14:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معکوس

حرکت معکوس شاخص کل و شاخص هم‌وزن
در جریان معاملات امروز، (شنبه بیستم و سوم امرداد ماه) شاخص کل با کاهش ۳ هزار و ۷۹۷ واحد به رقم یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳۴۲ واحد افزایش، رقم ۴۲۲ هزار و ۶۸۱ واحد را به ثبت رساند.
ورود نقدینگی به صندوق‌ها، مجددا معکوس شد!
ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام تا پایان هفته گذشته منهی به تیرماه سال جاری شاید نسبت به هفته خود نوید ورود نقدینگی را دریافت کرده بود اما؛ با توجه به اتفاقاتی که بازارسرمایه در هفته گذشته تجربه کرد، این صندوق‌ها مجدد دروازه‌های خروج نقدینگی را بازشده دید.
 تعدیل مثبت ۳ شرکت  پالایشی
در فاصله کمتر از ۵ روز از ارسال نامه ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار به وزیر نفت مبنی بر ضرورت اعلام اطلاعات شرکتهای پالایشی‌ پیش از برگزاری مجامع آنها، شرکت های پالایشی که شمارش معکوس برای برگزاری مجامع سالانه انها آغاز شده ؛نسبت به انتشار یا اصلاح گزارشهای حسابرسی شده ۹۹ با تغییرات قابل توجه اقدام کردند.
کاهش قیمت دلار
نماد برتر - ارزش دلار مقابل ارزهای مهم کاهش پیدا کرد.
دارندگان سهام عدالت چقدر سرمایه دارند؟
نماد برتر - حدود ۳۰ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت که در فرایند آزادسازی سهام عدالت روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند، سهامدار شرکت های سرمایه گذاری استانی شدند که به گفته مسئولان میزان سرمایه این شرکتها جمعا حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است.
دومین صعود متوالی دلار
نماد برتر - ارزش دلار جهانی در مقابل بیشتر رقبا برای دومین روز متوالی بالا رفت.
تاثیر قیمت طلا بر روی بیت‌کوین
نماد برتر - تحلیلگران می گویند تلاش هفته گذشته اونس طلا برای عبور از مرز ۱۸۰۰ دلار که پیش از این شکسته شده بود، می تواند کمک کند این فلز ارزشمند به بالای مرز ۱۹۰۰ دلار بازگردد.
شمارش معکوس برای گرفتن حق از سهام عدالت
نماد برتر - حدود دو هفته تا برگزاری نخستین مجمع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت باقی مانده و مشمولانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند در این مدت باید اقدامات لازم را برای حضور در این مجامع انجام دهند.
کاهش علاقه ترکها به دلار
نماد برتر- تقویت ارزش لیر باعث شده است حجم دلارهای خانگی ترکیه کاهش پیدا کند.
سه راه‌حل برای بایدن در خروج از بن‌بست برجام و مذاکره با ایران
نماد برتر- با بررسی آخرین مواضع تهران و واشنگتن درباره برجام، رئیس جمهور جدید آمریکا برای خروج از بن‌بست هسته‌ای و مذاکره با ایران، سه راه‌حل در پیش دارد .
۹ عامل موثر بر تداوم صعود شاخص + دو راهکار هدایت جریان نقدینگی
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه ضمن اعلام عوامل موثر بر تداوم روند صعودی شاخص درخصوص دو راهکار هدایت جریان نقدینگی به بورس توضیحاتی داد.
دخالت های غیر حرفه ای، مانع تعادل بورس شد
نماد برتر- فرهاد دژپسند: هیچ گاه دولت پشت بازار را خالی نمی کند و همه نگاه ها حمایتی است اما در هیچ جای دنیا هیچ تضمینی برای سود مستمر در بازار سرمایه وجود ندارد.
۱۰ سئوال از دژپسند درباره بازارگردانی،دامنه نوسان ، فعالیت مخرب دو صندوق و...
نماد برتر- عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، ۱۰ سئوال در مورد بازارگردانی سهام، اوراق تبعی ، دامنه نوسان و حجم مبنا ، عدم برخورد با فعالیت مشکوک و فعالیت های مخرب دو صندوق و... از وزیر اقتصاد مطرح کرد.
جزییاتی از مدیریت آب فولادمبارکه و مهم‌ترین طرح ها /کاهش برداشت از زاینده‌رود
نماد برتر- مدیر انرژی و سیالات فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت مدیریت پایدار آب ، مهم‌ترین طرح های توسعه و فعالیت‌ های مربوط به بهینه‌سازی مصرف آب با هدف کاهش برداشت از زاینده‌رود را اعلام کرد .
پیش خرید خانه از بورس
نماد برتر- شمارش معکوس برای انتشار اوراق سلف مسکن در بورس کالا آغاز شده است؛ طرحی که از طریق آن امکان پیش خرید خانه برای متقاضیان فراهم خواهد شد.