22:40 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کره زمین

تحولات حوزه ICT به وجودآورنده چهره امروز جهان است
پایگاه خبری راد: رئیس دانشگاه شهید بهشتی ضمن اشاره به انقلاب در حوزه ICT و تحولات در حوزه تلفن همراه و وایرلس طی 40 سال اخیر، گفت: یکی از عوامل به وجود آورنده چهره کنونی کره زمین تغییرات در حوزه ICT است.
نیترات سیب‌زمینی‌ها در حد مجاز است؟
پایگاه خبری راد: پژوهشگران سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی با بررسی وضعیت آلودگی نیترات سیب‌زمینی مراکز اصلی تولید و نیز میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران، عنوان کردند که میزان نیترات سیب‌زمینی‌های تولیدی کشور در محدوده‌ میانگین جهانی قرار دارد و ۳۰ درصد از نمونه‌های بررسی شده، از حد مجاز برخی کشورهای اروپایی بالاتر است.
پیش‌بینی بارش‌های سنگین برای ایران در دهه‌های آینده
پایگاه خبری راد: یک اقلیم‌شناس وضعیت بارش و دمای ایران را طی ۶۰ سال گذشته تشریح و تاکید کرد که سیل‌های اخیر کشور از پیامدهای گرمایش جهانی و نشانه تغییر اقلیم است و احتمال وقوع خشکسالی های متمادی و بارش های سیل آُسا طی سال های آینده وجود دارد.
تاثیر گرمایش جهانی بر سیل‌های اخیر ایران
پایگاه خبری راد: یک اقلیم‌شناس بارش‌های سنگین و سیل‌های اخیر ایران را ناشی از تغییر اقلیم و گرمایش جهانی دانست و ادعی بی‌سابقه بودن بارش‌های ایران را رد کرد.
ضرورت اقدامات حمایتی برای دسترسی آسانتر مردم به شیر و فرآورده‌های آن
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: امروزه میزان مصرف سرانه شیر و فرآورده‌های آن در هر جامعه یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه فرهنگی به شمار می‌آید.
داستان یک ساعت خاموشی ۱۰ فروردین چیست؟
پایگاه خبری راد: حدود ۱۲ سال است که آخرین شنبه ماه مارس به نام "ساعت زمین" نامگذاری شده است. در این تاریخ که به تقویم شمسی ۱۰ فروردین است، شهرهای مختلف جهان در ساعتی مشخص اقدام به خاموش کردن چراغ‌ نمادهای شهری از جمله برج‌ها یا پل‌های معروف می‌کنند تا با این حرکت نمادین توجه مردم را به تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین جلب کنند.
آب را دریابیم
پایگاه خبری راد: سازمان ملل متحد در رابطه با چالش‌های جاری و آتی آب هر سال شعاری برای روز جهانی آب پیشنهاد می‌دهد که تمرکز آن بر گزارش جهانی توسعه آب است، این سازمان شعار روز جهانی آب ۲۰۱۹ را «آب برای همه» تعیین کرد که منطبق بر دستور کار ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار بوده و نشان دهنده این موضوع است که همگام با پیشرفت توسعه پایدار هر فردی باید از آن سود ببرد.
میلیون‌ها نفر در جهان قربانی آلودگی محیط زیست می‌شوند
پایگاه خبری راد: سازمان ملل متحد با استناد به نتایج یک بررسی مبسوط هشدار داده است که آلودگی هوا، خاک، آب‌های زیرزمینی و دریاها موجب مرگ میلیون‌ها نفر در جهان می‌شود. این سازمان از دولت‌ها خواسته است که به طور جدی جلوی این روند را بگیرند.
نخستین محصول تراریخته که وارد بازار شد، چه بود؟
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: در زمینه محصولات تراریخته باید به جای ادعا به واقعیت توجه شود و اطلاعات درست در اختیار مردم قرار بگیرد.
۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار بدهی روی دست کشورهای جهان!
پایگاه خبری راد: موسسه رتبه بندی "اس اند پی" اعلام کرد امسال ۷.۷۸ تریلیون دلار به بدهی کشورهای جهان افزوده خواهد شد.
تلاش دولت؛ بهبود وضع معیشتی کارمندان
پایگاه خبری راد: تمام تلاش دولت بر این است تا وضعیت معیشتی مطلوبی را برای کارکنان دولت فراهم آورد که در این زمینه خبرهای خوشی نیز در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وعده سامسونگ به استفاده از مواد قابل بازیافت
پایگاه خبری راد: سامسونگ الکترونیکس به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی بسته بندی و تولید محصولات خود را با استفاده از مواد دوستدار محیط زیست انجام دهد تا بدین ترتیب به حامیان زمین و محیط زیست بپیوندد.
منتفی‌بودن فعالیت ۸ نهاد در انتشار بوی بد در تهران
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه ملی زلزله و لغزش‌ لایه‌های زمین با بیان اینکه همزمان با انتشار بوی بد در تهران، این بو در "قم"، "ابهر"، "کرج" و "حوالی آبیک" نیز احساس شده است، گفت: کلیه فرضیه‌هایی که می‌تواند در این زمینه موثر باشند، مورد بررسی قرار گرفت که مطالعات میدانی بر روی ۸ عامل پیشنهادی صورت گرفت که تاثیر آنها در انتشار این بو منتفی شد و در این زمینه تنها یک فرضیه مطرح است که راستی آزمایی در این باره آغاز شده است.
لهستان، میزبان تولید باتری‌ مرسدس بنزهای برقی
پایگاه خبری راد: ماتئوش موراویه‌تسکی، نخست‌وزیر لهستان روز سه شنبه اعلام کرد که دایملر، شرکت مادر مرسدس بنز آلمان تصمیم گرفته است که باتری خودروهای برقی خود را در لهستان به تولید برساند.
چرا سوخت‌ زیستی در دسترس نیست؟
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: متاسفانه به دلیل اینکه در کشور دارای منابع نفتی هستیم، اهمیت استفاده از دیگر سوخت‌های دوست‌دار طبیعت جزء اولویت‌های اصلی نبوده است و کارهایی که منجر به تولید سوخت زیستی قابل لمس به وسیله مهندسی ژنتیک شود، در دسترس نیست.