01:52 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نیروی باد

نصب یک تریلیون وات نیروی پاک تا ۵ سال آینده
پایگاه خبری راد: آژانس بین‌المللی انرژی در راستای مبارزه با تغییرات جوی، خواستار افزایش بکارگیری انرژی تجدیدپذیر به خصوص فراتر از صنعت نیرو شد.
سونامی مصرف برق کدام کشورها را درگیر می‌کند؟
پایگاه خبری راد: درحالی‌که پیش بینی می‌شود مصرف برق ظرف پنج سال آینده در دنیا سه برابر شود، یک میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه به دنیای آنلاین می‌پیوندند و اینترنت اشیاء، خودروهای خودران، ربات‌ها، روش‌های حفاظت با دوربین و هوش مصنوعی در کشورهای توسعه‌یافته، به سرعت در حال رشد است.
نصب ظرفیت تولید نیروی پاک رکورد جدید زد
پایگاه خبری راد: به‌دنبال رقابتی‌تر شدن هزینه نیروی بادی و خورشیدی نسبت به سوخت‌های فسیلی، رکورد بالای ظرفیت نیروی تجدیدپذیر سال گذشته در سراسر جهان نصب شد.
جلوگیری از خروج ۸۰ میلیون دلار با تولید ترانسفورماتور
پایگاه خبری راد: عضو سندیکا صنعت برق با بیان اینکه تا پیش از این ترانسفورماتورهای ویژه نیروگاه‌های بادی از خارج وارد می‌شد و حالا ایران جزو کشورهای صادر کننده این ترانس‌ها قرار گرفته است، گفت: وزارت نیرو برای ۲۰ نیروگاه تولید برق کشور درخواست ۲۰ ترانسفورماتور ۳ فاز داده است که موجب جلوگیری از خروج ۸۰ میلیون دلار از کشور خواهد شد.
زیمنس در لیبی نیروگاه‌های گازسوز می‌سازد
پایگاه خبری راد: گروه صنعتی زیمنس آلمان قصد دارد دو نیروگاه گازسوز در لیبی احداث کند.
چین برای توقف اتلاف انرژی تجدیدپذیر دست به کار می‌شود
پایگاه خبری راد: چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ مانع از اتلاف نیروی تولیدی بخش انرژی تجدیدپذیر شود.
آیا سومین انقلاب انرژی به عمر نفت و گاز پایان می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: تاریخ نفت خام و گاز طبیعی، تاریخ نوآوری فناوری است. تا همین اواخر نوآوری از نفت خام و گاز طبیعی حمایت می‌کرد اما اکنون آن را به چالش کشیده و باعث تغییرات اساسی در بازارهای نفت خام و گاز طبیعی شده است.
سهم‌خواهی تجدیدپذیرها در معدن طلای سیاه
پایگاه خبری راد: انرژی خورشیدی به اندازه‌ای ارزان شده که حتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که سرشار از ذخایر نفت خام هستند، به انگیزه فروش بیشتر سوخت‌های فسیلی و کنترل میزان آلایندگی کربن‌ به منابع تجدیدپذیر روی آورده‌اند.
معادلات غول‌های انرژی در بازار LNG
پایگاه خبری راد: هشت هفته طول کشید تا بزرگترین کشتی تولید گاز شناور جهان با قایق‌های بکسل از یک کشتی‌سازی کره جنوبی به منطقه‌ای در ۵۰۰ کیلومتری ساحل شمال غربی استرالیا کشیده شود.
صفحه قبل | صفحه بعد