10:10 | چهارشنبه 13 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کسون موبیل

غول‌های نفتی برای اکتشاف به مصر می‌روند
نماد برتر- مصر با پنج شرکت انرژی بزرگ برای اکتشاف نفت و گاز در آبهای عمیق ساحل غربی خود در دریای مدیترانه به توافق اولیه رسید.
نفت در بازار جهانی ارزان‌تر شد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی پس از آماری که رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و در آستانه اجرای دور جدید تعرفه‌های آمریکا روی واردات چین، کاهش پیدا کرد.
رکورد بیشترین رشد تولید نفت و گاز متعلق به کدام کشور است؟
پایگاه خبری راد: شرکت گازپروم روسیه در بیش از پنج سال گذشته بالاترین رشد تولید را در میان شرکت‌های تولیدکننده انرژی جهان داشته است.
خروج غول نفتی آمریکایی از دریای شمال انگلیس
پایگاه خبری راد: غول نفتی اکسون موبیل سرگرم بررسی فروش دارایی‌های خود در دریای شمال انگلیس پس از گذشت بیش از ۵۰ سال حضور در این منطقه و متمرکز شدن به تولید شیل آمریکا و پروژه‌های جدید است.
غول آمریکایی از ابرپروژه نفتی عراق کنار گذاشته نمی‌شود
پایگاه خبری راد: وزارت نفت عراق اعلام کرد توافق با شرکت‌های BP و انی به معنای کنار گذاشتن اکسون موبیل نیست و همچنان سرگرم مذاکره با این غول انرژی آمریکایی درباره قرارداد بزرگی برای بهبود زیرساخت نفتی جنوب این کشور است.
حساب کتاب نفتی‌ها درست درنیامد
پایگاه خبری راد: بزرگترین شرکت‌های نفتی جهان تحت تاثیر بازار نوظهور و نگرانی‌های محیط زیستی، سرمایه‌گذاری‌هایشان را پیوسته به جانب گاز طبیعی تغییر داده‌اند، اما اکنون با افت قیمت‌ها، ضربه خورده‌اند.
پردرآمدترین شرکتهای جهان کدام‌اند؟
پایگاه خبری راد: پس از حدود سه دهه، انحصار در اختیار داشتن بزرگترین شرکتهای درآمدزای جهان از دست آمریکایی‌ها خارج شد.
قیمت نفت جهانی بالا رفت
پایگاه خبری راد: قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی در پی کاهش هفتگی ذخایر نفت آمریکا و توافق اوپک بر سر تاریخ نشست رسمی خود، بیش از یک درصد صعود کرد.
شلیک موشک به مقر شرکت نفت "اکسون موبیل" در بصره
پایگاه خبری راد: منابع امنیتی عراق اعلام کردند، یک فروند موشک به مقر شرکت نفت خارجی اکسون موبیل در بصره شلیک شده است.
کل بازار گاز چین دست روسیه می‌افتد؟
پایگاه خبری راد: تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین ممکن است فضای بیش‌تری برای همکاری انرژی میان چین و روسیه فراهم کند که به دنبال شرکای تجاری و سرمایه‌گذاری جدید در چین و سایر کشورهای خاورمیانه است.
عراق منکر دادن امتیاز به آمریکا برای تجارت با ایران شد
پایگاه خبری راد: عراق در آستانه امضای یک توافق انرژی ۳۰ ساله به ارزش ۵۳ میلیارد دلار با شرکت های اکسون موبیل و پتروچاینا است اما نخست وزیر عراق منکر هر گونه ارتباط میان این پروژه عظیم و اجازه آمریکا به بغداد برای همکاری با ایران شده است.
عراق دارنده سومین نرخ رشد بالای تولید نفت می‌شود
پایگاه خبری راد: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی اعلام کرد عراق سومین فراهم کننده بزرگ نفت جدید در یک دهه آینده خواهد بود و تولیدش را حدود ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.
اعتراض اکسون به نفت سمی دولت آمریکا
پایگاه خبری راد: شرکت اکسون موبیل از این که بخشی از نفت خریداری شده از ذخایر نفت استراتژیک دولت آمریکا حاوی سطح بالای ماده سمی سولفید هیدروژن است، ابراز نگرانی کرد.
آرامکو سودآورترین شرکت جهان شد
پایگاه خبری راد: شرکت آرامکوی سعودی سودآورترین شرکت جهان در سال ۲۰۱۸ بود و به راحتی غول‌های آمریکایی شامل اپل و اکسون موبیل را پشت سر گذاشت.
اوپک آمریکایی در راه است؟!
پایگاه خبری راد: برنامه‌های بلندپروازانه ابرغول‌های انرژی آمریکایی برای رشد نفت شیل در آینده ممکن است به آنها اجازه دهد عمده تولید نفت شیل آمریکا و در نتیجه قیمت نفت سبک در بازارهای خارجی را کنترل کنند و عملکردی مشابه اوپک پیدا کنند.