت تاثیر تقاضای کمتر و توافق کاهش تولید اوپک پلاس، ۱۰.۴ درصد کاهش داشته است.
مذاکره دیپلمات‌های سایبری برای ساختن آینده اینترنت جهانی
نماد برتر- چشم‌اندازهای متناقضی برای آینده اینترنت جهانی به‌طور اجتناب‌ناپذیری با یکدیگر برخورد می‌کنند و دیپلمات‌های سایبری مجبور به مذاکره در مورد این گزینه‌های دشوار و ساختن آینده فضای سایبری هستند.
رونمایی ایرپاد مکس اپل به قیمت گران‌تر از آیفون
نماد برتر- شرکت اپل مدل جدید هدفون دورگوش بی سیم ایرپاد مکس را رونمایی کرد که قیمت ۵۴۹ دلار آن گرانتر از برخی از مدلهای آیفون و آی پد این شرکت است.
رشد اقتصادی کشورهای اروپایی در بالاترین حد
نماد برتر- فرانسه بیشترین و یونان کمترین رشد اقتصادی سه ماهه سوم در بین اعضای اتحادیه اروپا را داشته اند.
چین بهترین شریک تجاری اروپا شد
نماد برتر- چین برای اولین بار به برترین شریک تجاری اتحادیه اروپا تبدیل شد و جایگاه آمریکا را تصاحب کرد. رشد روزافزون قدرت اقتصادی چین باعث نگرانی و انتقاد آمریکایی‌ها و سایر قدرت‌های جهان شده است.
بیانیه پایانی دوازدهمین نشست وزارتی اوپک و غیر اوپک
نماد برتر- دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک شامگاه پنجشنبه (۱۳ آذرماه) با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
رشد اقتصادی کانادا رکورد زد
نماد برتر- رشد اقتصادی کانادا به بالاترین سطح تاریخ معاصر رسید.
درخواست معافیت از توافق اوپک پلاس نخواهیم داشت
نماد برتر- روزنامه دولتی الصباح به نقل از وزیر نفت عراق نوشت: این کشور از اوپک برای معافیت از کاهش تولید درخواست نخواهد کرد و انتظار دارد قیمت نفت در ابتدای سال ۲۰۲۱ به حدود ۵۰ دلار برسد.
امیدواری به واکسن کرونا سد راه صعود طلا می‌شود
نماد برتر- نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران کاهش بیشتر قیمت طلا در پی ادامه خوش بینی به ساخت واکسنهای کووید ۱۹ و احیای سریعتر از حد انتظار اقتصاد جهانی را پیش بینی کردند.
درخشش نفت مهارناپذیر ماند
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز جمعه روند یکسانی نداشتند اما در آستانه نشست وزیران اوپک پلاس برای چهارمین هفته متوالی افزایش پیدا کرد.
اقتصاد هند باز هم کوچک شد
نماد برتر- رشد اقتصادی هند به منفی ۷.۵ درصد رسید.
چرا شوک مثبت واکسن کرونا به نفت دوام نخواهد داشت؟
نماد برتر- قیمت نفت هفته جاری با اعلام نتایج موفق آزمایش واکسن کووید ۱۹ سومین شرکت داروسازی، روند صعودی پیدا کرده و به بالاترین حد خود در چند ماه گذشته رسید.
جدیدترین آمار واردات نفت چین از ایران
نماد برتر- واردات نفت چین از ایران در اکتبر به ۲۶۳ هزار و ۳۸۸ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹ کاهش ۵۰.۶ درصدی نشان داد.