04:41 | چهارشنبه 13 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کنوانسیون

۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن
پایگاه خبری راد: معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ایران در هر دهه ۶۵ میلیمتر به سمت بیابانی شدن پیش رفته است و حدود ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن قرار دارند.
دفاع از حقوق کارگران تشکل قوی می‌خواهد
پاگاه خبری راد: آمار تأسیس و رشد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در شش سال گذشته حاکی از آن است که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ بیش از ۱۳ هزار و ۱۴۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور تشکیل شده که رشد ۶۵ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۶ نشان می‌دهد.
بازار ارز حساسیت خود را به FATF از دست داده است
پایگاه خبری راد: رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: بازار ارز حساسیت خود را نسبت به اظهار نظرهای مربوط به FATF تا حدود زیادی از دست داده است و مردم مطمئن باشند بازار ارز سیر تعادلی خود را طی می‌کند و بانک مرکزی بر بازار متصل است.
از ردپای سانچی‌ و سقوطِ یاسوج تا افزایش قیمت‌ بلیت‌های مسافری
پایگاه خبری راد: در سال ۱۳۹۷ شاهد رشد قیمت بلیت قطار، اتوبوس و هواپیما بودیم و علت سانحه سانچی و علت‌های احتمالی سقوط هواپیمای آسمان مشخص شد، هرچند در خصوص علت نهایی پرواز تهران-یاسوج کماکان ابهام وجود دارد!
ترانزیت کالا بین ایران و آذربایجان الکترونیکی می‌شود
پایگاه خبری راد: بر اساس توافقنامه گمرکی میان ایران و جمهوری آذربایجان، از ابتدای ژوئن (۱۰ خرداد ۹۸) فرآیند ترانزیت کالا میان دو کشور الکترونیکی می‌شود که با این اقدام، اسناد کاغذی ترانزیت میان گمرکات ایران و آذربایجان حذف و اطلاعات به صورت الکترونیک مبادله خواهد شد.
بررسی قیمت دلار در یک سال گذشته
پایگاه خبری راد: بررسی نوسانات نرخ ارز در یک سال گذشته حاکی از آن است که قیمت دلار نسبت به اسفند پارسال بیش از ۲۰۰ درصد رشد کرده است. از سوی دیگر رشد قیمتی دلار از زمان سکان‌داری همتی در بانک مرکزی تا هفته گذشته بیش از ۴۰ درصد بوده است.
مخالفان و موافقان اقتصادی FATF چه می‌گویند؟
پایگاه خبری راد: جدا از نگاه‌های منفی یا مثبت سیاسی و امنیتی به تصویب لوایح مرتبط با FATF از لحاظ اقتصادی نیز تصویب FATF در شرایط فعلی کشور مورد اختلاف اقتصاددانان است. مخالفانی که معتقدند "اوضاع مبادلات مالی دیگر بدتر از این نخواهد شد و FATF فقط برای کشور هزینه دارد." در مقابل موافقانی قرار دارند که اعتقاد دارند" FATF یک استاندارد در مبادلات مالی است و بدون آن حتی دوستان ما نیز با ما کار نخواهند کرد."
وابستگی سه میلیارد انسان به تنوع زیستی دریایی و ساحلی
پایگاه خبری راد: دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان اینکه بیش از سه میلیارد انسان برای غذا و معیشت به تنوع زیستی دریایی و ساحلی وابسته هستند، از افزایش مقررات درباره گونه‌های دریایی و ایجاد چهارچوب تنوع زیستی جهانی در سال ۲۰۲۰ خبر داد.
۲۵ واحد نیروگاه سیکل ترکیبی جدید وارد مدار می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: براساس تدابیر در نظر گرفته شده تا قبل از تابستان سال ۹۸ باید ۲۵ واحد نیروگاه سیکل ترکیبی جدید وارد مدار شود که این مسئله می‌تواند در حل خاموشی‌ها بسیار مؤثر باشد.
ضرورت حفظ روابط با بانک‌های خارجی
پایگاه خبری راد: رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به اعتماد مردم به نظام بانکی کشور، حفظ و تقویت روابط محدود بانکی کشورمان با بانک‌های خارجی را یک ضرورت دانست.
تا «کشاورزی» جراحی نشود «تالاب‌» احیا نمی‌شود
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه در حفاظت و احیای تالاب‌ها موفق نبوده‌ایم، گفت: برای احیای تالاب‌ها به یک جراحی بزرگ در شیوه بهره‌برداری از منابع آب به‌ ویژه در بخش کشاورزی نیاز داریم.
در توسعه بازار کار موفق نبودیم
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار معتقد است در طول چند دهه اخیر در زمینه توسعه بازار کار موفق نبودیم و در تامین معیشت و دستمزد کارگران و اقشار ضعیف خوب عمل نشده است.
 خسارت سانچی در نوبت سامانه نیما پرداخت می شود!
پایگاه خبری راد: با فرا رسیدن اولین سالگرد تصادف نفتکش سانچی در آب‌های چین و ملزم شدن شرکت‌های بیمه داخلی به پرداخت ۳۰ درصد معادل ۱۰ میلیون دلار از کل ۳۲ میلیون دلار از خسارت این سانحه، هنوز خبری از پرداخت ارز نیمایی به شرکت‌های بیمه‌ای توسط بانک مرکزی نیست.
فعال شدن کانال بانکی ایران و چین
پایگاه خبری راد: نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین توضیحاتی درباره آغاز مجدد مبادلات بانکی با چین ارائه کرد.
دریافت خسارت سانچی از چینی‌ها
پایگاه خبری راد: بخشی از بیمه بدنه شناور سانچی داخلی و بخشی هم خارجی بود که چون چینی‌ها مقصر حادثه بودند، دریافت این خسارت بازیافت هم دارد.