13:50 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اوره

  از پاناما تا پاندورا
تحقیق بر روی اسناد پاناما و استخراج محتوی آن‌ها در ژوئن سال ۲۰۱۵ آغاز شده و ۹ ماه به طول می‌انجامد که سرانجام مجموعه این تحقیق در گزارشی موسوم به اسنادپاناما شامل اطلاعات مالی ۲۱۴ هزار و ۴۸۸ شرکت و ۱۴ هزار و ۱۵۳ موکل شرکت حقوقی پانامایی «موساک فونسکا» افشا شدند.
حجم معاملات ۲۸۰ تنی کریستال ملامین "خراسان"
مقدار تقاضا محصول کریستال ملامین پتروشیمی خراسان در هفته منتهی به ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰ با ۷۰ تن کاهش همراه بوده است.
عرضه ۱۳۳ هزار تن میلگرد و تیرآهن در تالار محصولات صنعتی و معدنی
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه میزبان عرضه ۱۳۳ هزار و ۶۸۴ تن میلگرد و تیرآهن است.
تقاضا ۵۰۵ تنی کریسال‌ملامین "خراسان" طی هفته گذشته
محصولات دیگری که توسط پتروشیمی خراسان مورد عرضه قرارگرفته مربوط به اوره پریل و آمونیاک (مایع) با مقادیر ۶۰۰ تن و ۵۰۰ تن بود.
تمرکز "شپدیس" بر فروش صادراتی
پتروشیمی پردیس در شهریورماه درآمد شناسایی‌شده خود را از فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی به‌دست‌آورده که بیشترین میزان درآمد در بازار صادراتی بود.
انتشار اوراق اجاره سهام هیبریدی (ترکیبی) از طریق توثیق و رتبه‌بندی در بازار سرمایه
روز دوشنبه مورخ ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۰، برای نخستین بار در بازار سرمایه کشور اوراق اجاره سهام هیبریدی یا ترکیبی از توثیق و رتبه‌بندی منتشر می‌شود.
از خطا تا فرصت با دانش مالی رفتاری
دانش مالی رفتاری به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا فرصت‌های خرید و فروش در بازار را شناسایی و به اهداف خود یعنی دریافت سود بیشتر در بازار سرمایه دست یابند.
آغاز عملیات اجرایی پارک های پایین دستی اوره رزینی لردگان و پتروشیمیایی بروجن
مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) از انتخاب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث پارک‌های پایین دستی اوره رزینی لردگان و پتروشیمیایی بروجن خبر داد و گفت این دو پارک در استان چهارمحال‌وبختیاری وارد فاز اجرایی می‌شوند.
"شیراز" در دو نوبت متوقف می شود
شرکت پتروشیمی شیراز به دلیل تعمیرات اساسی فعالیت های شرکت را متوقف می کند.
بورس در سال ۱۴۰۰؛ گزینه مناسب سرمایه‌گذاری
داشتن یک پرتفوی متنوع از سهم های با سود نقدی تقسیمی بالا و تخصیص حداقل ۲۰ درصد ارزش پرتفوی به اوراق با درآمد ثابت، می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری افرادی باشد که درجه ریسک‌گریزی متوسط در بازار دارند اما بازدهی بیش از نرخ تورم انتظار دارند.
ضرر و زیان ۶۰ درصدی بازار سرمایه از قیمت گذاری دستوری
در صورتیکه بخواهیم از بازار سرمایه حمایت ویژه داشته باشیم، نیاز به تزریق پول و حمایت های غیر موجه از لحاظ اقتصادی نیست بلکه باید در جهت اجرای طرح لغو قیمت گذاری گام برداشته تا شاهد متحول شدن صنایع در کشور باشیم.
ترمز دستی قیمت گذاری دستوری کشیده شود
در صورتی‌که بخواهیم از بازار سرمایه حمایت ویژه داشته باشیم، نیاز به تزریق پول و حمایت های غیر موجه از لحاظ اقتصادی نیست بلکه باید در جهت اجرای طرح لغو قیمت گذاری گام مؤثر برداشته شود تا شاهد متحول شدن صنایع در کشور باشیم.
افزایش نرخ فروش کریستال ملامین "خراسان"
حجم معامله محصول اوره پریل پتروشیمی خراسان در هفته گذشته برابر با ۱۵۰ تن و آمونیاک (مایع) نیز ۳۷۰ تن اعلام شد.
اوره ایران از یونان تا آمریکای لاتین
ظرفیت تولید اوره ایران بیش از ۵.۶ میلیون تن در سال است که در شرکت‌های پتروشیمی پردیس، شیراز، کرمانشاه، خراسان، لردگان و شرکت پتروشیمی رازی واقع شده‌اند.
میزبانی بورس کالا از عرضه ۱۹۳ هزار تن فولاد
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز میزبان عرضه ۱۷۶ هزار و ۳۵۴ تن میلگرد، ۱۴ هزار و ۷۶۸ تن تیرآهن، یک هزار تن سبد نبشی، یک هزار و ۲۰۰ تن ورق سرد و ۱۵ تن کنسانتره فلزات گرانبها است.