02:46 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اعتبارات

حقوق‌ها افزایش می یابد اما؛ مشروط!
نماد برتر - نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند تا ضریب حقوق گروه های مختلف حقوق‌بگیر به نحوی در سال ۱۴۰۰ اعمال گردد که در نهایت به میزان بیست و پنج درصد (۲۵%) افزایش یابد مشروط بر آنکه میزان افزایش حقوق هیچکس نسبت به سال ۱۳۹۹ از بیست و پنج میلیون ریال تجاوز نکند.
بازار جذاب است البته؛ برای ریالی‌ها!
نماد برتر - سهم شرکت هایی که مشمول قیمت گذاری دستوری بوده و درآمدهای ریالی دارند و با کاهش نرخ ارز، بهای تمام شده آنها کاهش خواهد یافت، جذاب خواهند بود. خودرویی ها، بانکی ها، سیمانی ها، شوینده ها، و لاستیکی ها جذاب خواهند بود.
کاهش ۴۰ هزار میلیارد تومانی هزینه‌ها در اصلاحیه بودجه
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان از منابع و هزینه‌کاهش یافت.
ضریب نفوذ بازارسرمایه افزایش یافت / عوامل موثر بر روند بازار کدامند؟
عظیم ثابت تاکید کرد: بازار به سمت تعادل در حرکت است و با افت خاصی مواجه نخواهیم بود؛ همچنین به نظر می‌رسد با توجه به این که بازارهای رقیب در حال حاضر جذابیت چندانی ندارند، بخشی از منابع بتواند به سمت بازارسرمایه حرکت کند، به خصوص اگر نرخ سود بانکی به طوری مدیریت شود که انگیزه در بازارسرمایه برای سرمایه‌گذاران بیشتر شود.
آثار دو مصوبه جدید شورای عالی بورس و پیش بینی آینده کوتاه و مدت شاخص
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با بررسی آثار دو مصوبه شورای عالی بورس برای تغییر دامنه نوسان و افزایش خرید اعتباری که از شنبه اجرا می شود ، آینده کوتاه و مدت شاخص را پیش بینی کرد.
دستورالعمل دریافت مابه‌تفاوت ارزی از کالاهای وارداتی ابلاغ شد / معافیت ها
نماد برتر- بانک مرکزی دستورالعمل نحوه اخذ مابه‌تفاوت نرخ ارز از کالاهای وارداتی را ابلاغ کرد که بر مبنای آن ترخیص کالاها منوط به پرداخت های ۴۸۰۰، ۲۸۰۰ و ۲۰۰۰ تومانی شده است.
تامین مالی صنعت نساجی با استفاده از اوراق گام
نماد برتر- مدیر کل دفتر تامین منابع مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست وزارتخانه سوق دادن صنایع مختلف به استفاده از ابزارهای نوین مالی است و در این راستا، با همکاری بانک مرکزی، تامین مالی صنعت نساجی از طریق اوراق گام اجرایی می‌شود.
خبر خوش وزیر به سهامداران هپکو : دژپسند با تهاتر بدهی سنگین موافقت کرد
نماد برتر- وزیر کار از موافقت وزیر اقتصاد با تهاتر بدهی ۱.۲ هزار میلیارد تومانی هپکو و ابلاغ به سازمان خصوصی سازی برای اجرا خبر داد.
لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در دو سقف و دو زمانه شد / رشد ۳۸ درصدی منابع
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون تلفیق از دو سقفی و دو زمانه بودن لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: منابع عمومی دولت با رشد ۳۸ درصدی به ۱.۱ هزار هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
وعده استاندار مرکزی به پرداخت بدهی ۱.۲ هزار میلیارد تومانی شرکت پرحاشیه
نماد برتر- استاندار مرکزی گفت: بدهی‌ ۱.۲ هزار میلیارد تومانی هپکو از محل اعتبارات در اختیار وزارت تعاون ظرف یک ماه آینده پرداخت می‌شود.
بدهی ۱.۱۵ هزار میلیاردی هپکو به سه بانک بورسی و دولتی + راهکار تهاتر
نماد برتر- عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به بدهی ۱.۱۵ هزار میلیارد تومانی هپکو به سه بانک بورسی و دولتی از راهکار تهاتر این بدهی بانکی در قالب مجوز موجود در تبصره ۲ قانون بودجه خبر داد.
پیشنهادات چهارگانه بخش خصوصی برای بودجه۱۴۰۰
نماد برتر- رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید، این اتاق لایحه بودجه ۱۴۰۰ را بررسی، نقاط ضعف و قدرت آن را ارزیابی کرده و درنهایت پیشنهادهای عملی برای اصلاح برخی مشکلات آن را ارائه کرده است.
چادرملو با بزرگترین بانک حاضر در بورس تفاهم نامه دو ساله امضاء کرد
نماد برتر- چادرملو و بانک تجارت تفاهم نامه همکاری های دو جانبه با اعتبار دو ساله در قبال تمرکز فعالیت های پولی و بانکی و انتقال بخشی از حساب ها به بانک امضا کردند.
مجلس کلیات اصلاح ساختار بودجه سال آینده را تصویب کرد / تکالیف دولت
نماد برتر- کلیات اصلاح ساختار بودجه سال آینده دولت با ۲۰۶ رای موافق تصویب و دولت موظف به انجام تکالیفی شد تا رضایت نمایندگان حاصل شود .
اختصاص ۱۷۰ میلیون یورو برای طرح‌های اولویت‌دار صنعت آب و برق
نماد برتر- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با اشاره به اولویت‌های وزارت نیرو در توزیع اعتبارات عمرانی صنعت آب و برق در لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای وزارت نیرو و واحدهای زیرمجموعه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.