21:20 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کالای وارداتی

ارزش کالاهای وارداتی ۴ برابر کالاهای صادراتی‌!
پایگاه خبری راد: رئیس کل گمرک متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی را ۳۸۰ دلار و میانگین قیمت هر تن کالای وارداتی را حدود ۱۵۰۰ دلار اعلام کرد که بر این اساس می‌توان گفت ارزش کالاهای وارداتی حدود چهار برابر کالاهای صادراتی‌مان است.
پارچه احتکار شدنی نیست/ کالای وارداتی به بازار آمده است
پایگاه خبری راد: در واردات کالا و مواد اولیه ارز قابل‌توجهی از طریق دولت و سامانه نیما در اختیار افراد قرار گرفته اما بازار مدعی آن است که تمام ارزها در مسیر واردات هزینه نشده و کالا به بازار وارد نشده است.
دلایل گرانی در بازار گوشت و مرغ
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام اعلام کرد که سودجویی دلالان و واسطه‌های بی‌شناسنامه که نظارتی بر کار آن‌ها نمی‌شود و این‌که هیچ کس به حق خود قانع نیست، از دلایل مشکلات موجود در بازار به ویژه بازار گوشت قرمز و گوشت مرغ است که البته بر اساس آخرین مصوبات و ابلاغیه‌ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی همه نهاده‌های تولید زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی توزیع می‌شود که البته برخی از همین‌ها مقاومت می‌کنند.
سازمان ملی استاندارد و منطقه آزاد کیش تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
پایگاه خبری راد: سازمان ملی استاندارد ایران و منطقه آزاد کیش با هدف تعامل و بهره‌گیری از توانمندی‌هایی اجرایی، فنی، علمی و ظرفیت طرفین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
دلایل افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت گوشی در بازار
پایگاه خبری راد: اگر چه بازار گوشی با موضوع کمبود که یکی از دلایل افزایش قیمت گوشی‌ها بود، مواجه نیست، اما ظاهرا مشکلات مربوط به واردات مسافری آن، موجب افزایش قیمت ۱۵ تا ۲۰ درصدی در بازار شده است.
لوازم یدکی دپو شده در گمرک مشکل اسنادی دارند؛ به گمرک مربوط نیست
پایگاه خبری راد: معاون گمرک ایران درباره مشکل ترخیص نشدن لوازم یدکی واحدهای تولیدی گفت که "سیاست‌های اتخاذ شده وزارت صمت ارتباطی با گمرک ندارد. تا زمانی که کالای وارداتی به گمرک اظهار نشده است، گمرک پاسخگو نیست و امکان انجام تشریفات گمرکی وجود ندارد".
دانه‌های تسبیحی که برای ترخیص کالا جفت و جور نمی‌شوند
پایگاه خبری راد: مدیرکل گمرک استان سمنان معتقد است که نباید همه مشکلات ناشی از روند طولانی شدن ترخیص کالا از مبادی گمرکی را به‌نام گمرک نوشت.
کمبودهای بازار کامپیوتر به‌زودی برطرف می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: انتقال فرآیند ثبت سفارش واردات از وزارتخانه به سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان و همچنین همکاری گمرک باعث بهبود وضع بازار کامپیوتر شده و مشکلات این بازار در آینده خیلی نزدیک برطرف خواهد شد.
صادرات کالاهای وارداتی با دلار ۴۲۰۰ تومانی خیانت است
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات کالای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی خیانت است و صادرکنندگان هم عقیده دارند که آنچه برای مردم یارانه داده می‌شود، نباید از کشور خارج شود.
لزوم فرهنگ‌سازی برای خرید محصولات دانش‌بنیان
پایگاه خبری راد: استفاده از محصولات دانش‌بنیان در دستگاه‌های دولتی نیازمند فرهنگ‌سازی است؛ زیرا این کالاها ابزار مسئولان برای ارائه خدمات و سرویس‌های بهتر به آحاد مردم جامعه هستند.
چرا کالای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومان ۷۰ درصد گران‌تر فروخته می‌شود؟!
پایگاه خبری راد: نماینده مردم لنگرود در مجلس کمبود سالانه برنج کشور را ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: در حالی که نیاز کشور به واردات برنج حداکثر ۵۰۰ هزار تن است اما تا این لحظه بیش از دو میلیون تن برنج وارد کشور شده است، دیگر از دولت ناامید شده‌ایم و از همین جا از مقام معظم رهبری استدعا دارم و دست ایشان را می‌بوسم که این مسئله را یک جوری حل کنند.
مسئولیت ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک به عهده کیست؟!
پایگاه خبری راد: آنطور که مسئولان گمرک می‌گویند، تا زمانی که مجوزهای قانونی برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک صادر نشود، در این باره اقدام خاصی انجام نخواهند داد.
گسترش روابط ایران و هند در دوره تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: به تاکید رییس اتاق بازرگانی تهران، ایران و هند در مراوده با یکدیگر باید با استفاده از توانمندی‌ و ظرفیت‌های دو طرف از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرند. هم‌چنین این‌که پول نفت ایران چگونه و به چه‌میزانی به ایران بازمی‌گردد، باید مشخص باشد؛ در مقابل به گفته سفیر هند، برابر معافیت موجود از خرید نفت، این کشور می‌تواند در شش ماه آینده روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت از ایران بخرد که نیمی از پول حاصل از فروش به ارز محلی روپیه به حساب بانک‌های ایران نزد بانک‌های هندی واریز می‌شود.
قاچاق کالا از سوی برخی ارگانها حمایت می‌شود؟
پایگاه خبری راد: دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری مازندران گفت: قاچاق کالا از سوی یک نفر به تنهایی امکان‌پذیر نیست و ممکن است در برخی موارد نادر از نهاد یا ارگانی نیز حمایت شوند.
چرا اقتصاد ایران تک محصولی باقی مانده است؟
‌پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گفت: نفت عامل بدبختی ما نیست و ما درگیر مشکلی جز نفت هستیم که باعث می‌شود این وضعیت پیش بیاید.