02:14 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

میزان مصرف برق

علت خاموشی های پراکنده در تهران چیست؟
نماد برتر- معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت:شبکه توزیع برق پایتخت در حال حاضر تحت کنترل بوده و وقوع قطعی های پراکنده برق ناشی از افزایش بیش از اندازه مصرف در ساعات اوج بار مصرف است.
چرا افزایش قیمت برق، مصرف را کاهش نداد؟
پایگاه خبری راد: حدود پنج ماه از مصوبه دولت درباره افزایش بهای آب و برق که از افزایش سالانه هفت درصدی بهای آب شرب و برق حکایت داشت، می‌گذرد. مصوبه‌ای که به گفته مسوولان، مزیت آن جلب توجه مشترکان به الگوی مصرف و درنهایت کاهش میزان مصرف بود اما به نظر می‌رسد این هدف فعلا محقق نشده و میزان مصرف برق کاهش نداشته است.
تعرفه مشکل‌ساز شد!
پایگاه خبری راد: ماجرای استخراج ارز مجازی در ایران از تب و تاب نمی افتد، تا حدود یک ماه پیش بحث مصرف برق ماینرها سر زبان‌ها بود، پس از آن، نوبت به قانونی یا غیرقانونی بودن آن‌ها رسید و اکنون موضوع تعرفه‌ای که دولت برای این موضوع در نظر گرفته روی میز قرار دارد.
شروط صنعت برق برای استخراج قانونی بیت کوین در ایران
پایگاه خبری راد: بعد از گرد و خاکی که استخراج رمزارزها و شفاف نبودن قانون در این حوزه در دو ماه اخیر در کشور به پا کرد، معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده در کشور را ابلاغ کرده و متقاضیان مکلف شدند برای ورورد به این عرصه طبق آیین‌نامه مذکور قدم بردارند.
موافقت با نرخ صادراتی برق برای بیت‌کوین
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از موافقت با نرخ صادراتی برق برای استخراج ارز مجازی و بیت‌کوین در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد.
نظارت بر مصرف برق ۱۰۰۰ سازمان در تهران
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق گفت: حدود ۹۰ درصد از ادارات و سازمان‌های بزرگ پایتخت در جهت اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف و پایش دقیق میزان مصرف برق به کنتورهای هوشمند مجهز شده‌اند تا اندازه گیری‌ها به صورت لحظه‌ای انجام شود.
وزارت نیرو توپ را به زمین مردم انداخت
ماراتن افزایش دما و رشد مصرف برق پیش از شروع فصل تابستان، آغاز شده و مجدداً این سوال مطرح است که آیا امسال هم همچون سال گذشته خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده خواهیم داشت یا خیر؟ سوالی که وزیر نیرو برای یافتن پاسخ آن، مردم را مخاطب قرار می‌دهد.
چگونه خوش مصرف باشیم؟
پایگاه خبری راد: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به‌منظور جلب مشارکت شهروندان در مدیریت مصرف برق، پویش فرهنگ‌سازی "خوش مصرف باشیم" را راه‌اندازی کرده است.
تنها یک لامپ!
پایگاه خبری راد: خاموشی در حالی یکی از دغدغه‌های فصل تابستان محسوب می‌شود که با چند راهکار ساده می‌توان بار این دغدغه را از روی دوش ایران برداشت. به طوری که حتی با خاموش کردن تنها یک لامپ توسط هر خانوار ایرانی در ساعات پیک مصرف، معادل نیروگاه اتمی بوشهر از مصرف برق کاهش خواهد یافت.
چگونه بفهمیم مشترک پر مصرف هستیم؟
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد سیستم عامل موبایل برای نیازهای بومی گفت: به سیستم عاملی نیاز داریم که نسبت به دو فاکتور امنیت و استقلال آن مطمئن باشیم، اما این به معنای اجبار برای همه نیست و قرار نیست جایگزین تمامی سیستم‌های عامل شود.
نمودار مصرف برق ایران همچنان صعودی است
پایگاه خبری راد: مصرف برق در ایران در حالی روندی رو به رشد در پیش گرفته که هنوز چرخه آغاز فصل تابستان، افزایش دما و به تبع آن استفاده از وسایل سرمایشی آغاز نشده است. با این حال به نظر می‌رسد سیاست وزارت نیرو مدیریت مصرف است تا کار به خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده نرسد.
مذاکره با همسایه‌ها برای پیش‌گیری از خاموشی
پایگاه خبری راد: وزارت نیرو هم‌زمان با نزدیک شدن به تابستان و افزایش احتمالی میزان مصرف برق، راهکارهای مختلفی را برای جلوگیری از خاموشی در نظر گرفته است که یکی از راهکارها که هر ساله طبق روال صورت می‌گیرد، مذاکره با کشورهای همسایه برای تبادل برق است.
افزایش قیمت راه کنترل مصرف برق نیست
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: افزایش ۲۳ درصدی تعرفه برق نمی‌تواند ابزاری برای تحریک مصرف‌کننده باشد و به اعتقاد من این عدد ابزاری برای کنترل مصرف برق نیست.
علت افزایش قیمت برق چه بود؟
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی انتقال توانیر گفت: افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف با هدف افزایش درآمد صنعت برق صورت نگرفته و تنها هدف این بوده که بتوانیم یک عامل بازدارنده برای مشترکان پرمصرف اعمال کنیم.
بدمصرف‌ها کم می‌آورند
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق کشور گفت: هرچند تغییر تعرفه‌ها مطابق با پیشنهادات اولیه ما نبوده است اما افزایش ۲۳ درصدی تعرفه‌ها نیز موجب کاهش مصرف انرژی از سوی پرمصرف‌ها خواهد شد و به طور کلی تاکید ما این است که فرهنگ استفاده از وسایل برقی را تغییر دهیم.