05:46 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وقوع سیل

تحلیل سامانه‌های بارشی که منجر به سیل ایران شد
پایگاه خبری راد: یک عضو هیأت علمی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری ضمن تحلیل سه سامانه‌های بارشی فعال در کشور در اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸، گفت: گرچه بارش‌های اخیر، در ۴۰، ۵۰ سال اخیر کم‌سابقه بوده اما بی‌سابقه نبوده است.
چرا کشاورزان علاقه‌ای به بیمه اراضی ندارند؟
پایگاه خبری راد: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: به دلیل خرده مالکی بودن اکثر اراضی در مازندران، بیمه محصولات کشاورزی با استقبال زیادی روبرو نبوده و کمتر از ۱۰ درصد اراضی زراعی و باغی مازندران بیمه هستند.
مهندسی رودخانه‌ها نیازمند سالانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: برای سه سال مهندسی رودخانه‌های کشور ۳۷۰۰ میلیارد تومان اعلام نیاز کرده‌ایم و استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان در اولویت اعتبارات قرار دارند.
تأسیس کارخانه‌هایی در بستر رودخانه هراز!
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی ساری گفت: شهرداری‌ها با صدور پروانه ساخت در حریم رودخانه‌ها و ارجاع به ماده ۱۰۰ در واقع نه تنها قانون را دور می‌زنند، بلکه باعث می‌شوند در مواقع بحرانی مانند سیل ابتدای سال، خسارت فراوانی به شهرهای کنار حرایم رودها وارد شود.
در میدان‌های مشترک نفتی عقب‌ماندگی از رقیب نداریم
پایگاه خبری راد: به جرأت می‌توان گفت عقب‌ماندگی از شریک و رقیب خود در این بخش از میدان‌های مشترک نداریم و توانسته‌ایم در این شرایط کنونی و بحرانی کشور، از منافع ملی دفاع کنیم.
هشدار نسبت به موقعیت بزرگراه امام علی/ساخت ۲بوستان‌ نهج‌البلاغه و جوانمردان در دره رودهای تهران
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله و مهندسی زلزله با بیان این که پس از وقوع سیل اخیر کشور با زمین لغزش مواجه بوده و تعداد زمین لغزش‌ها در استان مازندران ۳۷۲ مورد بوده است، گفت: در بسیاری از دره‌های شهر تهران ساخت و سازهایی رخ داده است، به گونه‌ای که سرتاسر بزرگراه امام علی بدون توجه به ساختار زمین جاده‌کشی شده و در صورت وقوع سیل از شمیران تا شهرری دچار حادثه خواهد شد.
 تعهد پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگان
پایگاه خبری راد: رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: در پی وقوع سیل در کشورمان در فروردین ۹۷، بانک توسعه تعاون به میزان ۱۲۵ میلیارد تومان تعهد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان داشته که جمعاً ۱۱ هزار فقره تسهیلات و در قالب دو طرح پرداخت خواهد شد.
چشم انداز همکاری ترکیه و ایران باوجود تحریم آمریکایی‌ها
پایگاه خبری راد: وزیر حمل و نقل ترکیه تاکید کرد که باوجود تحریم‌های یکجانبه آمریکایی‌ها نسبت به ایران اگر بر اساس حقوق و موازین بین‌المللی حرکت کرد و به آنها پایبند بود آسیبی به روابط دو کشور وارد نخواهد شد.
توافقات ایران و ترکیه در حوزه حمل و نقل
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که حوزه حمل و نقل به عنوان یک شریان اصلی در راستای تحقق هدف تبادل تجاری ۳۰ میلیارد دلاری در سال بین ایران و ترکیه گام برخواهد داشت.
دست به دست شدن پروژه قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان
پایگاه خبری راد: در حالی که پروژه قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران واگذار شده بود، مجدداً و براساس لایحه بودجه سال ۹۸ به شرکت ساخت واگذار شد.
هدر رفت ۵۰ درصد آب سیلابی
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه مخاطرات زلزله با بیان این‌که از ۹۲ میلیارد متر مکعب آبی که همراه با بارش‌های اخیر وارد کشور شد، ۵۰ درصد آن به هدر رفت، گفت: در صورت ذخیره‌سازی این آب می‌توانستیم به مدت ۲ سال آب مورد نیاز کشورمان را تأمین کنیم، ولی رخدادهای اخیر نشان داد که باید در خصوص سیل بازنگری‌هایی داشته باشیم.
ریل، راه و فرودگاه در آوار سیل!
پایگاه خبری راد: هرچند میزان خسارات وقوع سیل اخیر در کشور هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده است اما بنا بر گفته مسئولان به نظر می‌رسد خسارات وارده به شبکه ارتباطی کشور بین ۳۵۰۰ تا ۴,۰۰۰ میلیارد تومان است.
دلیل سیل لرستان چیست؟
پایگاه خبری راد: عضو هیأت علمی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری با اشاره به اینکه از ۴ تا ۱۳ فروردین حوضه کشکان لرستان، ۲۹۰ میلیمتر بارش دریافت کرد، گفت: در لرستان تداوم بارش باعث تشدید ویرانی سیل شد.
امسال سال فراوانی میوه است/ قیمت‌ها به زودی کاهش می‌یابد
پایگاه خبری راد: روسای اتحادیه‌های مرتبط بخش خصوصی می‌گویند که قیمت انواع میوه و تره‌بار در سال جاری با توجه به فراوانی آنها به زودی روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت.
راه آهن جنوب بازگشایی شد
پایگاه خبری راد: پس از ‌آن‌که محور ریلی جنوب به سه دلیل پس از وقوع سیل مسدود شده بود، محور امروز (چهارشنبه) بازگشایی شد تا امکان تردد قطارهای باری در این مسیر فرآهم شود و با آغاز فروش بلیت، سیر قطارهای مسافری نیز در این مسیر از سر گرفته می‌شود.