06:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نمایندگی رسمی

مجوز فعالیت واردکنندگان متخلف خودرو را باطل کنید
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خواستار لغو مجوز فعالیت و نمایندگی‌ شرکتهای متخلف واردکننده خودرو در پرونده فساد در ثبت سفارش و واردات خودرو شد.
بیانیه انجمن واردکنندگان خودروی کشور
پایگاه خبری راد: با توجه به انتشار لیست واردکنندگان خودرو توسط وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت با هدف شفاف‌سازی تخلفات نکات زیر را اعلام می‌دارد.
ابهام در لیست ثبت سفارش خودرو/نام برخی شرکت‌ها نیامده
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در واکنش به انتشار لیست شرکتهای دخیل در پرونده ثبت سفارش و واردات غیر قانونی خودرو با استقبال از این اقدام خواستار برخورد شدید با شرکتهای متخلف شد. وی همچنین اظهار کرد که به نظر می‌رسد نام برخی شرکتهای متخلف در این لیست وجود ندارد.
پاسخ شریعتمداری به تخلفات واردات خودرو و عدم شفافیت
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تخلفات واردات خودرو به ارائه توضیحاتی پرداخت.
مردم مراقب کلاهبرداران پیش‌فروش خودروهای وارداتی باشند
پایگاه خبری راد:یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پیش‌فروش خودروهای وارداتی تنها در یک صورت کلاهبرداری و تقلب نیست و آن اینکه واردات توسط نمایندگی‌های داخلی برندهای خودرویی انجام شود.
۴۹۰۰ دستگاه خودرو با ارز دولتی وارد شد + اسامی برندها
پایگاه خبری راد: بررسی لیست منتشره از سوی بانک مرکزی درباره ارز دولتی تخصیص یافته به شرکت‌های واردکننده خودرو نشان می‌دهد که حدود ۴۹۰۰ دستگاه خودروی خارجی با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده است.
رجیستری تلفن‌های همراه به روسیه رسید
پایگاه خبری راد: پارلمان روسیه طرحی را در دست بررسی دارد تا ورود گوشی‌های همراه قاچاق را متوقف کند.
علل گوناگون گرانی خودرو
پایگاه خبری راد: روزهای سخت اقتصاد ایران، دوباره بازگشت تحریم ها و ایجاد جو روانی در داخل و خارج کشور. این بار تحریم های یک طرفه از جانب آمریکا که اگرچه با مخالفت بسیاری از کشورهای مهم و قدرتمند و مذاکره کنندگان جهانی روبرو شد اما دنیای تجارت گاهی قوانین متفاوت دارد و بسیاری از شرکت های بین المللی از ترس تحریم های آمریکا و از دست دادن منافع خود در این بزرگترین بازار دنیا، به سرعت اعلام کردند که بازار کشور را ترک می کنند و این بار کار به چینی ها نیز رسید.
اعلام تعرفه ثبت سفارش وسایل نقلیه موتوری
پایگاه خبری راد: تعرفه ثبت سفارش انواع وسایل نقلیه موتوری در سه گروه برای ثبت سفارش شرکت‌های دارای نمایندگی رسمی و متقاضیان استفاده از مواد ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون امور گمرگی اعلام شد.
برخورد با نمایندگی های غیرمجاز خودرو
پایگاه خبری راد: معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان: عرضه کننده قبل از پیش فروش خودرو، موظف به اخذ مجوز مربوط شامل تعداد خودروی قابل عرضه از معاونت امور صنایع وزارت صنعت است، لذا شرکت‌های دارای نمایندگی رسمی پس از اخذ مجوز مذکور مجاز به پیش فروش خودرو هستند.
پاسکاری به جای پاسخگویی/ دعوا سر تعداد بالا گرفت!
پایگاه خبری راد: ثبت سفارش هزاران خودرو در دوره بسته بودن ثبت سفارش‌ صورت گرفته و این خودروها در گمرک ترخیص شده‌اند. حال با گذشت چند ماه از این موضوع، هریک از نهادهای مرتبط آماری برای این خودروها اعلام کرده‌اند و در نهایت مسئولیت واردات این خودروها میان دستگاه‌های مختلف پاسکاری می‌شود.
ثبت سفارش نامتعارف ۶۴۸۱ خودرو به کشور چگونه اتفاق افتاد؟
پایگاه خبری راد: گمرک ایران با صدور بیانیه‌ای، ضمن اعلام اینکه «تمام خودروهای وارداتی به کشور طی سال ۹۶، دارای مجوز ثبت‌سفارش معتبر بوده‌اند»، رسما این سازمان را از تخلفات احتمالی رخ داده در ثبت‌سفارش خودروهای موردنظر مبرا دانست.
پرونده بسته می‌شود؛ اجرای آخرین مرحله رجیستری از فردا
پایگاه خبری راد: رجیستری گوشی‌های موبایل از اول اردیبهشت‌ماه با قرار گرفتن تمامی‌ برندها در این طرح، رسما آخرین مرحله را طی می‌کند.
6481 خودرو با ثبت سفارش های غیرقانونی وارد کشور شد +جزئیات
پایگاه خبری راد: بر اساس ابلاغیه اخیر دفتر مبارزه با جرائم سازمان‌یافته به گمرکات کشور بیش از 6400 خودرو به‌دلیل استفاده از ثبت سفارش های غیر قانونی مشمول مقررات قاچاق کالا شد.
خودروهای در گمرک مانده تعیین تکلیف شد+جزییات
پایگاه خبری راد: رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: خودروهای در گمرک مانده اردیبهشت به بازار می رسد.