16:58 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خارک

توقف ۱۲ نماد و ظن دستکاری در دو سهم و تمدید تعلیق دو شرکت
نماد برتر- در برابر توقف نماد ۱۲ شرکت بورسی و فرابورسی ، دو سهم هم مشمول وجود ظن دستکاری شدند و تعلیق نماد دو شرکت دیگر هم تمدید شد.
کسب درآمد ۲۵ هزار میلیاردی "شخارک"
نماد برتر- شرکت پتروشیمی خارگ از ابتدای سال مالی تا انتهای آبان ماه ۹۹ در مجموع مبلغ ۲۵ هزار و ۶۳۳ میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه گذشته از رشد ۵۵ درصدی حکایت دارد.
بازگشت ۱۵ شرکت و توقف ۱۰ نماد در روز نوسانی منفی به مثبت بورس
نماد برتر- در روز نوسانی منفی به مثبت بورس ، نماد ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی بسته و ۱۵ نماد دیگر آماده بازگشت به تابلو معاملات شدند.
تعداد جان باختگان حادثه پتروشیمی خارک به دو تن رسید
نماد برتر- در پی آتش سوزی روز پنجشنبه در پتروشیمی خارک در ابتدا یک نفر جان باخت و سه نفر دیگر مصدوم شدند که متاسفانه شب گذشته یکی از مصدومان این حادثه هم جان خود را از دست داد.
توقف نماد ۱۵ شرکت بورسی و فرابورسی و احتمال دستکاری در یک سهم
نماد برتر- قبل از شروع معاملات اولین روز آذر نماد ۱۵ شرکت بورسی و فرابورسی برای دو ، یک روز و یک ساعت بسته و یک نماد هم مشمول بررسی ظن، دستکاری بازار یا استفاده از اطلاعات نهانی شد.
پتروشیمی بورسی دچار حریق شد/ یک فوتی و ۵ مصدوم تاکنون
نماد برتر- در پی حادثه آتش‌سوزی در پتروشیمی خارگ، نیروهای آتش‌نشانی و امدادی با حضور در محل به انجام اقدامات لازم پرداختند اما تاکنون یک نفر جان باخته و چهار نفر دیگر مصدوم شده اند.
راهکاری برای افزایش راندمان کمپرسورهای وارداتی صنایع نفتی/ایران‌ساخت شدن ۱۷۰ قطعه وارداتی
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر آنکه موفق به بازطراحی موتور توربین بخار با توان ۳ مگاوات شدند، به راهکاری برای افزایش بازده کمپرسورهای وارداتی که به دلیل مقاوم بودن شرایط آب و هوایی و ترکیبات گازی، با راندمان ۴۰ درصدی کار می‌کنند، دست یافتند و به گفته آنها با این دانش فنی می‌توان بازده این تجهیزات را تا ۷۰ درصد ارتقا داد.
شرکت‌های «پارس مینو» و «پتروشیمی خارک» بازارگردان معرفی کردند
نماد برتر- عملیات بازارگردانی سهام شرکت‌های پارس مینو، پتروشیمی خارک آغاز شد.
افتتاح مسیر دوم فیبرنوری دریایی جزایر خلیج‌فارس
نماد برتر- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح مسیر دوم فیبرنوری دریایی جزایر خلیج‌فارس واقع در جزیره قشم خبر داد.
بورس انرژی میزبان عرضه ۲ میلیون بشکه میعانات گازی
پایگاه خبری راد: اطلاعیه عرضه دو میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی در رینگ بین‌الملل شرکت بورس انرژی ایران برای روز دوشنبه (۱۳ خردادماه) منتشر شد.
ادامه مذاکرات ژاپن با آمریکا درباره تمدید معافیت نفتی
پایگاه خبری راد: یک مقام دولت ژاپن اعلام کرد ژاپن و آمریکا پس از برگزاری آخرین دور گفت‌وگوها، به مذاکرات در خصوص تحریم‌های ایران ادامه خواهند داد.
عرضه‌ میعانات گازی در بورس با یک تغییر جدید
پایگاه خبری راد: میعانات گازی بعد از نفت خام مهمان بورس انرژی شد که هدف وزارت نفت برای تنوع‌سازی روش‌های فروش و مشارکت بخش خصوصی در فروش نفت و میعانات گازی محقق شود.
ترمیم خوردگی ۹ مخزن نفتی و ۸ لوله انتقال درگیر خوردگی با کامپوزیت‌ بومی محققان کشور
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه علم و صنعت به فرمولاسیون کامپوزیت‌هایی دست یافتند که بدون ترکیب شدن با مواد نفتی و ایجاد تغییر در بدنه مخازن نفتی، قادر است در مدت ۳ ماه مخازن نفتی درگیر با خوردگی را ترمیم کند و تاکنون ۹ مخزن نفتی موجود در کشور با استفاده از این مواد پلیمری بازسازی شدند.
بورس در برابر پول کوتاه آمد
پایگاه خبری راد: معامله‌گران بازار سهام در این روزها شاهد سنگینی کفه عرضه نسبت به تقاضا هستند. با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال، کمبود نقدینگی در بازار سهام مشهود است و امروز بانکی‌ها باز هم تاثیر کاهنده بر شاخص‌های بازار داشتند.
هدف از عرضه میعانات گازی در بورس چیست؟
پایگاه خبری راد: وزارت نفت با هدف تنوع‌سازی روش‌های فروش و مشارکت بخش خصوصی در فروش، تصمیم به عرضه میعانات گازی در این رینگ گرفته و بر این باور است از آنجا که بازار و مشتریان نفت خام نسبت به میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی محدودتر است، این عرضه در بورس موفق تر خواهد بود.