05:33 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سلامت

یک بورسی در میان ۱۰ مدیر برتر دولت الکترونیک
در آخرین جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان یکی از ۱۰ مدیر برتر دولت الکترونیک معرفی شد.
سواد مالی، ازاهمیت تا جایگاه جهانی
سواد مالی تعاریف متعددی دارد که اگر بخواهیم تعریفی کامل از سواد مالی داشته باشیم می توان گفت سواد مالی را توانـایی یـک فـرد در اسـتفاده از دانش و مهارتش برای مدیریت اثربخش منابع مالی خود به منظور امنیـت مـالی در طـول عمـر تعریف کرد. این یادداشت بررسی جامعی از سواد مالی و جایگاه جهانی آن است.
توسعه مراکز واکسیناسیون توسط شرکت فولاد مبارکه
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه از افتتاح ۳ مرکز واکسیناسیون کرونا با مشارکت شرکت فولاد مبارکه و سپاه صاحب‌الزمان (عج) در شهر اصفهان خبر داد.
یکپارچه‌­سازی و نظارت بر اطلاعات سرمایه‌­گذارانِ بازار سرمایه
اطلاعات مربوط به مشتریان و سرمایه­ گذاران در بخش­ ها و بازارهای مختلف (اوراق بهادار، کالا و صندوق­ ها) با هدف جلوگیری از بروز مشکلات و چالش های نهاد ناظر متمرکز و یکپارچه می شود.
توسعه زیرساخت‌های فناورانه بازار سرمایه به کمک دانشگاه شریف
تفاهم‌نامه همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار با دانشگاه صنعتی شریف از هم‌افزایی بالایی برخوردار است. این تفاهم‌نامه به توسعه فناوری‌های پیشرفته نظارت بر بازار سرمایه، راه‌اندازی و توسعه آزمایشگاه تخصصی علوم مالی، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، علمی و نیز افراد خبره در حوزه بازار سرمایه و توسعه زیرساخت های فناوری مطالعات بازار سرمایه، می‌انجامد.
کام تلخ سهام داران از روش های دریافت سود
با آغاز فصل برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه شرکت های بورسی، دوباره پرونده پر حاشیه زمان و نحوه پرداخت سود شرکت ها به سهام داران باز شد، پرونده ای که سال هاست با وجود اعتراض و گلایه سهام داران، تقریبا شیوه سنتی خود را حفظ کرده و به نظر می رسد حتی در روزگاری که سایه کرونا بر سر مردم سنگینی می کند، قرار نیست تغییری در قانون پرداخت سود و مراجعه حضوری سهام داران به بانک ها، ایجاد شود.
تحریم‌ های آمریکا باید به صورت موثر برداشته شود / به پایان مذاکرات وین نزدیک شده‌ایم
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه به پایان مذاکرات وین نزدیک شده‌ایم، گفت: برای دولت های دوازدهم و سیزدهم آنچه اهمیت دارد دستیابی به منافع عالیه مردم است.
رشد 213 درصدی سود در «غکورش»
نماد برتر - میزان سود خالص ثبت‌شده در صورت سود و زیان شرکت "غکورش" برابر با ۱۱.۶۳۶ میلیارد ریال بوده که افزایش سود ۲۰۲ درصدی را طی این دوره ۱۲ ماهه تجربه کرده است.
گوگل تهدید شد!
نماد برتر - گوگل یکی از نخستین شرکتهای بزرگی بود که کارمندانش را در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا به دورکاری از خانه فرستاد اما اکنون که خواستار بازگشت کارمندانش است، بعضی از آنها حاضر به بازگشت نیستند.
مبلغ وام کرونا ناچیز است
نماد برتر - یک کارشناس حوزه کار معتقد است مبلغ وام کرونا باید بیشتر و مدت بازپرداخت آن طولانی تر باشد تا صاحبان مشاغل و بنگاهها از آن استقبال کنند.
نامه نگاری با سران قوا برای نجات بورس!
نماد برتر - بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان بازار سرمایه در آستانه برگزاری جلسه شورای هماهنگی اقتصادی با صدور بیانیه‌ای، راهکارهایی را برای بهبود وضعیت بازار سهام و خروج از بحران کنونی ارائه کردند.
سقوط و صعود تورم در قطر و لبنان
نماد برتر- نرخ تورم در لبنان بار دیگر رکورد تاریخی تازه ای ثبت کرد.
دلار صعود کرد
نماد برتر - ارزش دلار مقابل یورو، پوند و ین تقویت شد.
مرکز نوآوری و شتابدهی طب ایرانی و داروسازی سنتی راه‌اندازی می‌شود
نماد برتر- دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی طب ایرانی و داروسازی سنتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه توسعه داروها و فرآورده‌های طب سنتی، افزود: در حال حاضر اقدامات زیرساختی با حمایت بخش خصوصی و سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی با هدف شناسایی و جذب هسته‌های فناور و صاحبان طرح‌های فناورانه صورت گرفته و طی چندماه آینده شروع بکار خواهد کرد.
آمادگی صندوق نوآوری برای پشتیبانی از تولید شرکت‌های دانش‌بنیان
نماد برتر- رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از آمادگی این صندوق برای پشتیبانی از تولید و پشتیبانی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، خبر داد.