10:59 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کالاهای چینی

آغاز دور جدید تعرفه‌های چین و آمریکا علیه یکدیگر
پایگاه خبری راد: چین از روز یکشنبه وضع تعرفه‌های بیشتر روی واردات برخی از کالاهای آمریکایی را آغاز کرد و همزمان واشنگتن نیز اجرای دور جدید تعرفه روی واردات کالاهای چینی را آغاز کرد.
خودداری بازرگانان چینی از واردات نفت آمریکا
پایگاه خبری راد: بازرگانان نفت خام چین در بحبوجه ابهامات پیرامون اختلاف تجاری پکن و واشنگتن، از خرید نفت آمریکا فاصله گرفته‌اند.
کاهش قیمت نفت درپی رشد ذخایر آمریکا
پایگاه خبری راد: قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی پس از انتشار آماری که رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته را نشان داد، با کاهش روبرو شد.
افزایش قیمت نفت درپی تشدید اختلافات تجاری
پایگاه خبری راد: قیمت نفت پس از این که تحت تاثیر تنشهای تجاری میان آمریکا و چین، به پایین‌ترین حد از ژانویه سقوط کرد، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی با اقدام معامله گران برای بازخرید قراردادها، افزایش پیدا کرد.
جنگ آمریکا و چین به نفع ایران تمام می‌شود؟
پایگاه خبری راد: اقدام اخیر دولت آمریکا در وضع تعرفه جدید روی واردات کالاهای چینی، آتش اختلافات تجاری دو طرف را شعله‌ور کرد و گمانه زنی‌هایی را درباره همکاریهای نفتی این کشورها برانگیخت.
قیمت طلای جهانی گران‌تر شد
پایگاه خبری راد: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد یک درصد افزایش پیدا کرد.
چرا روند افزایشی قیمت نفت دوام نیاورد؟
پایگاه خبری راد: بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از ریزش سنگین در روز پنج شنبه، روز جمعه افزایش یافت اما این افزایش مانع ثبت کاهش هفتگی نشد.
طلای جهانی روی موج افزایش قیمت
پایگاه خبری راد: نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران انتظار دارند طلا در هفته جاری به روند صعودی ادامه دهد.
پیش‌بینی خطر ریزش نفت به ۳۰ دلار
پایگاه خبری راد: بانک امریکا مریل لینچ پیش بینی کرد وخامت بیشتر روابط میان آمریکا و چین ممکن است زنجیره‌ای از رویدادها را رقم بزند که قیمت نفت را بیش از ۵۰ درصد کاهش خواهد داد و تا مرز ۳۰ دلار در هر بشکه سقوط کند.
بدبینی چین به توافق تجاری با آمریکا
پایگاه خبری راد: رسانه دولتی چین اعلام کرد مذاکرات تجاری آتی میان سران آمریکا و چین بعید است اختلافات عمده میان دو طرف را فوراً حل کند اما ممکن است باعث گشایش مرحله جدیدی در مذاکرات شود.
این اقتصادهای آسیایی قربانی جنگ تجاری آمریکا می‌شوند
پایگاه خبری راد: ژاپن، کره جنوبی و تایوان به اقتصاد چین وابستگی بالایی دارند و از کندی تجارت جهانی بیش از سایر کشورها آسیب خواهند دید.
قیمت طلا از اوج ۱۴ ماه اخیر عقب نشست
پایگاه خبری راد: قیمت طلا پس از این‌که روز جمعه از بالاترین رکورد خود در ۱۴ ماه اخیر عقب نشست تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار آمریکا، در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی ثابت بود.
رنج بیش‌تری برای نفت در راه است؟
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور آمریکا در پی فشار شدید گروه‌های تجاری و حتی حزب خود مجبور شد از پیشنهاد جنگ تجاری با مکزیک عقب بکشد اما باورش به تعرفه‌ها همچنان تغییر نکرده که به منزله ریسک‌های بیشتر برای اقتصاد جهانی و بازار نفت است.
ترامپ چین را دوباره تهدید کرد
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد روی ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر واردات کالاهای چینی تعرفه وضع خواهد کرد. با این حال وی گفت تصور می‌کند چین و مکزیک می‌خواهند در اختلاف تجاری خود با واشنگتن به مصالحه برسند.
چه کشورهایی با آمریکا جنگ دارند؟
پایگاه خبری راد: کاخ سفید با هدف ایجاد روابط اقتصادی در سراسر جهان در جبهه‌های مختلفی نظیر مکزیک، چین، ژاپن، اروپا و کانادا سرگرم جنگ تجاری است.