00:43 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گونه

شاخص‌کل "بورس" با سرعت ۲۳ هزارتایی آغاز کرد/ خودرویی‌ها به وقت عرضه
گروه خودرو با عرضه‌های جدی روبرو شد و اگرچه برخی سهام کلیدی آن توانستند صف خرید خود را حفظ کنند، اما تعدادی از سهام آن حتی در مقادیر منفی مبادله شدند و البته خودرویی‌ها امروز حجم پول حقیقی بالایی را به نیش کشیدند.
در حوزه نظارت سامانه‌های جدید نظارتی ایجاد می کنیم
نماد برتر- مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: مهمترین بخش توسعه شرکت نیز به حوزه منابع انسانی باز می‌گردد که می‌توانیم کارشناسان متخصص بیشتری را در اختیار داشته باشیم تا از این طریق درحوزه زیرساخت‌ها به‌گونه قدرتمندتری عمل کنیم.
رشد مجدد نرخ سنگ آهن و ورود به کانال ۱۵۰ دلار
نماد برتر- شاخص جهانی نرخ سنگ آهن ۶۲ درصد همزمان با بهبود وضع تقاضا، افزایشی شده و در آخرین ارزیابی‌ها با رشد ۱ دلاری ۱۵۰،۵۹ دلار قیمت خورده است.
"مقاومت" رمز امروز بازار سرمایه
نماد برتر- به سهامداران توصیه می‌شود هیچ گاه براساس داده‌های کانال‌های بورسی که اعتبار آن‌ها تنها براساس ممبر غیرواقعی است گام بر ندارند چه برسد به آنکه تحت تاثیر کانال‌های برجام و دلاری بخواهند اقدام به سوار یا پیاده شدن از سهم کنند.
رشد ۴۱ درصدی درآمد از سبد کالایی پالایش تهران
نماد برتر- مشتریان این پالایشی با استقبال ۴۴ هزار و ۴۲۰ تنی برای خرید این محصول از سبد کالایی شتران پیش قدم شدند و تقریبا تمام عرضه‌ها را یعنی معادل ۲۰ هزار و ۳۵۰ تن از سبدکالایی این شرکت را خریدند.
افزایش 2 میلیاردی سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
نماد برتر- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به تشریح دلایل افزایش سقف ضمانت در این صندوق از سه به پنج میلیارد تومان پرداخت و گفت: حتی این اعداد و ارقام نیز پاسخگوی پروژه‌ها و طرح‌ها نیست، اما همواره نیاز واحدهای صنعتی باید در کنار کفایت سرمایه صندوق تفسیر شود.
اقدامات مدیریت نظارت برنهادهای مالی در سال ۱۴۰۰
بازبینی در فرایندهای تایید صلاحیت حرفه‌ای و کوتاه کردن زمان بررسی و اعلام نتایج تایید صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت مدیریت در نهادهای مالی از جمله اقدامات اصلاحی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مادر(هلدینگ) مدیریت نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است.
آتش سهم‌های برجامی یا آتش بر سهم‌های برجامی!
نماد برتر- سهامداران در روزهای ابتدایی بازار این هفته (معامله‌گران میان‌مدت) با منطق و صبر بیشتری به معاملات بپردازند و وسواس خود را برای خانه‌تکانی پرتفوها به کار گیرند و نباید با استقبال از موج‌ها و تحرکات بازار، تغییرات در پرتفوها را اعمال کنند زیرا امروز احتمال آنکه نقطه خروج برخی خریداران سهم‌های برجامی کلید زده شود، بسیار است.
 ضوابط انتشار انواع صکوک توسط موسسه‌های اعتباری ابلاغ شد
نماد برتر- ضوابط ناظر بر انتشار انواع صکوک توسط موسسه‌های اعتباری در بستر بازار سرمایه با تصویب شورای پول و اعتبار به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.
سهامداران به‌دنبال ردپای صعود در شن‌زار
نماد برتر- درحالی که بسیاری از تحلیل‌گران حرفه‌ای بازار نوید رشد بازار را از میانه‌های بهمن‌ماه می‌‌‌دادند اما؛ روند بازار اینگونه دلالت می‌کند که فعلا، زمان بازی با شاخص نیست و حقوقی‌ها پای خود را در جوی آب سهامداری نمی‌گذارند و بیشتر مانند ملاک‌ها، آب را از سرمنشا گل‌آلود می‌کنند.
از معاملات بی‌کارمزد تا تخفیف‌های فراوان
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار با وجود مخالفت‌های فراوان پای در انحصارزدایی از صنعت کارگزاری گذاشته است تا بعد از چند دهه زنجیر انحصار از دور این صنعت باز شود. اما این یقین و اطمینان از کجا ناشی می‌شد؟ «با نگاه به صنعت کارگزاری در دنیا» صنعت کارگزاری در دنیا گواه و شاهدی بر رقابت‌پذیری بودن این صنعت است.
قبوض نجومی برق در انتظار خانه های اسپیلت دار
نماد برتر- تعرفه های برق در سال های اخیر سبب رویکرد بسیاری از سازندگان مسکن به نصب سیستم های سرمایشی-گرمایشی موسوم به داکت اسپلیت به جای کانال کشی و نصب کولرهای آبی شده، این در حالی است که با اجرای آئین نامه برقی دولت از ابتدای بهمن ماه، از این پس معادلات تعیین نرخ برق برای دارندگان این سیستم ها به گونه دیگری رقم خواهد خورد.
تأسیس ۲ اداره جدید و تعلیق ۵ ماده حاکمیت شرکتی
نماد برتر- هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با راه‌اندازی دو اداره جدید در معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران تحت عنوان اداره «میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران» و اداره «نظارت بر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی» موافقت کرد و همچنین اعمال حدود ۵ ماده حاکمیت شرکتی تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآمد.
تغییر به موقع فرمول قیمت‌گذاری گاز: مانعی در برابر نوسانات بازار سهام
نماد برتر- اگر اصلاح سقف گذاری قیمت گاز صنایع اتفاق نمی‌افتاد، امروز شاهد بروز نوسانات جدی، تحت‌تاثیر قرارگرفتن فعالیت صنایع تولیدی به دلیل افزایش قیمت ناگهانی گاز در اروپا بودیم.
صدور قبض مالیاتی برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانه لوکس و ۵۶۸ هزار خانه خالی
نماد برتر- سازمان امور مالیاتی در واکنش به گزارش دیوان محاسبات مبنی‌بر صفر بودن عملکردها در اجرای مالیات خانه‌های خالی و گران‌قیمت، اعلام کرد که این سازمان طبق قوانین به تکالیف خود عمل کرده و برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانه لوکس و ۵۶۸ هزار خانه خالی قبض مالیاتی صادر شده است.