05:42 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معدن و تجارت استان

افزایش قیمت تخم مرغ چقدر است؟
نماد برتر- در جریان نوسان اخیر در بازار تخم مرغ، این کالا جزو آن دسته از اقلام خوراکی قرار گرفته که بیشترین افزایش قیمت را نسبت به پارسال دارد، تخم مرغ بیش از ۷۲ درصد نسبت به شهریور سال گذشته گران شده است.
چگونه همچنان لوازم خانگی خارجی در بازار فروخته می‌شود؟
نماد برتر- به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بخشی از این کالاهای خارجی از منازل مردم وارد بازار می‌شود، به طوری که ممکن است در سالهای اخیر و با افزایش نرخ ارز عده‌ای جهیزیه خریده و در خانه نگه داشته باشند، اما با افزایش قیمت فاحش این کالاها، آنها را به روز در بازار می‌فروشند و با پول آن کل جهیزیه را تهیه می‌کنند.
ثبت 54 هزار مورد گزارش توسط ناظران افتخاری طی 6 ماهه اول سال 1399
نماد برتر- مدیر کل هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکلها سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن تشریح سیاستها و برنامه ‌های متخذه برای جذب ناظران افتخاری جهت مشارکتهای مردمی برای نظارت بر بازار، گفت با توسعه طرح ناظران افتخاری می توانیم ضمن ارتقا مشارکت مردمی درفرایند کنترل و نظارت بر بازار بستری را ایجاد کنیم، فضای خود کنترلی در جامعه توسعه یابد. و هریک از شهروندان نسبت نوسانات بازار از خود حساسیت نشان دهند.
برنامه‌هایی برای برخورد با گران فروشی داریم
نماد برتر- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اعلام کرد که راهکارهای مناسبی برای کاهش و جلوگیری از گران فروشی در نظر داریم تا هیچ حقی اجحاف نشود.
بازنگری در محدودیت حداقل ظرفیت جهت صدور جواز تأسیس های جدید
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد با توجه به ضرورت رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از سرمایه‌گذاری جدید در سالی که توسط مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نام‌گذاری شد، بازنگری در دستورالعمل اعمال محدودیت حداقل ظرفیت جهت صدور جواز تأسیس برای سرمایه‌گذاری‌های جدید به سازمان های استانی ابلاغ شد.
افزایش قیمت مصالح ساختمانی متعارف است
نماد برتر- سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به گزارش ایسنا درباره لزوم نظارت بر افزایش لجام گسیخته قیمت مصالح ساختمانی، میزان افزایش قیمت این کالا را متعارف دانست و افزایش لجام گسیخته قیمت سیمان را رد کرد.
راه‌اندازی سامانه پرداخت تسهیلات بسته صادرات غیرنفتی ۹۸
نماد برتر- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از راه اندازی سامانه پرداخت تسهیلات بسته صادرات غیرنفتی ۹۸ به منظور بهره مندی بنگاه‌های صادراتی خبر داد.
تشدید بازرسی از انبارها/ کاهش موارد احتکار ماسک
نماد برتر- معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از دو برابر شدن موارد بازرسی از انبارها در زمینه قاچاق و احتکار در مرداد امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته و همچنین کاهش موارد احتکار ماسک خبر داد و گفت که بیشترین شکایات مردمی در یک ماه اخیر نیز در حوزه نان، لبنیات، مرغ و تخم مرغ و میوه و سبزیجات بوده است.
تداوم گرانی تخم مرغ علیرغم تشدید نظارت‌ها
نماد برتر- با وجود اینکه عملکرد بازرسی و نظارت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها حاکی از تشدید نظارت‌ها بر بازار تخم مرغ در پنج ماهه اول امسال است، این محصول همچنان بیش از نرخ مصوب عرضه می‌شود.
جریمه ۱۸۱۴ میلیارد ریالی ۳۴ انبار متخلف در تهران
نماد برتر- معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: با اجرای طرح تشدید بازرسی از انبارها در مرداد ماه امسال ۳۴ انبار لوازم خانگی، لاستیک و فولاد کشف شد.
گوشت گران نشود، یزد خالی از گوشت می‎ شود!
نماد برتر- رئیس اتحادیه قصابان یزد با گلایه از بدون تغییر ماندن قیمت گوشت قرمز در استان برخلاف بسیاری از دیگر استان‌ها، می‌گوید: یزد به عنوان استان واردکننده دام مورد نیاز در صورت ادامه‌ی این روند با کاهش عرضه گوشت قرمز مواجه خواهد شد.
پتانسیل استان مرکزی هنوز آزاد نشده/باید باور کنیم که شرایط جنگی است
نماد برتر- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت گفت: امروز باید باور کنیم که در شرایط جنگی قرار داریم.
برخورد با عرضه کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق
نماد برتر- سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: در جهت حمایت از کالای ایرانی و احقاق حق واردکنندگان رسمی با عرضه کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق برخورد می‌شود.
انجام تمهیدات لازم برای تامین گوشت و میوه پایان سال در سیستان وبلوچستان
نماد برتر- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با همکاری دستگاه های ذیربط برنامه ریزی در خصوص تامین و توزیع کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز، مرغ کشتار روز و منجمد، میوه و ...ویژه ایام پایانی سال صورت پذیرفته و مشکلی وجود نخواهد داشت.
عدم درج قیمت و وزن چانه نان در برخی نانوایی‌ها
پایگاه خبری راد: بررسی‌های میدانی از نانوایی‌های مرکز شهر نشان می‌دهد که علی‌رغم مصوبه قانونی برای اعلام وزن چانه و قیمت نان در محل نانوایی، برخی از آنها این قانون را رعایت نمی‌کنند.