05:04 | يكشنبه 2 دي 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کارشناس صنعت خودرو

واکنش یک کارشناس به طرح ساماندهی بازار خودرو
پایگاه خبری راد: یک عضو هیئت علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت معتقد است که طرح ساماندهی بازار خودرو که روز گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، با واقعیت‌ها و شرایط فعلی کشور منتاسب نیست.
نگاه‌های متناقض به صنعت خودرو، دردسرساز می‌شود
پایگاه خبری راد: به اعتقاد یک کارشناس حوزه خودرو، مشکل اصلی صنعت خودرو نگاه‌ها و به دنبال آن انتظارات متناقض از این صنعت است. اکثرا خودروسازان داخلی خصوصی هستند که دولت تنها برایشان ایجاد خسارت کرده و برای جبران هم از افزایش غیرواقعی قیمت‌ها استفاده می‌کند.
متعادل‌سازی صنعت خودرو در سایه رونق تولید
پایگاه خبری راد: به گفته یک کارشناس صنعت خودرو، نامگذاری سال به نام رونق تولید نشان می‌دهد که می‌شود با ارائه راهکارهای مناسب و رفع موانع تولید به همت تصمیم‌گیران این حوزه، سبب خروج از نابسامانی بازار در سال جاری و برون رفت از چالش‌های صنعت خودرو شد و رونق تولید را راهکار مناسبی برای متعادل‌سازی نظام عرضه و تقاضای خودرو در سال ٩٨ دانست.
بی‌ثباتی نرخ ارز در کنار تحریم‌ها و دلالان عامل افزایش قیمت خودرو
پایگاه خبری راد: یک کارشناس صنعت خودرو، عامل افزایش قیمت خودرو را در نگاه اول افزایش ناگهانی قیمت ارز و بی‌ثباتی آن دانسته و معتقد است که محدودیت‌هایی که باعث افزایش نرخ ارز شد، قیمت خودرو را نیز افزایش داد.
رفتارهای دولتی ها مسوول اتفاقات اخیر در بازر خودرو
پایگاه خبری راد: رفتارهای دولتی و خودروسازان مبنی بر اینکه بازار خودرو دارای حاشیه سود قابل توجهی است، در کنار افزایش تقاضا و ورود سرمایه‌های سرگردان عاملی شد تا پیش‌فروش‌ها هم نتوانند تاثیری بر افزایش قیمت های بازار بگذارد.
آیا پیش‌فروش‌های جدید خودرو قانونی است؟
پایگاه خبری راد: در حالی‌که برخی خودروسازان نتوانسته‌اند تعهدات پیش‌فروش قبلی خود را به طور کامل انجام دهند، اما باز هم اقدام به پیش‌فروش جدید کرده‌اند. سوال این است که آیا این کار آنها قانونی است و چرا با توجه به بدعهدی خودروسازان، مردم باز هم برای پیش‌خرید خودرو ثبت‌نام می‌کنند؟
نقدینگی پایین دلیل بروز مشکلات در صنعت خودرو
پایگاه خبری راد: بدون تامین نقدینگی و کمک مالی دولت نباید انتظار داشت که حتی در بلند مدت اتفاقی در تیراژ خودروها و تحویل تعهدات معوق خودروسازان صورت گیرد.
بازار خودرو همچنان چشم به راه کمک دولتی ها
پایگاه خبری راد: در حالیکه دولت سیاست گذاری برای بازار خودرو ندارد و وزارت صمت(سازمان حمایت) نیز با تعلل در تصمیم گیری استخوان لای زخم شده و بنا ندارد که مشکلات را ریشه ای حل کند.
خودروسازان امکان احتکار ندارند
پایگاه خبری راد: در پی بررسی افزایش قیمت خودرو، معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد که برای خودروسازان امکان احتکار وجود ندارد اما این موضوع برای بنگاه‌ها و نمایندگی‌های وابسته امکانپذیر است.
نیاز 30 هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو!
پایگاه خبری راد: به دلیل افزایش قیمت ارز و مواد اولیه و دیگر شرایطی که بر صنعت خودرو تحمیل شده است، چنانچه دولت تسهیلات ۳۰ هزار میلیارد تومانی در اختیار این بخش نگذارد، صنعت خودروسازی به سمت ورشکستگی کامل خواهد رفت.
 ایران‌خودرو و سایپا طی شش ماه ضرر ۵۰۰۰میلیارد تومانی کردند
پایگاه خبری راد: تعلل‌ها و گفت‌وگوهای بی‌نتیجه برای واقعی‌سازی قیمت خودرو باعث شده که در نیمه اول امسال دو خودروساز اصلی بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان ضرر کنند.
بدهی ۲۰ هزار میلیارد تومانی ایران‌خودرو و سایپا به قطعه‌سازان
پایگاه خبری راد: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر ایران‌خودرو و سایپا حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بابت قطعات دریافتی به قطعه‌سازان بدهکارند.
با سرکوب قیمتی تیشه به ریشه خودروسازی می‌زنند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: شورای رقابت و دیگر دستگاه‌های مسوول دولتی با سرکوب قیمتی خودرو، تیشه به ریشه صنعت خودرو و قطعه ایران به عنوان مهمترین صنایع اشتغال‌زای داخلی می‌زنند.
قیمت گذاری خودروها تعیین تکلیف شود
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو در دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: رفع نوسان از بازار خودرو نیازمند تعیین تکلیف فوری قیمت گذاری و پرهیز از تصمیم گیری دیرهنگام است.
زمزمه‌ واردات اتوبوس های دست دوم
پایگاه خبری راد: زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که برخی سازمان‌ها به بهانه تحریم به دنبال واردات اتوبوس‌های دست دوم درون شهری هستند؛ آن هم در شرایطی که ظرفیت تولید کنندگان داخلی بلااستفاده مانده است.