15:18 | شنبه 22 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رتاپ

توسعه زیرساخت‌های فناورانه بازار سرمایه به کمک دانشگاه شریف
تفاهم‌نامه همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار با دانشگاه صنعتی شریف از هم‌افزایی بالایی برخوردار است. این تفاهم‌نامه به توسعه فناوری‌های پیشرفته نظارت بر بازار سرمایه، راه‌اندازی و توسعه آزمایشگاه تخصصی علوم مالی، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، علمی و نیز افراد خبره در حوزه بازار سرمایه و توسعه زیرساخت های فناوری مطالعات بازار سرمایه، می‌انجامد.
جهش‌های بزرگ اقتصادی با تکیه‌ بر نوآوری‌ها
به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه ویژگی‌هایی دارد که تأمین مالی را تسهیل می‌کند و می‌تواند منابع کوچک مردمی را ‏جمع‌آوری و به سمت این بخش هدایت کند.‏ آنچه در صندوق نوآوری و شکوفایی رخ‌داده، بذری برای ‏ایجاد جهش‌های بزرگ اقتصادی است.‏
بیمه شده‌ها از خدمات شرکت‌های خلاق بهره‌مند شدند
نماد برتر- یک شرکت خلاق موفق شده است به چند میلیون بیمه شده، در حوزه درمان خدمات ارائه کند.
پذیره‌نویسی بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در فرابورس
نماد برتر- مهدی مظاهری مدیر سرمایه‌گذاری جسورانه شرکت سبدگردان الگوریتم در نشست خبری ویژه پذیره‌نویسی واحدهای «صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رشد یکم پیشگام» این صندوق را بزرگ‌ترین صندوق جسورانه بورسی معرفی کرد و گفت: سرمایه صندوق پیشگام ۲۴۰ میلیارد تومان بوده و حوزه فعالیت آن کسب‌وکارهای مبتنی بر اینترنت، حوزه‌های غیرخدماتی و صنعتی و عمدتا حوزه‌هایی است که شرکت‌های دانش‌بنیان روی آن کار می‌کنند.
اولین پلتفرم تامین مالی جمعی مبتنی بر فناوری بلاکچین موافقت اصولی گرفت
نماد برتر- مدیرعامل فرابورس ایران در سومین روز از نمایشگاه ایران ایتکس که اولین نمایشگاه مجازی حوزه فناوری اطلاعات در کشور است، درباره یکی از جدیدترین ظرفیت‌های فرابورس برای تامین مالی حوزه نوآوری و دانش‌بنیان گفت: ما روز گذشته با حضور معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و رئیس سازمان بورس از بازار تامین مالی جمعی رونمایی کردیم تا مسیر تجهیز منابع برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، استارتاپ‌ها و طرح‌های نوآورانه کوتاه‌تر و تسهیل شود.
رشد ابزارهای نوآورانه در بستر بازارسرمایه / آینده روشن سرمایه‌گذاری جسورانه
نماد برتر- معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور: حوزه سرمایه‌گذاری جسورانه در کشور، حوزه بسیار بکر و دست نخورده‌ای است که آینده فوق العاده‌ای برای افرادی که صندوق‌های جسورانه تشکیل می‌دهند، رقم خواهد زد.
برگزاری رویدادی ملی در حوزه سرمایه‌گذاران در کسب‌وکارهای علوم شناختی
نماد برتر- رویداد ملی سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای حوزه علوم شناختی همزمان با هفته آگاهی از مغز به صورت برخط در تهران برگزار می‌شود.
امکان پژوهش دربارۀ ۶G را برای دانشمندان‌مان فراهم می‌کنیم
نماد برتر- مدیرعامل ایرانسل در افتتاحیۀ سومین سمپوزیوم مخابرات بی‌سیم نوری و موج میلی‌متری غرب آسیا (WASOWC۲۰۲۰)، بر توسعۀ پژوهش‌های دانشگاهی در زمینه نسل ششم تلفن‌همراه (۶G)، تأکید کرد.
قرار گرفتن ۴۰ شرکت دانش‌بنیان روی تابلوهای بورس
نماد برتر- مدیر کل دفتر تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حضور ۴۰ شرکت دانش بنیان روی تابلوهای بورس خبر داد و گفت: علاوه بر آن ۳ شرکت دانش بنیان نیز مراحل پذیرش را گذرانده‌اند و آماده درج در تابلوهای اول و دوم فرابورس هستند.
بیش از هر زمان دیگری به کارآفرینان نیاز داریم/راهکارهای ساده برای تقویت خلاقیت
نماد برتر- مدیر مرکز فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه در رویدادهای فناورانه اکثر ایده‌ها سطحی است و چنین ایده‌هایی منجر به رفع مشکلات کشور نخواهد شد، گفت: توسعه خلاقیت در جوانان برای ایده‌پردازی مربوط به آموزش‌های دوره کودکی می‌شود و این در حالی است که تعلیم و تربیت در کشور منجر به رشد خلاقیت در کودکان نمی‌شود.
خبر خوش عضو شورای عالی بورس با اعلام راه اندازی تابلوی جدید در فرابورس
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس با اعلام رویدادی خوش از برنامه راه اندازی تابلوی جدید فرابورس با نام بازار هدف و برای پذیرش شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها خبر داد .
ارسال استوری در توییتر برای همه کاربران فعال شد
نماد برتر- شرکت توییتر محصول مشابه استوری در اسنپ چت و اینستاگرام به نام فلیتس (Fleets) را در سطح جهانی عرضه کرد که به کاربران امکان می دهد عکسها و ویدیوهایی ارسال کنند که پس از ۲۴ ساعت ناپدید می شوند.
حمایت از تجاری‌سازی ایده‌های توانبخشی سالمندان در رویداد استارتاپی
نماد برتر- دومین رویداد ملی استارتاپی در حوزه فناوری‌های توان‌بخشی در آذرماه سال جاری با هدف حمایت از ایده‌های علاقمندان به تجهیزات توانبخشی برگزار می‌شود.
بخش خصوصی به حوزه پرتاب ماهواره وارد می‌شود
نماد برتر- دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تشکیل مجموعه‌ای از شرکت‌های بخش خصوصی در زمینه پرتابگر ماهواره خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری برنامه حمایت از ورود بخش خصوصی به حوزه فضایی را با همکاری سایر دستگاه‌ها در دستور کار قرار داده‎ایم.
جزییات بازارگردانی سهام دو بانک ، مخابرات ، ملی مس ، ۷ شرکت دیگر + ۵ صندوق
نماد برتر- جزییات بازارگردانی سهام ۱۱ شرکت از جمله دو بانک ، مخابرات ، ملی مس و ۵ صندوق توسط شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان ، اعلام و شفاف سازی شد.