14:50 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خودروسازی

قیمت برق ارزان می شود
طی 5 سال آینده تعرفه فعلی بهای برق تغییری نخواهد کرد و با ثابت نگه داشتن تعرفه برق نه‌تنها قیمت برق افزایش نخواهد داشت بلکه با در نظر داشتن افزایش نسبی قیمت‌ها، بهای برق برای مصرف‌کننده ارزان‌تر هم تمام می‌شود.
نیاز داخلی به ورق گالوانیزه در صنایع خودروسازی تامین می شود
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: به زودی و با اجرای پروژه توسعه خط تولید با هدف تأمین ورق گالوانیزه در شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری، ۱۰۰ درصد نیاز خودروسازان داخلی به ورق گالوانیزه با کیفیت سطح رویه در صنایع خودروسازی کشور تأمین خواهد شد.
جایگاه صنعت روی در ایران و جهان
استفاده از فلز روی یکی از نشانه های توسعه یافتگی کشورها به شمار می آید. بنابراین ایران با دارا بودن ۹ درصد از ذخایر سرب و روی دنیا، در مسیر توسعه یافتگی از دیگر کشورها عقب نمانده و سالانه ۲۰۰۸ تن شمش روی تولید می کند به طوری که نزدیک به ۴۰ هزار تن آن مصرف داخلی و مابقی صادر می شود.
گرانی اخیر قمیت خودرو ناشی از قطع مکرر برق است / چالش های قطعه سازان
دبیران دو انجمن قطعه‌سازان و صنایع همگن قطعه سازی و یک فعال صنعت ، گرانی اخیر قمیت خودرو را ناشی از قطع مکرر برق دانسته و درباره چالش های صنعت توضیح دادند .
اوج گیری سود شرکت‌های بورسی نسبت به سال ۹۸
بنابر آمار موجود، سود خالص بیشتر شرکت های بورسی طی دو سال اخیر، نسبت به سال ۹۸ با رشد قابل توجهی رو به رو بوده است. در این میان، حتی بانک ها و موسسات اعتباری که در سال ۹۸ با زیان همراه بودند به سود دهی رسیده اند.
چرا نیروگاه‌ها فیوز پروندند؟
ریشه تمامی مشکلات اقتصادی صنعت برق تفاوت قیمت تمام شده و تکلیفی فروش برق است و مهم‌ترین عامل کاهش سرمایه‌گذاری در این صنعت، عدم پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و تمام شده طبق قانون حمایت از صنعت برق است.
سقوط «ایران خودرو» به دره زیان
نماد برتر - عملکرد شرکت «ایران خودرو» در سالیان اخیر نتیجه‌ای جز انباشت زیان نداشته و با روند کنونی بعید به نظر می‌رسد بتواند راه خروج از دره زیان را پیدا کند.
شورای رقابت ترمز قیمت‌ها را کشید!
نماد برتر - کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه شوک‌هایی که شورای رقابت به بازار وارد می‌کند به ضرر مصرف کننده می‌شود، گفت: دلالان همواره این افزایش نرخ را در عدد‌های بالاتر ضرب و به بازار منتقل می‌کنند.
سامسونگ بزرگترین تولید کننده تلفن همراه در جهان
نماد برتر - سامسونگ الکترونیکس با سهم یک پنجمی از فروش جهانی تلفن هوشمند، عنوان بزرگترین سازنده تلفن هوشمند جهان را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ از اپل پس گرفت.
تاکید وزیر صمت بر لزوم داخلی سازی حداکثری قطعات خودرو
نماد برتر - وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تلاش حداکثری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در صنعت خودرو تاکید کرد.
نامه نگاری با سران قوا برای نجات بورس!
نماد برتر - بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان بازار سرمایه در آستانه برگزاری جلسه شورای هماهنگی اقتصادی با صدور بیانیه‌ای، راهکارهایی را برای بهبود وضعیت بازار سهام و خروج از بحران کنونی ارائه کردند.
افزایش قدرت فولاد با نانو پوشش‌های گالوانیزه
نماد برتر - یکی از شرکت‌های فناور پوشش‌های گالوانیزه سرد حاوی نانومواد به منظور بهبود خواص مقاومت فولاد در برابر خوردگی به بازار عرضه کرده است.
13 میلیارد دلار سود در جیب «ایلان ماسک»
نماد برتر - ثروت ایلان ماسک به بیش از ۱۷۴ میلیارد دلار رسیده است.
رقیب تسلا از آلمان وارد می شود!
نماد برتر - خودروی برقی جدید بنز روی رقابت با تسلا متمرکز خواهد بود.
آغاز ثبت‌نام در طرح پیش‌فروش ۴ محصول ایران‌خودرو
نماد برتر - ثبت‌نام برای شرکت در طرح پیش‌فروش حداکثر یکساله چهار محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو شامل دناپلاس توربو اتوماتیک، راناپلاس، سورن پلاس و پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای از امروز (چهارشنبه) آغاز شده و تا شنبه هفته آتی (۲۸ فروردین ماه) ادامه خواهد داشت.