23:46 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کمیسیون اجتماعی مجلس

افشانی رفتنی شد
پایگاه خبری راد: پیگیری شورای شهر تهران برای ماندن افشانی در تهران بی نتیجه ماند و امروز بعدازظهر در کمیسیون اجتماعی مجلس کلیات طرح استفساریه تبصره یک قانون منع بکارگیری بازنشستگان رأی نیاورد.
توضیحات یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره قیمت‌ لبنیات
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد قیمت شیر گفت: تولید شیر ما افزایش پیدا کرده است ولی آن شیری که تولیدکنندگان و تبدیل‌کنندگان بزرگ خریداری می‌کنند، به شیرخشک تبدیل شده و در فضای رقابتی صادر می‌شود. از طرفی دیگر سیاست منسجم و قاطعی برای تعیین قیمت‌ها از سوی دولت وجود ندارد.
توقف فرایند انتخاب شهردار تهران در شورای شهر
پایگاه خبری راد: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از توقف فرایند انتخاب شهردار تهران در شورا تا زمان تعیین تکلیف طرح استفساریه مستثنی شدن شهرداران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
لایحه «استفاده از صندلی کودک در خودرو» در انتظار تصویب مجلس
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور گفت: طرح «الزام استفاده از صندلی کودک در خودرو» که به صورت لایحه به دولت فرستاده شده، در حال بررسی در مجلس است.
روشنفکری جهان سومی‌ با تغییر قوانین مهریه
پایگاه خبری راد: پدر مددکاری اجتماعی ایران نسبت به پیشنهاد «پرداخت سکه مهریه به نرخ روز عقد» واکنش نشان داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت سکه به دلیل نوسانات نرخ ارز، نرخ اقلام و هزینه‌های دیگر نیز افزایش داشته و زنان باید بعد از طلاق، متناسب با نرخ روز مایحتاج زندگی‌شان را تأمین کنند لذا در پس این پیشنهاد هیچ منطق عقلانی وجود ندارد.
در یک برنامه تلویزیونی درباره «صندوق های بازنشستگی» تشریح شد
پایگاه خبری راد: نایب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی از افزایش سن ازدواج و طولانی تر شدن دوران زندگی فرزندان با پدر و مادر در حالی که هزینه تحصیلات تکمیلی هم دارند، از غیرشفاف بودن ۳۰ درصد اقتصاد کشور و همچنین از اشغال شدن حدود ۲ میلیون فرصت شغلی توسط اتباع خارجی به عنوان عوامل تضعیف کننده صندوق‌های بیمه‌ای یاد کرد و گفت: وقتی به سمت شفاف سازی اقتصادی حرکت کنیم، به طبع منابع ورودی صندوق های بیمه‌ای از محل اشتغال‌های تازه، بیشتر خواهد شد.
نشتی بازار دارویی و افزایش دسترسی به شبه‌مخدرها/عوارض مصرف خودسرانه «متادون»
پایگاه خبری راد: رئیس کارگروه مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مسئولان خواست تا بر سیستم‌های نظارتی چرخه توزیع قرص «متادون» عملکرد دقیق و موثرتری داشته باشند.
دولت باید قدرت تصمیم‌گیری در بزنگاه‌های تاریخی را داشته باشد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما به همدلی واتحاد در اجزای حاکمیت به خصوص سران کشور نیازمندیم و دولت باید قدرت تصمیم‌گیری در بزنگاه‌های تاریخی را داشته باشد و از تصمیم‌گیری نترسد و جلوی سیاست‌های غلط را بگیرد.
گمرک در گیت‌های خروجی آبادان - اهواز مستقر می‌شود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرف ۴۸ ساعت آینده (دوشنبه) گمرک جمهوری اسلامی در گیت خروجی آبادان مستقر می‌شود و کنترل خروج کالا از این به بعد به جای بندر آبادان در گیت آبادان - اهواز انجام شود.
تخلف در استخدام نیرو در فاز 2 پالایشگاه آبادان محرز است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس پس از تایید تخلفات انجام‌گرفته در جذب نیروهای غیر بومی در فاز دوم پالایشگاه آبادان و مغایرت اقدامات انجام‌گرفته با برنامه توسعه ششم کشور، موضوع را به هیات رییسه مجلس گزارش داد تا هیات رییسه مجلس در این خصوص تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهد.
پرداخت کارت اعتباری ۱۰۰ هزار تومانی به ۱۱ میلیون نفر
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از پرداخت کارت اعتباری ۱۰۰ هزار تومانی به ۱۱ میلیون نفر خبر داد.
تهیه پیش نویس الزامی شدن «سواد» / کاهش آمار پوشش تحصیلی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به تهیه پیش نویس الزامی کردن آموزش و سواد گفت: یکی از مهمترین موانعی که از ابتدای انقلاب با آن روبرو بودیم عدم وجود تقاضای اجتماعی است و بیسوادان بسیار سخت داوطلب باسواد شدن هستند.
دولت ارز لازم برای تامین نیاز کشور و تنظیم بازار را در اختیار دارد
پایگاه خبری راد: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که طبق اظهارات معاون اول رئیس جمهور، دولت ارز لازم را برای تامین نیاز کشور و تنظیم بازار در اختیار دارد.
ضرورت تسریع اقدامات دولت برای تخصیص بسته های حمایتی به محرومین
پایگاه خبری راد: نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: از رییس جمهور می‌خواهم که با توجه به شرایط اقتصادی فکر عاجلی برای تخصیص بسته‌های حمایتی به محرومین در نظر گیرد.
جداسازی وزارت کار به صلاح نیست
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار با بیان این که بازنشستگان با مشکلات معیشتی و درمانی زیادی مواجهند، تاکید کرد: هر تصمیمی که برای جداسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرفته می‌شود باید با نظر همه شرکای اجتماعی و به شکل سه‌جانبه صورت باشد.