11:50 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

یارانه انرژی

باید از حذف یارانه پنهان استقبال کرد
پایگاه خبری راد: عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران معتقد است که باید از حذف یارانه پنهان استقبال کرد، اما این اقدام به تنهایی کافی نیست و دولت باید در کنار آن قواعدی مانند پایان تعیین قیمت و اجازه واردات خاص از سوی دولت را رعایت کند.
بخاری‌های سنتی برابر با سه فاز پارس جنوبی انرژی مصرف می‌کنند!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با انتقاد از وضعیت مصرف سوخت در ایران، گفت: هر بخاری سنتی، ١١.٥ مترمکعب در روز انرژی مصرف می‌کند و با توجه به وجود حدود ٢٠ میلیون بخاری در ایران، اگر این عدد را در ١١٠ روز زمستان ضرب کنیم، معادل سه فاز پارس جنوبی می‌شود.
با رانت واردات مقابله شود!
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران گفت: در حوزه واردات کالا ضروری است که از تمام رانت‌ها جلوگیری شده و امکان واردات تنها برای افراد خاص نباشد ضمن این‌که ایجاد محدودیت‌های صادراتی، زمینه‌ساز تخلفات بسیاری شده است که باید برای آن فکری کرد.
بی‌عدالتی در توزیع یارانه پنهان برق
پایگاه خبری راد: یک محقق و کارشناس در حوزه اقتصاد انرژی گفت: با هزینه‌های کلان بیت‌المال، برق تولید می‌شود و با کمترین اعداد و ارقام ممکن به صورت نابرابر و ناعادلانه در اختیار مشترکان و افراد قرار می‌گیرد.
حذف یارانه انرژی، راه‌حل خاموشی‌های پیش‌رو
پایگاه خبری راد: عضو کارگروه ترویج انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر اتاق بازرگانی ایران گفت: صنعت برق تنها در صورتی می‌تواند به وضعیت قابل قبولی برسد که قیمت تمام شده برق، واقعی و اقتصادی باشد.
قاچاق سوخت چالش‌های جدی‌ را برای کشور ایجاد کرده است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته حقوقی قراردادها و امور بین‌المللی کمیسیون انرژی مجلس گفت: براساس آمارها روزانه حدود ۱۰ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود که سرمایه هنگفتی را از کشور بیرون می‌برد.
۴۵۰۰ مگاوات برق در سازمان‌های دولتی صرف خنک سازی می شود
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی ۴۵۰۰ مگاوات برق را صرف بهره‌برداری از دستگاه‌های سرمایشی خود می‌کنند که درصدد کنترل این وضعیت هستیم.
تخصیص چهارمین بسته وام صندوق بین‌المللی پول به مصر
پایگاه خبری راد: محمد موعد- وزیر دارایی مصر- گفت: تا پایان ماه ژوئیه، مصر چهارمین بسته وام خود از صندوق بین المللی پول را دریافت خواهد کرد.
سیر صعودی مصرف انرژی توسط پردرآمدها و بد مصرف ها
پایگاه خبری راد: اعطای یارانه برق به ثروتمندان نه تنها به ضرر صنعت برق که به نوعی اجحاف در حق اقشار ضعیف بدل شده است، این در حالی است که طبق قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، مشترکین پرمصرف نه تنها نباید یارانه بگیرند که یارانه سایر مشترکین را نیز باید بپردازند.
شناسایی درآمد خانوارها بر اساس «کدملی»
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه «کدملی» ظرفیتی برای شناسایی درآمدهای خانوار و تعریف نظام مالیاتی است، از آمادگی برای شناسایی این درآمدها بر اساس کد ملی خبر داد.
 اصلاح نظام بانکی و بودجه ریزی ضرورت اقتصادی دولت است
پایگاه خبری راد: استاد اقتصاد دانشگاه برکلی اصلاح نظام بانکی، بودجه ریزی و اصلاح تامین اجتماعی ایران را ضروری دانست و گفت اهداف دولت برای دستیابی به رشد اقتصادی بدون اصلاح نظام بانکی محقق نخواهد شد.
کسری ۳۰ میلیارد دلاری یارانه انرژی پاک در چین
پایگاه خبری راد: چین برای پرداخت یارانه به شرکت‌های انرژی پاک با مشکل روبرو بوده و میزان کسری تا سال ۲۰۲۰ چهار برابر می‌شود.
صفحه قبل | صفحه بعد