20:50 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هزینه بالا

سهام چگونه همه بازارها را قبضه کرد
نماد برتر- ریشه افت و خیز بازار سهام در این روزها را باید در چه عاملی کندوکاو کرد. به راستی رشد بورس چه تاثیراتی را بر سر بازارها در ایران به دنبال داشت.
کدام بخش کمترین هزینه ایجاد شغل را دارد؟
نماد برتر- یک فعال تعاونی با تاکید بر افزایش سهم تعاون در اقتصاد ملی، اجرای کامل سیاستهای اصل ۴۴ و اعمال مشوق‌های پیش‌بینی شده برای بخش تعاون را خواستار شد.
تعرفه نیم‌بها برای تولیدکنندگان محتوای داخلی
نماد برتر- امکان اعمال تعرفه نیم‌بها و سرعت متفاوت برای تولیدکنندگان محتوای داخلی، فراهم شده است و تولیدکنندگان محتوای داخلی آموزشی می‌توانند با ثبت درخواست خود در سازمان فناوری اطلاعات ایران، از تعرفه ترجیحی اپراتورها برای مراجعه‌کنندگان خود استفاده کنند.
به تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مازندران حق بدهیم؟
نماد برتر- مهم‌ترین موضوع همه ساله کشاورزان قیمت محصول است و شالیکاران استان مازندران امسال بر خلاف سال‌های پیش به دلیل نوسانات شدید قیمت، هزینه بالا و کاهش درآمد، انتظار و امید به قیمت برنج متناسب با هزینه تولید را دارند، موضوعی که برخی را مجاب به تغییر کاربری اراضی‌شان کرده است.
سرکه ارزان نخورید!
نماد برتر- یک تولیدکننده سرکه از استفاده از اسید استیک تولید شده در صنایع پتروشیمی در برخی واحدهای زیرپله‌ای و کوچک خبر داد که به دلیل داشتن فلزات سنگین سرطان‌زا است و به خریداران هشدار داد که به دنبال سرکه‌های ارزان نباشند؛ چراکه عموما تفاوت قیمت سرکه‌های تقلبی و اصلی ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است.
چرا نفت هرگز روی ۱۰۰ دلار را نخواهد دید؟
نماد برتر- پیش بینی اخیر بانک جی پی مورگان درباره احتمال صعود قیمت نفت به ۱۹۰ دلار بحثی را درباره سطح قیمت نفت در صورت کمبود عرضه در بازار برانگیخته است.
تب‌ کرونا بر جان پایتخت گل ایران
نماد برتر- با شیوع بیماری ویروس کرونا در ایران، علاوه بر آسیب رسیدن به سلامت بخشی از جامعه، تبعات منفی زیادی به اقتصاد کشورمان تحمیل شد که بخشی از آن در حوزه تولیدات کشاورزی از جمله گل و گیاه بوضوح قابل مشاهده است.
گردش یک میلیارد دلاری قاچاق سیگار
نماد برتر - رئیس مرکز برنامه‌ریزی دخانیات گفت: گردش مالی قاچاق سیگار در کشور بالای یک میلیارد دلار است.
از ایده‌پردازی تا معرفی یک محصول جدید خوراکی به بازار
نماد برتر- یک محقق حوزه صنایع غذایی در پژوهشی فرآیند ساخت یک محصول جدید خوراکی را تشریح و در یک مطالعه موردی ساخت بستنی غنی‌شده با روغن امگا-۳ ماهی را بررسی کرده است.
شرکت‌ها از کجا سرمایه بیاورند؟
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به لزوم آشنایی مدیران شرکت‌ها با انواع روش‌های تامین مالی از طریق بازار سرمایه، گفت: از مهمترین موضوعاتی که به رونق تولید کمک می‌کند، تامین مالی از طریق ابزارهای مالی بازار سرمایه است. شرکت‌ها برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه باید استانداردهای حاکم بر این بازار را رعایت کنند.
لااقل پولش را بدهید!
پایگاه خبری راد: یادداشت/ علی سرزعیم، اقتصاددان
حقایقی جالب از اقتصاد هند
پاگاه خبری راد: هند یکی از بزرگ ترین اقتصادهای جهان است که با سرعت زیادی در حال رشد است.
فرصت‌ها و تهدیدهای حذف ۴ صفر از پول ملی
پایگاه خبری راد: یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است نمی‌توان به طرح حذف چهار صفر از پول ملی نگاهی سیاه یا سفید داشت و چگونگی اجرای این طرح، میزان موفقیتش را نشان خواهد داد.
خیز محققان برای ساخت سامانه‌های پیش تصفیه آب و پساب در یک چالش علمی
پایگاه خبری راد: ستاد توسعه فناوری نانو با همکاری شتاب‌دهنده تخصصی حوزه آب اقدام به برگزاری چالش نوآوری در زمینه طراحی و ساخت سامانه‌های پیش‌ تصفیه آب و پساب کرده است.
حقایقی جالب درباره اقتصاد سان‌فرانسیسکو
پایگاه خبری راد: سان‌فرانسیسکو یکی از ثروتمندترین و گران‌ترین شهرهای آمریکاست.