22:51 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کنجد

قیمت حداکثر هر کیلو مرغ ۸۲۰۰ تومان اعلام شد
پایگاه خبری راد: طبق تصویب ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ با ۹ درصد افزایش قیمت، حداکثر باید ۸۱۷۵ تومان فروخته شود اما در بازار مصرف بیش از کیلویی هزار تومان گران‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌شود که رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی می‌گوید قیمت‌های تصویب شده مورد تایید مرغداران نیست و آنها هیچ دخالتی در تعیین آن نداشته‌اند.
تلاش برای حفظ آب و کشاورزی یزد با اصلاح الگوی کشت
پایگاه خبری راد:رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد از کاهش قریب 24 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات پرآبخواه این استان و جایگزینی بیش از 14 هزار هکتار محصولات کم‌آبخواه متناسب با اقلیم استان و برخوردار از مزیت بالای اقتصادی در جهت کاهش آب مصرفی در بخش کشاورزی استان خبر می‌دهد.
فواید استفاده از روغن دانه گلرنگ
پایگاه خبری راد: تحقیقات نشان می‌دهد روغن گلرنگ برخی از فواید سلامتی را به ویژه برای قند خون، کلسترول و التهابات پوستی به همراه دارد.
نان گران نمی‌شود
پایگاه خبری راد: مقرر شده بود دولت برای قیمت نان، بعد از ماه رمضان تصمیم گیری کند که رئیس اتاق اصناف ایران از احتمال افزایش نیافتن قیمت نان خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد که دولت جبران عوامل موثر در قیمت نان را به افزایش نرخ آن ترجیح می‌دهد.
قیمت گندم نانوایی‌ها تغییری نکرد/ نان گران نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: در حالی که طی سه سال گذشته قیمت نان افزایش پیدا نکرده و مقرر شد تا درباره آن بعد از ماه رمضان تصمیم‌گیری شود، دولت قیمت گندم برای نانوایی‌ها را تغییری نداد که به نظر می‌رسد تصمیمی برای تغییر قیمت نان نیز ندارد.
کاهش 16 هکتاری سطح زیرکشت گندم در یزد
پایگاه خبری راد: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: با توجه به استمرار خشکسالی و افت سطح آب‌های زیرزمینی در 10سال گذشته ، سطح زیرکشت گندم در استان 16هزار هکتار کاهش‌ یافت است.
نان‌ "کنجدی" هنوز هم اجباری است!
پایگاه خبری راد: بیش از شش ماه از منتفی شدن افزایش قیمت نان با دستور رئیس جمهور می‌گذرد اما برخی نانوایی‌ها قیمت‌ها را به حالت قبل برنگردانده و به بهانه‌های مختلف مانند کنجد، سبوس و دیگر افزودنی‌ها (که البته خودشان برای مردم اجباری کرده‌اند) قیمت نان را تعیین می‌کنند. در حالیکه طبق تاکید معاون وزیر کشاورزی، نان کنجدی اجباری نیست.
صادرات ۲.۷ میلیارد دلاری ایران به افغانستان در سال گذشته
پایگاه خبری راد: رییس میز افغانستان در سازمان توسعه تجارت از تلاش برای برقراری مبادلات آزاد یا کاهش تعرفه‌های تجاری میان ایران و افغانستان خبر داد.
خروج آمریکا از برجام تاثیری بر زندگی مردم نخواهد داشت
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سعی ما بر این است که خروج آمریکا از برجام کمترین تاثیر را در کسب و کار ما داشته باشد.
قیمت کالاهای اساسی در بازار ماه رمضان
پایگاه خبری راد: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تقاضا برای خرید کالاهای اساسی افزایش می‌یابد و بازار این محصولات با رفت و آمد بیشتری روبرو می‌شود و این در حالی است که قیمت برخی از این محصولات به ویژه محصولات پروتئینی با وجود فراوانی در عرضه با افزایش روبرو شده است.
قیمت انواع شیرینی و شکلات در نوروز
پایگاه خبری راد: بازار شرینی و شکلات در نوروز در حالی با افزایش تقاضا همراه شده که انواع شرینی خشک از تقاضای بیشتری برخوردار است و انواع شکلات هم مشتریان خود را دارد.
بازار آجیل و خشکبار زودتر از موعد داغ شد!
پایگاه خبری راد: بررسی‌ها از بازار بزرگ تهران نشان می‌دهد که آجیل و خشکبار در فاصله کمتر از دو هفته به پایان سال از رونق زیادی برخوردار است و در میان انواع آجیل، آجیل های مخلوط و چند مغز طرفداران بیشتری دارد.
بررسی مدل تجاری جدید میان ایران و افغانستان
پایگاه خبری راد: عضو اتاق بازرگانی ایران راهکارهای تسهیل صادرات و واردات میان ایران و افغانستان را تشریح کرد و گفت: اگر تجارت برد - برد باشد موجب پایداری مدل بازرگانی می‌شود.
واردات ایران از افغانستان کم شد
پایگاه خبری راد: رئیس میز افغانستان سازمان توسعه تجارت از کاهش ۱۴ درصدی واردات از افغانستان در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.
نظارت کافی نیست، نانوایی‌ها جولان می‌دهند
پایگاه خبری راد: با وجود این‌که سال‌هاست نانوایی‌ها در صدر جدول نارضایتی‌ها و شکایات مردمی قرار دارند، نه تنها سازوکار نظارت تغییر نکرده بلکه نهادهای ناظر توپ نظارت را در زمین یکدیگر می‌اندازند.