07:29 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اندروید

جاسوسی از اینستاگرام با یک فایل تصویری مخرب
نماد برتر- آسیب‌پذیری خطرناکی در اینستاگرام شناسایی شده که هکرها با استفاده از آن می‌توانند به موقعیت مکانی و به فایل‌های ذخیره‌شده در دستگاه قربانی دسترسی یابد، لیست مخاطبین او را جست‌وجو و دوربین گوشی را روشن کند و همچنین از ورود کاربر به اینستاگرام تا زمان حذف و نصب مجدد جلوگیری کند.
شناسایی باگ فایرفاکس که به فیشینگ ختم می‌شود
نماد برتر- با سوءاستفاده از یک ‫باگ در مرورگر فایرفاکس سیستم عامل اندروید، می‌توان کاربران را وادار به دسترسی به سایت‌های مخرب از جمله سایت‌های فیشینگ کرد.
انتشار به‌روزرسانی آسیب‌پذیری‌های مهم در گوشی‌های 5G
نماد برتر- اولین به‌روزرسانی، برای رفع ‌آسیب‌پذیری موجود در گوشی اندروید 5G منتشر شده است و ‌کاربران نسخه‌های ‌سیستم عامل اندروید باید دستگاه‌های خود را به‌روزرسانی کنند تا از آسیب‌پذیری‌های مهم در امان باشند.
چرا اپل آیفون تاشو نمی‌سازد؟
نماد برتر- شرکتهای فناوری مانند سامسونگ، مایکروسافت و موتورولا از جمله شرکتهایی هستند که نخستین تلفنهای هوشمند تاشو را عرضه کرده اند اما اپل در این عرصه فعلا حضور پیدا نکرده است.
رونمایی از نسخه بهبود یافته رقیب چینی اندروید
نماد برتر- شرکت هواوی تکنولوژیز نسخه بهبود یافته سیستم عامل هارمونی او اس که برای جایگزینی سیستم عامل اندروید و دور زدن محدودیتهای آمریکا طراحی کرده است را معرفی کرد.
باید و نباید تنظیم مقررات برای پلتفرم‌های اجتماعی
نماد برتر- پلتفرم‌های رسانه اجتماعی خدمات برجسته‌ای ارائه می‌کنند و امروزه نمی‌توانیم بدون آن‌ها زندگی کنیم، اما به اعتقاد کارشناسان، مانند صنایع دیگر، پیامدهای ناخوشایندی نیز وجود دارد که به رفاه اجتماعی آسیب می‌زند و لازم است مذاکراتی صورت بگیرد تا مشخص شود چگونه باید برای این پلتفرم‌ها مقرراتی را تنظیم کرد که به کاهش هزینه‌های اجتماعی کمک کند.
ممانعت اپل از انتشار بازی های مایکروسافت، گوگل و فیس بوک در اپ استور
نماد برتر- شرکت اپل اجازه نمی دهد اپلیکیشن های بازی شرکت های مایکروسافت، گوگل و فیس بوک در فروشگاه برنامه آیفون و آی پد عرضه شوند.
قابلیت جدیدی به نسخه جدید گوگل‌مپ اضافه شد
نماد برتر- نسخه جدید و به‌روزرسانی‌شده گوگل‌مپ به کاربران امکان استفاده همزمان از یوتیوب موزیک را نیز می‌دهد.
ارتقای دو مدل دیگر از گوشی‌های سامسونگ به اندروید ۱۰
نماد برتر- سامسونگ به تازگی از به روزرسانی و آپدیت اندروید ۱۰ برای گوشی های مقرون به صرفه خود یعنی گلکسی A۱۰ و گلکسی A۲۰ خبر داده است.
چطور مصرف دیتای گوشی را کاهش دهیم؟
نماد برتر- برخی ابزارهای داخلی در گوشی‌های هوشمند به شما کمک می‌کند از اینترنت خود به‌درستی استفاده کنید و با کاهش مصرف، مانع از هزینه‌های ماهانه‌ اضافی شود که برای مصرف گوشی همراهتان پیش‌بینی ‌کرده‌اید.
کرونا برگزاری آنلاین Google I/O را هم لغو کرد
نماد برتر- بزرگترین رویداد توسعه دهندگان گوگل ۲۰۲۰ که قرار بود تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شود، به طور کامل لغو شد.
روش ضدعفونی کردن دستگاه‌های الکترونیکی
نماد برتر- بیماری کووید-۱۹ که با نام ویروس کرونا شناخته می‌شود، این روزها توجه افراد را برای تمیز کردن دستان جلب کرده، اما تمیز نگه داشتن وسایلی که در طول روز مکررا مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که البته با توسعه فناوری، تلفن همراه در صدر این فهرست قرار دارد.
به‌روزرسانی ۳ گوشی سامسونگ به اندروید ۱۰
نماد برتر- سامسونگ به تازگی از به روزرسانی و آپدیت اندروید ۱۰ برای سه مدل گوشی گلکسی جدید خبر داد.
هشدار امنیتی به کاربران گوشی‌های اندرویدی قدیمی
نمادبرتر- کارشناسان امنیتی به کاربران دستگاه های اندرویدی قدیمی هشدار دادند که به علت عدم دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی در معرض نفوذ هکرها قرار خواهند گرفت.
نگاهی به رنو کپچر مدل ۲۰۲۰
نماد برتر- نسل جدید یکی از محبوب ترین خودروهای شاسی بلند و کوچک شرکت رنو فرانسه به تازگی معرفی شده است که در این گزارش به مروری بر مشخصات اصلی و تصاویری از آن خواهیم پرداخت.