13:09 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نانو مواد

آغاز یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو با حضور 74 شرکت دانش‌بنیان
پایگاه خبری راد: یازدهمین نمایشگاه در جشنواره‌ فناوری نانو با حضور معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور و 160 نهاد امروز آغاز به کار کرد.
کاهش هزینه‌ تعمیر و نگهداری قطعات با تولید صنعتی نانورنگ‌های محققان کشور
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های فناور در حوزه نانو با بهره‌گیری از فناوری نانو، رنگ‌های ضدخوردگی را در مقیاس صنعتی تولید و به بازار عرضه کرده است که به گفته آنها استفاده از این پوشش‌ها موجب کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری قطعات در صنایع می‌شود.
برگزاری نمایشگاه علوم و فناوری در پژوهشگاه نفت
پایگاه خبری راد: هفتمین همایش بین‌المللی علوم و فناوری با مشارکت ستاد توسعه فناوری نانو در پژوهشگاه نفت برگزار می‌شود.
فراخوانی برای ساخت نانوپوشش‌های سخت با تجهیزات صنعتی
پایگاه خبری راد: مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی فراخوانی برای طرح‌های پیشنهادی با موضوع پلتفرم فناوری نانوپوشش‌های سخت با استفاده از تجهیزات صنعتی PVD منتشر کرد.
افزایش کارایی سامانه‌های جاذب انرژی خورشیدی به کمک نانوسیالات
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه محقق اردبیلی با همکاری محققان دانشگاه‌های تربیت مدرس و تهران، سامانه‌ای را طراحی کردند که قادر است بازدهی دریافت انرژی از خورشید را افزایش دهد.
امکان اندازه‌گیری طیف نوری در ناحیه فرابنفش و مرئی فراهم شد
پایگاه خبری راد: از سوی محققان کشور دستگاه اسپکتروفتومتر عرضه شد که دارای قابلیت طیف‌گیری همزمان در ناحیه فرابنفش– مرئی است.
احداث پالایشگاه اندونزی با دانش ایرانی/کسب دانش فنی تولید بنزین بر اساس استاندارد یورو 4 و 5
پایگاه خبری راد: معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه این پژوهشگاه علاوه بر سوریه در کشور اندونزی پالایشگاه راه‌اندازی کرده است،‌ گفت: این پالایشگاه با دانش ایرانی احداث شده است.
راهکار محققان کشور برای افزایش عمر جاده‌ها با نانوذرات
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه سمنان در فاز آزمایشگاهی با استفاده از دو نوع نانو ذره توانستند عمر آسفالت جاده‌ها را بهبود بخشند.
عرضه نانورنگ‌هایی با قابلیت افزایش 1.5 برابر عمر قطعات در برابر ضدخوردگی
پایگاه خبری راد: محققان کشور نانو پوشش‌هایی را در فاز صنعتی تولید کردند که اعمال آنها بر روی قطعات صنایع پتروشیمی و خودروسازی موجب ماندگاری 1.5 برابری آنها خواهد شد.
ارائه 6 دانش فنی در حوزه صنعت نفت در نمایشگاه نانو
پایگاه خبری راد: پژوهشگاه صنعت نفت با حضور در دهمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو اقدام به ارائه 6 دانش فنی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی خواهد کرد.
صفحه قبل | صفحه بعد