16:53 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هدفمندی یارانه

یارانه معیشتی فردا شب واریز می شود / همان ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان
سازمان هدفمندی یارانه‌ها از پرداخت یارانه حمایت معیشتی همان ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی خبر داد که ساعت ۲۴ فردا شب به حساب سرپرستان واریز می شود .
بازگشت کوپن تورم زاست
نماد برتر- کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اخیراً گزارش نهایی طرح تأمین کالاهای اساسی برای ۶۰ میلیون نفر در قالب کارت‌های الکترونیکی را تکمیل و برای طرح در صحن به هیئت رئیسه ارسال کرد. یک اقتصاددان معتقد است اجرای این طرح قرار گرفتن کشور در مسیر ابرتورم را تسهیل خواهد کرد.
صیادان آزادشده از چنگال دزدان دریایی بیمه می‌شوند
نماد برتر- مدیرکل صید و صیادی شیلات ایران درباره سه صیادی که دو هفته گذشته عنوان کردند علی‌رغم اسارت در چنگال دزدان دریایی به مدت ۶ سال بیمه‌ای نداشتند، گفت: تلاش می‌کنیم تا دو هفته آتی بیمه این صیادان برقرار شود.
آیا اصلاح ساختار بودجه در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ می‌شود؟
نماد برتر- یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تاکید مجلس بر اصلاح ساختار بودجه و نامه رییس مجلس به رییس‌جمهور در این باره گفت: تلاش می‌شود موضوع اصلاح ساختار بودجه در برخی احکام مورد تفاهم دولت و مجلس در لایحه بودجه گنجانده شود.
مبانی قانونی طرح برق مجانی چیست؟
نماد برتر- برق مجانی آرزویی که چندین سال است منتظر آن بوده ایم در قالب مجوزهای قانونی آماده اجرا است، آرزویی که ۳۰ میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار می دهد و نهایتا تا یک ماه و نیم دیگر اجرایی می شود.
منفعت برق رایگان برای کشور چه خواهد بود؟
نماد برتر- طرح برق امید کمتر از یک ماه و نیم دیگر وارد مرحله اجرا می شود که نه تنها برای کم مصرف ها بلکه برای صنعت برق و حتی اقتصاد کشور در دراز مدت منفعت به دنبال دارد.
سهمیه ارز ۲۲۰۰ دلاری برای مصارف خدماتی ۲۳ گانه محفوظ است
نماد برتر- توقف فروش۲۲۰۰ دلار با کارت ملی توسط صرافی‌ها برای جلوگیری از اقدامات سفته‌بازانه بوده لذا فروش ارز برای مصارف خدماتی ۲۳ گانه همچون ارز مسافرتی، بیماری ، دانشجویی و ...ادامه دارد.
فروش ارز سهمیه‌ای برای مصارف واقعی پابرجاست
نماد برتر- از آنجا که توقف فروش ۲۲۰۰ ارز سهمیه‌ای توسط صرافی‌های بانکی برای جلوگیری از اقدامات سفته‌بازانه بوده است؛ بنابراین فروش ارز سهمیه‌ای برای مصارف واقعی ۲۳ گانه چون ارز مسافرتی، بیماری و دانشجویی همچنان پابرجاست.
اصلاح آیین‌نامه منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها
نماد برتر- هیات وزیران آیین‌نامه اجرایی موضوع منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها را اصلاح کرد.
چقدر از درآمد افزایش قیمت بنزین به جیب مردم رفت؟
نماد برتر- در مدت گذشته از اصلاح مجدد قیمت بنزین و افزایش آن حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان از مابه‌التفاوت ایجاد شده به صورت یارانه به حساب بخشی ازمردم واریز شده است، البته این‌که این مبلغ تا چه اندازه در حساب افراد نیازمند قرار گرفته و غیرنیازمندان از آن حذف شده اند، جای سوال دارد؟
آخرین آمار فارغ التحصیلان متقاضی یارانه دستمزد
نماد برتر- مطابق آخرین آمار عملکرد طرح یارانه دستمزد، تاکنون بیش از ۸۳۰۰ داوطلب در این طرح ثبت نام و بیش از ۱۵۰۰ کارفرما از آن استقبال کرده اند.
یارانه‌ها پنجشنبه واریز می‌شود/ برخی دو یارانه می‌گیرند
پایگاه خبری راد: یارانه مهر ماه ساعت ۲۴ روز پنجشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، این در حالی است که یارانه افرادی که به دلیل عدم تکمیل حساب بانکی در شهریور ماه پرداخت نشده بود نیز به همراه یارانه مهر پرداخت خواهد شد.
مقایسه قیمت بنزین ایران با کشورهای همسایه
پایگاه خبری راد: در حال حاضر بنزین در کشورهای همسایه ایران با چند برابر نرخ بنزین ایران خرید و فروش می‌شود؛ با این حال بسیاری از مسوولان نفتی و کارشناسان حوزه انرژی بر سر لزوم اصلاح قیمت این فرآورده نفتی اتفاق نظر دارند.
لبخند وزارت نفت به بخش خصوصی
پایگاه خبری راد: مدتی است که وزارت نفت رویکرد مثبت‌تری نسبت به بخش خصوصی پیدا کرده است؛ تا جایی‌که برنامه‌هایی را نیز برای پر رنگ‌تر شدن بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی تدوین کرده است.
حذف یارانه دهک‌های ثروتمند با چاشنی احتیاط
پایگاه خبری راد: در حالی که هفته گذشته موضوع حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی باز هم در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و فشارهای بیرونی این کار باید با احتیاط انجام شود.