12:09 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حسابرسی

توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دغدغه‌های فعالان بازار
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی به موضوعاتی از جمله فروش اوراق دولتی، معاملات الگوریتمی، تغییر مدیریتی در سازمان بورس و موارد دیگری که به‌تازگی به عنوان دغدغه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده به گفت‌وگو پرداخت.
افشای فهرست زمین و ساختمان بانک ایران زمین
مدیرعامل بانک ایران زمین در نامه ای خطاب به انصاری مهیاری، سرپرست مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، فهرست زمین و ساختمان های متعلق به این بانک را اعلام کرد.
۵۳۰ ناشر «فهرست زمین و ساختمان» منتشر کردند
تا لحظه تدوین این گزارش ( ۱۱ صبح ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰) ، در حالیکه کمتر از ۵ روز به پایان مهلت افشای جزییات زمین و ساختمان ناشران بورسی و فرابورسی باقی مانده؛ حدود ۵۳۰ ناشر، فهرست زمین و ساختمان خود را به طور جداگانه و با عنوان «افشای فهرست زمین و ساختمان» در سامانه کدال منتشر کردند.
لغو قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی در نامه‌ای به وزیر اقتصادخواستار بررسی مجدد موضوع قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات در شورای رقابت و خروج این محصولات از شمول قیمت‌گذاری توسط این شورا شد.
بانک‌ها پول‌ها را کجا خرج می‌کنند؟
مانده تسهیلات بانکی در آذر ماه سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۲،۱۰۴ هزار میلیارد تومان بوده که حدود ۱۰ درصد آن مطالبات معوق، مشکوک الوصول و سررسید گذشته است (بدون احتساب تسهیلات معوق تمدید شده که از طبقه غیرجاری به طبقه جاری انتقال یافته اند و مبلغ آن مشخص نیست).
«وصندوق» رتبه -A گرفت
شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا» رتبه -A بلند مدت و A۱ کوتاه‌ مدت را به شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری تخصیص داد.
افشای «فهرست زمین و ساختمان» ۸۰ ناشر
تا لحظه تدوین این گزارش (۱۰ صبح ۲۴ شهریور ۱۴۰۰) و با گذشت کمتر از ۷ روز از انتشار ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر الزام افشای جزییات زمین و ساختمان ناشران بورسی و فرابورسی، حدود ۸۰ ناشر فهرست زمین و ساختمان خود را به طور جداگانه و با عنوان «افشای فهرست زمین و ساختمان» در سامانه کدال منتشر کردند.
زیانده بودن ایران خودرو در 5 فصل گذشته! / افزایش حاشیه زیان خالص ایران خودرو!
با بررسی عملکرد فرشاد مقیمی در شرکت ایران خودرو می‌توان دید طی پنج فصل گذشته شرکت زیانده بوده است و فقط با افزایش نرخ فروش محصولات، حاشیه زیان ناخالص شرکت کاهش یافته، در حالی که طی این روزها افزایش فصلی نرخ فروش محصولات، موجب نارضایتی هرچه بیشتر مصرف کنندگان شده است.
حرکت متوازن؛ رمز توسعه بازار سرمایه
بازارسرمایه با حرکت روی ریل توازن می‌تواند محور توسعه بازارهای دیگر را رقم بزند. الگوی توسعه پیچیده نیست و بازارهای مالی کشورهای توسعه‌یافته سال‌هاست روی همین مدل حرکت می‌کنند.
فهرست زمین و ساختمان ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی منتشر شد
بنابر مصوبه جدید سازمان بورس، ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی فهرست زمین و ساختمان خود را منتشر کردند.
تعیین تکلیف ۴ در هزار سود شرکت‌ها
با توجه به ماده «۱۳» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مبنی بر پرداخت ۴ درهزار سود پس از مالیات شرکت‌ها به عنوان حق السهم اتاق‌های بازرگانی و یا اتاق تعاون، به دلیل وجود ابهام ها و چالش های بین فعالان اقتصادی و اتاق های یادشده، سازمان امورمالیاتی در پاسخ استفساریه اتاق بازرگانی کرمان به صراحت شمولیت ۴ درهزار کل سود شرکت‌ها پس از کسر مالیات را مورد تاکید قرارداده است
عمق‌بخشی بازار سرمایه از مسیر افزایش شمار نهادهای مالی
افزایش شمار نهادهای مالی قطعاً به توسعه و عمق‌بخشی بازار سرمایه کمک می‌کند اما از آنجایی که صدور برخی مجوزها منوط به ارائه مدارک حرفه‌ای است باید موضوع آموزش برای تربیت نیروی متخصص نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
الزام تمامی ناشران به افشای فهرست زمین و ساختمان
ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ملزم به افشای فهرست زمین و ساختمان‌های خود شدند.
آغاز پذیره‌نویسی اوراق مرابحه کرمان موتور در فرابورس
اوراق مرابحه شرکت کرمان موتور در نماد «کرمان۰۳» که با هدف تامین مالی جهت خرید قطعات و مجموعه‌های تولید خودرو منتشر شده است از امروز چهاردهم شهریورماه به مدت سه روز کاری در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیره‌نویسی می‌شود.
بورس کالا به فضای مه آلود بازار سیمان پایان می دهد
یدالله صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به ابلاغیه وزارت صمت در خصوص عرضه کل سیمان کشور در بورس کالا گفت: بورس کالا زمینه ایجاد شفافیت و کشف قیمت منطقی محصولات از جمله سیمان را فراهم می کند به طوریکه به دلیل شفافیت آماری، امکان رفتارهای انحصارگرایانه برخی عرضه کنندگان به حداقل می رسد و آن ها باید متناسب با نیاز و تقاضای بازار اقدام به عرضه محصول در بورس کالا کنند.