10:42 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

میانه

سناریوی پساکرونایی برای تقاضای منگنز
با توجه به سناریوی پساکرونایی، فعالیت‌های صنعت ساخت و ساز در حال افزایش است بنابراین انتظار می‌رود تقاضا برای منگنز در سال‌های آینده افزایش یابد.
تبعات فروش نامناسب اوراق بدهی بر اقتصاد
فارغ از اینکه فروش نامناسب اوراق بدهی موجب عقب ماندن از قانون بودجه می‌شود، فضای کلان اقتصاد کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد که یکی از این تبعات رجوع به منابع بانک مرکزی است؛ به‌ عبارتی وقتی تامین مالی دولت از طریق بازار بدهی منتفی شود، راحت‌ترین و محتمل‌ترین گزینه برای جبران آن، استفاده از منابع بانک مرکزی (چه در قالب استقراض و چه در قالب تنخواه‌گردان) است.
افزایش تب نرخ سود بین بانکی در شروع پاییز
دادو ستد در بازار های مالی در این مدت نشان از افزایش کسری نقدینگی بانک ها داشته است. بازار باز برای دومین هفته متوالی قبض پولی انجام نداده و اعتبارات دومین رکورد خود را در دو سال اخیر به ثبت رسانده است. این رویدادها درجه تب نرخ سود بین بانکی درابتدای پاییز را بالاتر خواهد برد.
فولادمبارکه با ۴ محصول ۸۴۸ میلیارد تومان درآمد کسب کرد
میزان درآمدزایی فولاد مبارکه اصفهان در این هفته بالغ بر ۸۴۷ میلیارد و ۶۲۳ میلیون تومان از مجموع معامله ۳۸ هزار و ۱۰ تن انواع محصولات این شرکت رقم زده شد.
۸ میلیارد اوراق بهادار دست به دست شد
در جریان معاملات امروز، (شنبه، بیستم و هفتم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۳۷ هزار و ۹۹۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۱۰ هزار و ۵۳۳ واحد کاهش، رقم ۴۳۹ هزار و ۹۳۲ واحد را به ثبت رساند.
افشای «فهرست زمین و ساختمان» ۸۰ ناشر
تا لحظه تدوین این گزارش (۱۰ صبح ۲۴ شهریور ۱۴۰۰) و با گذشت کمتر از ۷ روز از انتشار ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر الزام افشای جزییات زمین و ساختمان ناشران بورسی و فرابورسی، حدود ۸۰ ناشر فهرست زمین و ساختمان خود را به طور جداگانه و با عنوان «افشای فهرست زمین و ساختمان» در سامانه کدال منتشر کردند.
"آسمان یکم" بر صدر نشست
میانگین بازدهی صندوق های سهامی کشور برای سال منتهی به ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ بیش از ۲۶ درصد است. این عدد برای گروه صندوق های مختلط حدود ۴ درصد و صندوق های بادرآمد ثابت ۱۹ درصد گزارش شده است.
چراغ شاخص سبز شد
در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، هفدهم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۲ هزار و ۹۴۸ واحد به رقم یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷۴۸ واحد افزایش، رقم ۴۶۶ هزار و ۹۶ واحد را به ثبت رساند.
شاخص در کانال ۱.۵ میلیونی متوقف شد
در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، شانزدهم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۱۵ هزار و ۴۰۳ واحد به رقم یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۲۵۶ واحد کاهش، رقم ۴۶۵ هزار و ۳۵۱ واحد را به ثبت رساند.
رتبه‌های برتر صندوق‌های سهامی ایران کدامند؟
برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا ابتدای مردادماه ۱۴۰۰ مشخص شدند.
تداوم رشد شاخص بورس تهران
شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه، ۱۳ شهریورماه) ۲۰ هزار و ۴۲۸ واحد افزایش داشت که در نهایت شاخص در کانال یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحدی به روند صعودی خود ادامه داد.
ترکیب هیات مدیره " حتاید " تغییر کرد
شرکت تاید واتر خاورمیانه هیات مدیره شرکت را تغییر داد.
شاخص کل از نیمه کانال یک میلیون واحدی عبور کرد
در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، دهم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۲۴ هزار و ۵۳۶ واحد به رقم یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۸ هزار و ۴۸۲ واحد افزایش، رقم ۴۵۵ هزار و ۳۷۵ واحد را به ثبت رساند.
توقف شاخص در نیم قدمی ۱.۵ هزار واحدی
در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، نهم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۲۷ هزار و ۸۱۰ واحد به رقم یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷ هزار و ۴۶۶ واحد کاهش، رقم ۴۴۶ هزار و ۸۹۲ واحد را به ثبت رساند.
ایران سهم ۶۱ درصدی تولید فولاد را به خود اختصاص داد
حدود ۲ تا ۳ درصد فولاد دنیا در منطقه خاورمیانه تولید می‌شود و ایران سهم ۶۱ درصدی را در این منطقه به خود اختصاص داده است.