00:46 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نرخ واقعی

تحلیل اکونومیست از تورم، رشد اقتصادی و نرخ مبادله ارز ایران در ۵ سال آینده
نماد برتر- اکونومیست چشم‌انداز پنج‌ ساله اقتصاد ایران از جمله روابط بین‌المللی، سیاست اقتصادی؛ مالی و پولی ،وضعیت تراز مالی، رشد اقتصادی، تورم و نرخ مبادله ارز را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.
بورس کالا آماده نخستین گواهی سپرده خرما شد + مزایا و فرایند معاملات
نماد برتر- معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا از راه اندازی نخستین معاملات گواهی سپرده خرما خبر داد و مزایا و فرایند انجام این ابزار جدید را اعلام کرد.
فروشگاههای زنجیره ای چگونه در ارائه تخفیف مشتریان را دور می‌زنند؟
نماد برتر- در حالی که فروشگاههای زنجیره ای همواره تخلف در ارائه تخفیف را رد کرده و حتی آن را غیرممکن خوانده‌اند، معاون سازمان تعزیرات حکومتی گفته که در مواردی فروشگاه های زنجیره ای با همکاری و زد و بند با شرکت بسته بندی کننده یا تولید کننده، قیمت روی کالا را بالاتر ثبت می‌کنند که بعداً برای اعمال تخفیف‌های جذاب، آزادی عمل بیشتری داشته باشد.
اثر گرانی مصالح بر صنعت ساخت‌ و‌ ساز و نقش بورس کالا
نماد برتر- عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی و توقف تولید در صورت ادامه گرانی ها، راهکار ساماندهی این حوزه را عرضه محصولات در بورس کالا دانست .
چرا قیمت دستوری شرکت های بورسی باید لغو شود؟ صدمات عدم ممنوعیت
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با انتقاد از قوانین ناقض کارکردهای اصلی بورس . لزوم تعیین تکلیف لایحه حمایت از سهامداران جزء ، خواهان لغو قیمت دستوری شرکت های بورسی شد.
ریشه بی ثباتی های اقتصاد ایران را کجا باید جستجو کرد
نماد برتر- سیاست‌گذار در نیمه دوم سال چه کاری باید انجام دهد تا از موج شوک تورمی برحذر باشد. از دید اقتصاددانان ریشه بی ثباتی های اخیر را در چه چیزی میتوان دید.
شفاف سازی مدیرمالی بانک ملت درباره نرخ تسعیر ارز و نوید اتفاقات مثبت
نماد برتر- مدیر امور مالی بانک ملت گفت: نرخ تسعیر فعلاً در صورت‌های مالی ۶ ماهه بانک تغییر نمی کند اما بطور قطع در پایان سال برای صورت های مالی ۱۲ ماه ، اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد .
تخصیص دلار ارزان در بازار نهاده‌های دام چه مشکلاتی بوجود آورد
نماد برتر- درحالی که مساله توزیع و تخصیص دلار 4200 تومانی همچنان در بخش های محدودی ادامه دارد که تداوم این سیاست ناکارآمد ارزی هنوز در بازارها قربانی می‌گیرد و تداوم رانت را به دنبال دارد.
درج قیمت غیرواقعی بر حبوبات بسته‌بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
نماد برتر- نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به خساراتی که سال گذشته بر اصناف وارد شد و بیان برخی مشکلات حوزه بازرسی و نظارت اصناف، گفت که بررسی‌های میدانی حاکی از درج قیمت‌های غیر واقعی و گران‌تر از نرخ واقعی بر بسته‌بندی برخی اقلام حبوبات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.
جدیدترین خبر از تبدیل ریال به تومان/ ۲.۵ میلیارد دلار ارز برگشت
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی درباره جدیدترین وضعیت حذف صفر از پول ملی گفت که پول‌هایی که به تازگی چاپ کرده‌ایم فعلا چهار صفر در آن‌ها کم‌رنگ درج می‌شود.
بازار متشکل ارزی منتظر فرمان سیاست‌گذاران
پایگاه خبری راد: با گذشت بیش از ۹ ماه از وعده راه‌اندازی بازار متشکل ارزی هنوز این بازار به صورت رسمی آغاز به کار نکرده است. البته به گفته مدیرعامل بازار متشکل ارزی، هشت بانک و ۱۲۳ صرافی به این بازار پیوسته‌اند و راه‌اندازی آن منتظر فرمان سیاست‌گذاران است.
همتی: اول باید مطمئن شوم!
پایگاه خبری راد: بازار متشکل ارزی که قرار بود از ابتدای سال جاری راه‌اندازی شود، هنوز راه‌اندازی نشده که رئیس‌کل بانک مرکزی علت تأخیر آن را برخی ارزیابی‌ها دانسته و اعلام کرده "این بازار به زودی راه‌اندازی می‌شود اما باید به من ثابت شود که این بازار مشکلی برای کشور ایجاد نمی‌کند".
پای میز بدهکاران بزرگ ننشینید!
پایگاه خبری راد: موضوع نرخ‌شکنی در صنعت بیمه در واقع به پذیرش قراردادهایی با ارزش بسیار کمتر از ریسک قبول شده، اشاره دارد که رئیس کل بیمه مرکزی در این باره تصریح کرد: ریسک‌های بی‌منطق اقتصادی و نرخ‌های غیرفنی را نمی‌پذیریم. از سوی دیگر برخی شرکت‌های بیمه با بدهکاران بزرگ صنعت پای میز قرارداد می‌نشینند که به بحران بدهی صنعت دامن می‌زنند.
ارز، ارز و باز هم ارز
پایگاه خبری راد: در تمام کشورهای دنیا تجارت ارتباط مستقیمی با نرخ تمام شده پول ملی و همچنین ارزش این پول در قیاس با ارزهای خارجی دارد، موضوعی که در ایران نیز صادق است و از این‌رو در سالی که نرخ پول داخلی ایران با تحولات جدی روبه‌ رو بود، تجارت کشور نیز بیشترین تاثیر را از این شاخص دریافت کرد.
"بنزین" از خودکفایی تا قاچاق
پایگاه خبری راد: "خودکفایی تولید بنزین"، آرزویی که بالاخره در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد؛ هرچند به نظر می‌رسد طعم آن چندان شیرین نیست زیرا افزایش مصرف بنزین در ایران به‌دنبال افزایش میزان تولید این فرآورده نفتی می‌دود و حتی گاهی از آن پیشی می‌گیرد و دغدغه میزان مصرف بنزین آنقدر پررنگ است که آسودگی خودکفا شدن زیر سایه این دغدغه رنگ باخته است.