02:45 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

واگذاری دارایی

تدوین آیین‌نامه «حفظ ثبات بازارسرمایه» قدمی مثبت در تاریخ بورس ایران
نماد برتر- تدوین آیین‌نامه حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سهامداران و سرمایه‌گذاران که اخیراً توسط شورای عالی بورس به تصویب رسید، ضمن آنکه قدمی بسیار مثبت در بازارسرمایه ایران محسوب می‌شود، مکانیزم‌های حمایتی از بازار سرمایه را قاعده‌مند کرده و موجب اعتماد و اطمینان بیشتر سرمایه‌گذاران حقیقی به این بازار خواهد شد.
بازار سرمایه حرفه‌ای اداره شود
نماد برتر- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ارائه ٩٤ درصد خدمات از طریق ابزارهای بانکداری الکترونیک، نقشه راه ترسیم شده برای رسیدن به بانکداری دیجیتال و مجموعه اقدامات انجام شده برای خروج از زیان در بانک صادرات ایران قابل تقدیر است و نشان از تداوم یک مدیریت علمی برای رسیدن به جایگاه این بانک تاریخی و پرآوازه دارد.
نباید با برخی اظهارنظرها بازارسرمایه را خدشه دار کرد/ ضرورت خویشتنداری برای سهامداران
نماد برتر- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بازار سرمایه باید حرفه‌ای اداره و از مداخلات و اظهار نظرهای سیاسی، پرهیز شود.
۱۳ هزار میلیارد از اموال مازاد بانک‌های دولتی واگذار شد
نماد برتر- وزارت اقتصاد طی گزارشی ضمن اعلام اینکه در سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌های دولتی واگذار شده است، جزئیاتی از افزایش سرمایه بانک‌های دولتی همچون بانک ملی ایران، مسکن و کشاورزی را تشریح کرد.
فروش سهام در موقعیت فعلی توجیه منطقی ندارد
نماد برتر- پیش بینی شاخص های بازار سهام به دلیل تاثیرگذاری متغیرهای متنوع بر روند آن کاملاً مبتنی بر پیش بینی روند آن متغیرها است؛ لذا، اتفاق نظر در خصوص روند آتی شاخص سهام در میان تحلیل گران وجود ندارد.
بازارهای مالی بن‌بست ندارند
نماد برتر- امیر تقی خان تجریشی: «در بازارهای مالی مقوله‌ای به نام بن‌بست وجود ندارد و تقریبا می‌توان با کمک مهندسی و ابزارهای مالی برای هر پرسشی، پاسخی پیدا کرد.»
بورس اولین گزینه برای تأمین مالی می شود
نماد برتر- وزیر امور اقتصادی و دارایی نوید داد روزی خواهد آمد که اولین گزینه برای تأمین مالی، بازار سرمایه خواهد بود.
چهارراه تامین کسری بودجه، ورود ممنوع استقراض!
نماد برتر- آن‌طور که از اظهارات رئیس کل بانک مرکزی برمی‌آید فقط چهار راه برای تامین مالی سالم کسری بودجه باقی‌مانده که از بین آن هم فقط فروش سهام و اموال دولت و انتشار اوراق بدهی و پیش فروش کالایی چون نفت از امکان بیشتری برای جبران این کسری برخوردار است.
فقط نفت عقب نرفت/ ۵۰ هزار میلیارد تضمین شده کجاست؟
نماد برتر- اعلام حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه در حالی اتفاق می‌افتد که در زمان تصویب بودجه ۱۳۹۹ مسئولان مربوطه تأکید داشتند ارقام تضمین شده بوده و محقق خواهد شد. جایی که وزیر اقتصاد ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت فروش و واگذاری اموال و املاک دولت را با گرفتن اختیاراتی تضمین کرده بود یا تردیدی برای درآمد مالیاتی وجود نداشت، اما اکنون تنها نفت نیست که محقق نمی‌شود حتی درآمدهای تضمین شده هم زیر سوال است.
خبرهای خوش برای سهامداران «خودرو»
نماد برتر - شرکت «ایران خودرو» اقدام به واگذاری دارایی های خود کرده که از این محل سود قابل ملاحظه ای را شناسایی کرده است.
مشکلات واگذاری دارایی‌های مازاد بانک‌ها
پایگاه خبری راد: با وجود تاکید دولت بر واگذاری اموال و دارایی‌های مازاد بانک‌ها در مواردی یا خریداران پس از مدتی منصرف می‌شوند یا در جریان مزایده هیچ‌کس حاضر به تملک شرکت‌ها نیست.
پایین بودن نرخ رشد اقتصادی؛ نتیجه دخالت دولت!
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با تأکید بر اینکه نوع مداخله دولت در اقتصاد باید تغییر کند، گفت: در اقتصادهای توسعه‌ یافته دولت‌ها بنگاه‌دار نیستند درصورتیکه در کشورهای در حال توسعه سهم دولت‌ها در تولید درآمد ملی بیشتر است که موجب ناکارایی، رانت و فساد اقتصادی و نرخ پایین رشد اقتصادی در این کشورها می‌شود.
ریز درآمد و هزینه دولت در سال ۹۸+جدول
پایگاه خبری راد: دولت باید کشور را در سال ۱۳۹۸ با حدود ۴۴۸ هزار میلیارد تومان اداره کند که این رقم در مقایسه با سال گذشته حدود ۶۲ هزار میلیارد تومان افزایش دارد.
تغییرات ۴۰ هزار میلیاردی بودجه ۹۸
پایگاه خبری راد: در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۸در نهایت آنچه تاکنون مصوب شده نشان از رشد بیش از ۴۰ هزار میلیاردی بودجه دارد که عمده منابع عمومی ثبت شده است.
سقف دخل و خرج دولت در سال ۹۸ تعیین شد
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس بعد از ۱۲ روز بررسی بودجه در مجلس، سقف دخل و خرج دولت در سال ۹۸ را تعیین کردند.