08:42 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افق

جهش قیمت نفت در پی افزایش تحریم‌ها علیه روسیه
نماد برتر- نفت روز دوشنبه جهش کرد، زیرا افزایش تلفات غیرنظامیان در اوکراین فشار بر کشورهای اروپایی را برای اعمال تحریم‌ها بر بخش انرژی روسیه افزایش داد و نگرانی‌های جدیدی را از سوی فعالان بازار در مورد عرضه محدودتر ایجاد کرد.
"شپاس" قیر و وکیوم باتوم تهاتر می کند
نماد برتر- شرکت نفت پاسارگاد از انعقاد قرارداد مهم خبر داد.
کاهش نگرانی عرضه نفت در پی آتش‌بس در یمن
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات امروز دوشنبه در حالی کاهش یافت که سرمایه‌گذاران چشم انتظار آزادسازی منابع از ذخایر استراتژیک کشورهای مصرف‌کننده بودند؛ این در حالی است که آتش‌بس در یمن می‌تواند نگرانی‌های مربوط به اختلال در عرضه در خاورمیانه را کاهش دهد.
دیدار نوروزی مدیرعامل بانک ایران زمین
نماد برتر - به منظور ایجاد ارتباط دوسویه بین کارکنان و مدیران ارشد بانک و طبق سنت سال های گذشته، مدیرعامل بانک ایران زمین در ابتدای سال جدید از شعب استان تهران دیدار کرد.
نرخ‌های "پتروشیمی" به کدام سمت می‌رود
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به سیاست‌هایی که در جا‌های مختلف است قیمت نفت می‌تواند اندکی کاهش پیدا کند، اما به اندازه کاهش قیمت در سال ۹۳، ۹۴ نخواهد شد.
درس بزرگ سال ۱۴۰۰ برای سهامداران
نماد برتر- معتقدم سال ۱۴۰۱ بازار سرمایه شرایط و ظرفیت های بهتری برای سرمایه‌گذاری خواهد داشت. چون قیمت بسیاری از سهم ها در یک سال گذشته، اصلاح خوبی داشته و نسبت های P بر E سهام به حد معقولی رسیده و به نظر می‌رسد اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد، بازار سرمایه امسال بازدهی بهتری برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.
مخالفت آمریکا با حذف نام سپاه پاسداران از لیست FTO
نماد برتر- آمریکا با حذف نام سپاه پاسداران از لیست FTO مخالفت کرد.
لبخند سبز شاخص به قرن جدید
نماد برتر- در جریان معاملات آخرین روز سال (شنبه، ۲۸ اسفند ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۲ هزار و ۲۲۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۴۷۲ واحد افزایش، به رقم ۳۴۸ هزار و ۲۷۰ واحد را به ثبت رساند.
"ثپردیس" در تهیه مصالح پروژه باران تهاتر کرد
نماد برتر- شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس از نتایج برگزاری مناقصه خبرداد.
افزایش 2 میلیاردی سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
نماد برتر- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به تشریح دلایل افزایش سقف ضمانت در این صندوق از سه به پنج میلیارد تومان پرداخت و گفت: حتی این اعداد و ارقام نیز پاسخگوی پروژه‌ها و طرح‌ها نیست، اما همواره نیاز واحدهای صنعتی باید در کنار کفایت سرمایه صندوق تفسیر شود.
برجام و تاثیر آن بر ریالی‌های بورس
نماد برتر- راستا اخبار توافقات که این روز‌ها شاهد تأثیرات آن هستیم، می‌تواند منجر به افزایش قیمت صنایع برجامی شامل گروه‌های خودرویی، بانکی و حمل و نقل شود.
آتش سهم‌های برجامی یا آتش بر سهم‌های برجامی!
نماد برتر- سهامداران در روزهای ابتدایی بازار این هفته (معامله‌گران میان‌مدت) با منطق و صبر بیشتری به معاملات بپردازند و وسواس خود را برای خانه‌تکانی پرتفوها به کار گیرند و نباید با استقبال از موج‌ها و تحرکات بازار، تغییرات در پرتفوها را اعمال کنند زیرا امروز احتمال آنکه نقطه خروج برخی خریداران سهم‌های برجامی کلید زده شود، بسیار است.
توافق واقعیتی مؤثر بر اقتصاد
نماد برتر- مجلس امیدوار است در این دوره از مذاکرات برجامی توافقی مؤثر و با ثبات رقم بخورد تا به دنبال آن تغییر و تحول واقعی در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور صورت پذیرد.
از معاملات بی‌کارمزد تا تخفیف‌های فراوان
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار با وجود مخالفت‌های فراوان پای در انحصارزدایی از صنعت کارگزاری گذاشته است تا بعد از چند دهه زنجیر انحصار از دور این صنعت باز شود. اما این یقین و اطمینان از کجا ناشی می‌شد؟ «با نگاه به صنعت کارگزاری در دنیا» صنعت کارگزاری در دنیا گواه و شاهدی بر رقابت‌پذیری بودن این صنعت است.
چشم انداز نفت در سایه جنگ اوکراین
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین دوباره با یک جهش همراه شد. موج تحریم‌های بازدارنده علیه روسیه، درگیری در تاسیسات نفتی و گازی اوکراین و دستور پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برای آماده باش کامل بازدارندگی هسته‌ای از مهم ترین عوامل تعیین کننده بازار در هفته جدید هستند. در ادامه هفته سرمایه‌گذاران در انتظار نشست اوپک پلاس خواهند بود که در صورت غلبه اراده روسیه ممکن است به رشد قیمت نفت دامن بزند.