03:48 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کوپن الکترونیک

برای افزایش قدرت خرید کارگران چهار راه وجود دارد
پایگاه خبری راد: از نگاه یک کارشناس حوزه کار پیش‌بینی بسته‌های غذایی،‌ معافیت مالیاتی کارگران، کاهش تعرفه خدمات درمانی و معافیت کارفرمایان از پرداخت مالیات و عوارض از جمله راهکارهای حمایت از خانوارهای کارگری و افزایش قدرت خرید کارگران است.
اکنون بهترین زمان ترمیم مزد کارگران است
پایگاه خبری راد: نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تاکید دارد که شرایط اقتصادی حاضر بهترین زمان برای ترمیم مزد کارگران است. او می‌گوید وقتی تمام تولیدکنندگان قیمت محصولاتشان را بالا برده‌اند و سود می‌کنند، حقوق کارگران و کارمندان هم باید افزایش یابد تا قادر به ادامه زندگی باشند.
توزیع بسته‌های حمایتی و سبد کالای کارگران
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه کارگران قراردادی می‌گوید کسانی که صدای کارگران را نمی‌شوند، مشکلات جامعه کارگری را لمس نکرده‌اند. او معتقد است توزیع بسته‌های حمایتی یا بن خواربار کارگری باید هرچه سریع‌تر آغاز شود تا معیشت کارگران بیش از این به مخاطره نیفتد.
مدیران را در آستانه تحریم ها از تصمیم گیری های سخت نترسانیم
پایگاه خبری راد: معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در شرایط تحریم که مدیران باید تصمیم های سخت بگیرند، نباید فضایی ایجاد کنیم که آنان در وحشت قرار گیرند و نتوانند به موقع وارد عمل شوند.
توزیع سهمیه‌ای اقلام مورد نیاز مردم درفروشگاه‌ها
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی معتقد است به جای تزریق پول به کارت های یارانه، دولت قیمت اقلام اساسی و مایحتاج ضروری مردم را در بازار ثابت نگه دارد. پیشنهاد وی، توزیع اقلام مصرفی و ضروری در فروشگاه ها به شکل سهمیه‌ای و هفتگی است.
تب کوپن با شارژ کارت یارانه بالا رفت!
پایگاه خبری راد: در هفته‌های اخیر با رسانه‌ای شدن موضوع اعطای کوپن الکترونیکی و شارژ کارت‌های یارانه برای خرید کالاهای اساسی، پیگیری اخبار مربوط به توزیع کوپن در میان مردم با وسواس بیش‌تری دنبال می‌شود.
وظیفه وزارت کار توزیع بن و کوپن نیست
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار پیشنهاد توزیع کوپن الکترونیکی را بازگشت به دوران گذشته دانست و گفت: وظیفه وزارت کار توزیع بن و کوپن نیست بلکه تولید ثروت و کارآفرینی و تبدیل آن به رفاه اجتماعی است. او معتقد است برای کمک به معیشت کارگران راه‌های بهتری مثل حذف مالیات از فیش‌های حقوقی کارگران وجود دارد.
توزیع کالاهای اساسی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای واگذار شود
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار بر این باور است که توزیع کارت نقدی خرید کالا بین ۲۵ میلیون نفر در کشور بسیار کم است، چون فارغ از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و کارگران که نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شوند، بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور نیازمند این حمایت ها هستند.
درخواست از شورای عالی کار برای ترمیم دستمزد کارگران
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است که طرح پیشنهاد اعطای کوپن و بن کالا حکم مسکّن موقتی را دارد تا بخشی از معیشت کارگران را پوشش دهد. او از شورای عالی کار خواست تا ترمیم مزد کارگران را در دستور کار قرار دهد.
خطرهای "کوپنی" شدن کالاهای اساسی
پایگاه خبری راد: به‌دنبال زمزمه‌هایی در رابطه با توزیع کوپن و کارت شارژ برای سرپرست خانوارها، رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این که این موضوع هنوز قطعی اعلام نشده است، نسبت به خطرهای آن برای اقتصاد کشور هشدار داد و تصریح کرد که این کار، تورم‌ را شدیدتر و زمینه‌های رانت را بیشتر می‌کند. همچنین فاصله طبقاتی‌ را گسترش می‌دهد و زمینه‌ساز فساد خواهد شد که بسیار خطرناک است.
پیشنهاد شارژ کارت‌های یارانه برای کوپن کالا
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به پیشنهاد طرح اعطای کوپن الکترونیکی به آحاد جامعه با هدف تامین کالاهای اساسی گفت: توزیع کوپن موجب کاهش قیمت بسیاری از کالاها در بازار می‌شود.
صفحه قبل | صفحه بعد