20:29 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بساما

وزیر صنعت وقت حل مشکلات صنعت ندارد / درخواست افزایش قیمت
نماد برتر- مدیرعامل شرکت غیر بورسی سیمان لامرد با اشاره به اوضاع نابسامان صنعت سیمان و انتقاد از وزیر صنعت ، خواستار افزایش قیمت این محصول شد .
دو عامل موثر بر اخذ رمق فروش‌های هیجانی و آمادگی بازار برای حرکت صعودی
نماد برتر- در شرایطی انتقادها به دولت درباره وضعیت فعلی بورس ادامه دارد که با افزایش ارزش معاملات خرد و تقاضای قابل توجه در برابر عرضه‌ها، انتظار می رود رمق فروش‌های هیجانی گرفته و بازار آماده حرکت صعودی شود.
لزوم تبدیل بورس به مطمئن ترین بازار سرمایه گذاری + توصیه به دولت
نماد برتر- نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به لزوم تبدیل بورس به مطمئن ترین بازار سرمایه گذاری توصیه کرد دولت تصمیمات نادرست و سوء مدیریت را کنار بگذارد تا بیش از این اقتصاد نابود و مردم در تنگنا قرار نگیرند!
سوال از وزیر صنعت در مجلس کلید خورد / افزایش 200 درصدی قیمت ها
نماد برتر- طرح سوال از وزیر صنعت با محوریت افزایش قیمت مصالح ساختمانی و فروش بدون شفافیت شرکت‌های فولاد ساز در مجلس کلید خورد.
یک هفته با بورس کالا
نماد برتر- در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران بودیم که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به آغاز پذیره نویسی و برگزاری مراسم رسمی افتتاح معاملات دو صندوق کالایی کشاورزی و معاملات گواهی سپرده خرما و اصرار وزارت صمت بر تغییر قیمت پایه فولاد برخلاف شیوه نامه دولت و واکنش فعالان بازار سرمایه، فولاد ونمایندگان مجلس اشاره کرد.
مهم‌ترین علل نابسامانی بورس و تاکید بر حفظ منافع ۵۰ میلیون سهامدار
نماد برتر- انجمن توسعه سرمایه گذاری حرفه‌ای با اعلام مهم‌ترین علل نابسامانی بورس از مواضع وزیر صنعت و دیگر مراجع تصمیم گیر ، انتقاد و خواهان حفظ منافع ۵۰ میلیون سهامدار در سیاست گذاری ها شد.
طرح جدید مجلس برای فولاد با محوریت بورس کالا و مخالف قیمت گذاری دستوری
نماد برتر- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام مخالفت با قیمت گذاری دستوری از بررسی هفته آینده طرح جدید ساماندهی بازار فولاد با تاکید بر عرضه همه محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا خبر داد .
طرح استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل اوضاع نابسامان بورس و چند محور دیگر کلید خورد
نماد برتر- نماینده مجلس با اشاره به قانع نشدن اکثریت قاطع نمایندگان از پاسخ وزیر اقتصاد از طرح استیضاح وی با ۱۰۲ امضا به هیات رئیسه مجلس و اعلام محورهای عمده خبر داد.
جریان شفاف اطلاعات؛ عاملی موثر در بازگشت اعتماد عمومی به بازار/ عملکرد مثبت شرکت‌ها در ۶ماه نخست سال
نماد برتر- جعفر جولا: «نگاهی اجمالی به گزارش­‌های شش‌­ماهه نخست سال جاری نشان از عملکرد نسبتاً مناسب شرکت‌ها از منظر سودآوری و فروش به ­ویژه در شرکت‌­های صادرات محور دارد»
چرا مردم از خودروی داخلی خسته شده اند؟
نماد برتر- انتشار خبر رونمایی از پژو ۳۰۸ جدید در رسانه‌ها به یکی از پربازدیدترین اخبار تبدیل شد، استقبال قابل توجه مردم از این خبر نشان می دهد که علیرغم نجومی شدن قیمت خودرو در ماه‌های اخیر، مردم همچنان پیگیر اخبار صنعت خودروسازی و مشتاق خرید خودرویی با کیفیت هستند، آرزویی که معلوم نیست در کشور ما چه زمانی بواقع محقق خواهد شد.
شرط شرکت فرابورسی برای کاهش کرایه حمل دریایی / سه هدف اصلی گروه
نماد برتر- مدیرعامل شرکت فرابورسی با اشاره به سه هدف اصلی گروه کشتیرانی گفت: تعدیل نرخ کرایۀ حمل، همکاری دستگاه‌ها از جمله وزارت نفت، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت خارجه و بانک مرکزی را می طلبد.
تعامل مجلس با دولت و بانک مرکزی برای بازگرداندن ۲۶ هزار میلیارد دلار ارز خارجی
نماد برتر- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تعامل مجلس با دولت و بانک مرکزی برای بازگرداندن ۲۶ میلیارد دلار ارزهای خارجی و وصول مطالبات ارزی خبر داد.
جهانگیری از فهرست بلند ایرادات شیوه نامه جدید فولادسازان آگاه شد + پیشنهادات
نماد برتر- رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، ضمن گلایه و طرح انتقاداتی ، فهرست بلندی از ایرادات و پیشنهادات را با ۳۱ مورد مطرح کرد.
اولویت اتاق‌های بازرگانی در دوره کرونا چیست؟
نماد برتر- با گذشت حدود ۱۰ ماه از آغاز روند همه گیری کرونا در جهان و حدود ۹ ماه از ورود این ویروس به ایران، بخش خصوصی به تصویری جدید در موقعیت خود در برابر این بیماری رسیده است.
توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به بنگاه توسعه ماشین‌های کشاورزی تبدیل شده است
نماد برتر- عضو هیأت علمی گروه مهندسی سیستم های کشاورزی دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: استراتژی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص توسعه مکانیزاسیون کشاورزی نامناسب است، به طوریکه دید علمی و پایدار نسبت به مکانیزاسیون کشاورزی در مدیریت کلان ندارند، مفهوم توسعه مکانیزاسیون را اشتباه گرفته‌اند و قطعا باید قدم‌های بهتری در این زمینه بردارند.