20:52 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری

توسعه فناوری های دیجیتالی را جدی بگیریم/به نسبت هر ۱۰۰ نفر در کشور ۱۲۹ خط تلفن وجود دارد
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری نقش اقتصاد دیجیتال در دنیا و درآمدهای ناشی از این حوزه را بسیار قابل توجه توصیف کرد و در این باره گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در عرصه فناوری دیجیتال و اطلاعات در ایران وجود دارد، می‌توانیم زمینه‌های توسعه اقتصاد دیجیتال و درآمدزایی در این زمینه را جدی بگیریم.
۱۰ اولویت طرح‌های فناورانه تأمین آب تعیین شد
پایگاه خبری راد: ۱۰ اولویت طرح‌های فناورانه تأمین آب به منظور رفع مشکلات حوزه آب از سوی کارگروه آب ستاد توسعه فناوری‌های "آب، خشکسالی، فرسایش و محیطزیست" معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری تعیین شد.
فروش ۶۰۰۰ میلیاردی شرکت‌های "های‌تک" در کشور
پایگاه خبری راد: معاون جذب سرمایه‌گذاری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری اعلام کرد: با توجه به گسترش فعالیت شرکت‌های فعال در عرصه فناوری‌های نوین، ایران جایگاه قابل توجهی را در این عرصه در سطح منطقه پیدا کرده است.
افزایش ارزش افزوده صنایع با کمک فناوری زیستی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری تاکید کرد: استفاده از فناوری زیستی در صنایع می‌تواند ارزش افزوده صنعت را افزایش و هزینه‌ها را کاهش دهد. در نهایت نیز می‌تواند ظرفیت صادرات در کشور را بالا ببرد.
جذب ۶۰۰ سرباز وظیفه نخبه‌ به وزارت صمت تا پایان سال
پایگاه خبری راد: معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به معرفی ۲ هزار نفر از دانش‌آموختگان به شرکت‌های دانش‌بنیان برای انجام خدمت سربازی گفت: بر اساس تفاهمی که با معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری داشتیم، قرار است تا پایان سال ۶۰۰ نفر از این تعداد به این وزارتخانه به منظور جذب در به بنگاه‌های صنعتی معرفی شوند.
ضریب نفوذ فناوری و نوآوری در صنعت خودرو افزایش می‌یابد
پایگاه خبری راد: رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: با امضای تفاهم‌نامه حمایت از ایجاد شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری در حوزه فناوری‌های وابسته به صنایع خودرو، ضریب نفوذ فناوری و نوآوری در صنعت خودروی کشور افزایش می‌یابد.
امکان عبور از بحران آب با تاکید بر طرح‌های فناورانه در مناطق ساحلی
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه آب ستاد توسعه فناوری‌های "آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست " معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در جلسه کمیته راهبری کارگروه آب و خشکسالی گفت: عبور از بحران آب با تاکید بر طرح‌های فناورانه در مناطق ساحلی ممکن می‌شود.
تعریف 3 پلتفرم ماهواره‌ای برای دانشگاه‌ها
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند دانش ساخت ماهواره‌های خود را به اشتراک گذاشته و مجموعه‌ای مشترک از زنجیره تامین دانش را گسترش دهند.
 از فناوری‌های نو حمایت 50 درصدی یارانه ای انجام می گیرد
پایگاه خبری راد: معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه فناوری‌های سطح یک که برای اولین بار عرضه می‌شوند، از حمایت یارانه‌ای ۵۰ درصدی برخوردار می‌شوند، گفت: تسهیلات لیزینگ برای حمایت از خریداران از خط اعتباری صندوق نوآوری‌وشکوفایی پراخت می‌شود.
ایجاد ۴۰ میلیارد دلار سرمایه از طریق کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد اشتراکی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اتفاقاتی در حوزه دیجیتال در دنیا در حال رخ دادن است، گفت: ۴۰ میلیارد دلار سرمایه از طریق کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد اشتراکی ایجاد می‌شود.
 طرح آسیب‌شناسی زنجیره تولید تا مصرف کودهای زیستی اجرا می شود
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از اجرای طرح آسیب‌شناسی کمی زنجیره تولید، توزیع و مصرف وضعیت موجود کودهای زیستی در کشور خبر داد.
چالش‌های حوزه استارتاپ ایران
پایگاه خبری راد: معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با بیان این‌که ۴ تا ۵ میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی باید به جریان اقتصادی کشور متصل شوند، گفت: حوزه استارتاپ کشور با ۵ چالش مواجه است.
تلاش محققان کشور برای جلوگیری از روند رشد بیماری آلزایمر
پایگاه خبری راد: محققان حوزه علوم شناختی در تلاش هستند با حمایت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اجرای طرح مطالعاتی "تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر" و با افزایش توانمندی‌های شناختی از روند رشد این بیماری جلوگیری کنند.
تسهیلات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی
پایگاه خبری راد: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور را به خدمات آزمایشگاهی تسهیل کرد.
ضرورت رصد بازار و ابعاد اقتصاد زیستی در دنیا
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: یکی از ضرورت‌های تحقق اقتصاد زیستی در کشور، رصد بازار و ابعاد اقتصاد زیستی در دنیا است.