14:50 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نهالستان

توصیه‌های چهار روزه هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: در نظرگرفتن منابع آبی در نزدیکی زنبورستان، استفاده از قیم برای شاخه‌های درختان جوان، تنظیم دما و بهبود شرایط تهویه در مرغداری‌ها و گاوداری‌ها و کنترل کنه‌های نباتی در مزارع از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که توسط اداره هواشناسی کشاورزی برای امروز تا روز یکشنبه (۱۸ تا ۲۱ مرداد) صادر شده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با محوریت کاهش مصرف آب
پایگاه خبری راد: ماعمال روش‌های صرفه‌جویی آب در باغ‌ها یا پخش پوشش‌های حفاظتی نظیر مالچ، کاه و کلش و براده چوب روی خاک به منظور کاهش تبخیر و تعرق از سطح خاک، انجام عملیات آبیاری در ساعات خنک روز و کوتاه‌تر کردن دور آبیاری جهت مقابله با گرما و خشکی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۵ تا ۱۹ مردادماه) است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای ابتدایی مرداد
پایگاه خبری راد: جلوگیری از تحرک مرغ‌ها در ساعات گرم روز، رنگ آمیزی کندوها برای کاهش اثر گرمای هوا به رنگ‌های سفید یا زرد و مبارزه با سفیدک سطحی در باغات انگور از توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای ابتدایی مردادماه است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی تیر
پایگاه خبری راد: مبارزه با آفت کنه در باغات میوه، نصب تله‌های نوری در مزارع گوجه فرنگی، در نظر گرفتن منابع آبی در نزدیکی زنبورستان و تامین پوشش سقف استخرهای پرورش ماهی سردآبی جهت جلوگیری از گرم شدن آب و آفتاب سوختگی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای امروز تا روز سه‌شنبه ( ۲ مرداد) صادر شده است.
از انتقال کندوها به جای خنک تا آبیاری شبانه در مناطق شور
پایگاه خبری راد: مبارزه با سفیدک سطحی در باغات سیب، جلوگیری ازسوزاندن بقایای گیاهی گاه و کلش، جابجایی کندوهای عسل و انتقال آن‌ها به مناطق خنک‌تر و آبیاری شبانه به ویژه در مناطق شور از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که با توجه به افزایش دما از سوی اداره هواشناسی کشاورزی ارایه شده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای آغازین تابستان
پایگاه خبری راد: انجام عملیات آبیاری در ساعات اولیه صبح و یا اواخر روز با توجه به افزایش دما، رنگ آمیزی کندوها برای کاهش اثر گرمای هوا به رنگ‌های سفید یا زرد و تنظیم دما و بهبود شرایط تهویه در مرغداری‌ها و گاوداری‌ها از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا سه‌شنبه (31 خرداد تا 5 تیرماه) است.
توصیه‌های شش روزه هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: پایش آفت مینوز گوجه فرنگی، رهاسازی بچه ماهی و پشم چینی دام‌ها با توجه به افزایش نسبی دما از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای امروز ( ۲2 خرداد) تا روز شنبه (۲۶ خرداد) است.
توصیه‌های 6 روزه هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: پشم چینی دام‌ها با توجه به افزایش نسبی دما، تمیز نمودن پوشش گلخانه‌ها برای استفاده بهتر از نور و برداشت گل محمدی در ساعات اولیه روز از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا سه‌شنبه (10 تا 15 خرداد) است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی کشور صادر شده است.
آخرین و اولین توصیه‌های هواشناسی برای کشاورزان
پایگاه خبری راد: انجام عملیات هرس در باغات میوه، غرس نهال و ضدعفونی ریشه نهال‌های در حال غرس با سموم قارچ‌کش و مبارزه با نرم‌تنان به خصوص راب و حلزون‌ها از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه است.
اعلام آخرین زمان هرس درختان انار و پسته
پایگاه خبری راد: آخرین فرصت هرس فرم درختان انار و پسته، مبارزه با آفت شته روسی در مزارع غلات و استفاده از کودهای پتاسیمی همراه آبیاری از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا سه شنبه ۱۷ تا ۲۲ اسفندماه است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی آبان
پایگاه خبری راد: آبیاری غلات آبی پاییزه، تسریع در برداشت نارنگی‌های پیش‌رس، کشت تاخیری کلزا تا آخر آبان ماه، تنظیم و تهویه دما و رطوبت در مرغداری‌ها و دامداری‌ها به دلیل کاهش نسبی دما و آلودگی هوا از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای یکشنبه تاشنبه (۲۸ تا ۳۰ آبان‌ماه) است.
توصیه‌های سه روزه هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: سم‌پاشی درختان گردو پس از ریزش برگ‌ها، تسریع در برداشت مزارع سیب زمینی، سم‌پاشی اماکن دامی پس از پاک‌سازی جایگاه و محوطه جهت مبارزه با انگل‌های خارجی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۰ آبان ماه است.
هواشناسی اخطار داد
پایگاه خبری راد: انجام آبیاری مزارع زعفران، طعمه‌پاشی، تله‌گذاری و محلول‌پاشی برای مقابله با آفت مگس مدیترانه‌ای، محافظت از احشام در مقابل کاهش دمای صبحگاهی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا سه‌شنبه (۴ تا ۹ آبان ماه) است.
تشخیص زودهنگام سرطان و آلودگی باغات مرکبات با «نانو کیت» محققان کشور
پایگاه خبری راد: محققان دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران با استفاده از نانو ذرات طلا کیتی برای تشخیص ویروس مرکبات طراحی کردند که به گفته آنها از این کیت همچنین می‌توان برای تشخیص زودهنگام سرطان نیز استفاده کرد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای ابتدایی آبان
پایگاه خبری راد: محافظت از احشام به دلیل نوسانات دمایی، برداشت نارنگی‌های پیش‌رس، انتقال کندوهای زنبور عسل از مناطق ییلاق به قشلاق از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (اول تا ۵ آبان) است.