09:48 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نفت ژاپن

بلومبرگ ،آخرین وضعیت خرید مشتریان عمده نفت ایران بررسی کرد
پایگاه خبری راد: برخی از مشتریان بزرگ نفت ایران با دریافت معافیت‌ از تحریم‌های آمریکا برای ادامه واردات نفت، برای خرید از ایران آماده می‌شوند.
از سرگیری واردات نفت ایران توسط فوجی اویل ژاپن
پایگاه خبری راد: پالایشگاه ژاپنی فوجی اویل بدنبال دریافت معافیت ژاپن از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، آماده می‌شود.
معاف‌شدگان نفتی، چقدر از ایران نفت می‌خرند؟
پایگاه خبری راد: آمریکا بعد از ماه‌ها کلنجار با بازار جهانی نفت برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، تنها دو روز مانده به تاریخی که برای این هدف تعیین کرده بود، به هشت مشتری نفت ایران برای ادامه خرید نفت از ایران معافیت داد. معافیتی که عمر آن شش ماهه است اما برخی کارشناسان تمدید آن‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند.
گزارش بلومبرگ از صف خریداران نفت ایران پس از معافیت‌های آمریکا
پایگاه خبری راد: مشتریان بزرگ نفت ایران پس از دریافت معافیت‌ از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه تهران، برای خرید نفت از ایران آماده می‌شوند.
کاهش توقف‌ناپذیر قیمت نفت
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز چهارشنبه با افزایش تولید آمریکا و معافیت هشت خریدار بزرگ از تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه ایران که دورنمای اشباع عرضه را تقویت کرد، کاهش یافت.
پالایشگاه‌های ژاپنی در تدارک از سرگیری واردات نفت ایران
پایگاه خبری راد: وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن روز سه‌شنبه اعلام کرد پالایشگاه‌های ژاپنی به دنبال دریافت معافیت توکیو از تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه تهران، آماده‌سازی برای از سرگیری واردات نفت ایران را آغاز خواهند کرد.
نفت برای ژاپنی‌ها گران‌تر شد
پایگاه خبری راد: هزینه واردات نفت ژاپن از سپتامبر افزایش خواهد یافت زیرا پالایشگاه‌های ژاپنی در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه تهران، ناچار شده‌اند نفت گران‌تر خاورمیانه و نقاط دیگر را جایگزین نفت ایران خواهند کرد.
اتمام حجت ژاپن با آمریکا درباره تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: نمایندگان ژاپن در دیدار با مقامات دولت آمریکا در واشنگتن اظهار کردند فعالیت شرکتهای ژاپنی نباید بر اثر تحریم‌ها علیه ایران متاثر شود.
گزینه‌های ژاپن برای جایگزینی نفت ایران
پایگاه خبری راد: خریداران ژاپنی نفت ایران در واکنش به فشارهای واشنگتن و ابهام نسبت به موفقیت دولت ژاپن برای دریافت معافیت از تحریم‌ها، نفت مورد نیاز خود را از منابع دیگر تامین می‌کنند.
آخرین خرید نفت ژاپن از ایران پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا
پایگاه خبری راد: یک خریدار ژاپنی در آستانه تحریم‌های آمریکا آنچه به نظر می‌رسد آخرین محموله خریداری شده نفت ایران برای تحویل در اوایل اکتبر پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا است را بارگیری کرد.
چین به آغوش انرژی روسیه می‌رود
پایگاه خبری راد: اگر چه چین از تعرفه‌های پیشنهادی روی واردات نفت خام آمریکا پا پس کشیده است، اما این اقدام ضرورت متنوع کردن منابع تامین این کشور را بارز می‌کند و اقداماتی که چین اکنون در پیش می‌گیرد این کشور را قادر خواهد ساخت در تعاملات آتی از نفت به عنوان کارت برنده خود استفاده کند.
مذاکرات ژاپن برای ادامه واردات نفت ایران
پایگاه خبری راد: وزیر بازرگانی ژاپن در مصاحبه با شبکه دولتی HNK اظهار کرد این کشور به مذاکرات با آمریکا برای دریافت معافیت از تحریمها علیه نفت ایران ادامه می دهد زیرا توکیو در تلاش است تا در امنیت تامین انرژی و فعالیت شرکتهای ژاپنی خللی وارد نشود.
ژاپنی‌ها برای معافیت از تحریم‌ نفت ایران چه گفتند؟
پایگاه خبری راد: ژاپنی‌ها در مذاکرات هفته گذشته با مقامات آمریکایی در واشنگتن ضمن ابراز تمایل برای ادامه واردات نفت از ایران، تاکید کردند امنیت انرژی ژاپن نباید بر اثر تحریم‌های آمریکا علیه تهران به مخاطره بیافتد.
مشتریان بزرگ نفت ایران به حرف آمریکا گوش نمی‌کنند
پایگاه خبری راد: درحالی که آمریکا اعلام کرده اقدامات خود علیه صادرات نفت ایران را تا سه ماه دیگر به اجرا می‌گذارد بررسی‌های بلومبرگ نشان می‌دهد که خرید مشتریان نفتی بزرگ تهران همچنان ادامه دارد.
واردات نفت آسیا از ایران کاهش یافت
پایگاه خبری راد: آمار دولتی و کشتیرانی نشان داد واردات نفت خام ایران از سوی خریداران بزرگ آسیایی در آستانه تحریم‌های جدید آمریکا علیه تهران، در ژوئن کاهش یافت.