08:04 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مشکلات امنیتی

دوبرابر شدن تولید نفت لیبی
پایگاه خبری راد: رییس شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد لیبی به شرط بهبود شرایط امنیتی و ثبات داخلی در نظر دارد تولید نفت خود را تا سال ۲۰۲۱ بیش از دو برابر افزایش داده و به ۲.۱ میلیون بشکه در روز برساند.
همکاری دادستانی تهران با سازمان هواپیمایی کشور برای کاهش تاخیر پروازها
پایگاه خبری راد: نشست مشترک مدیران شرکت‌های هواپیمایی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری و دادستانی تهران و با حضور تعدادی از معاونان دادستان روز یکشنبه ششم آبان ماه به ریاست دکتر جعفری دولت‌آبادی برگزار شد.
آسیب‌پذیری بالای پنتاگون در برابر حملات سایبری
پایگاه خبری راد: دیوان محاسبات آمریکا به تازگی اعلام کرده است که سیستم‌های تسلیحاتی ساخته شده در حدفاصل سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ میلادی در مقابل حملات سایبری آسیب‌پذیر خواهند بود.
کالیفرنیا پیشگام در امنیت دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیاء
پایگاه خبری راد: کالیفرنیا نخستین ایالت آمریکاست که قانون امنیت سایبری دستگاه‌های هوشمند را به تصویب رسانده و به زودی آن را اجرایی خواهد کرد.
انگلستان غول آمریکایی را ۵۰۰ هزار پوند جریمه کرد
پایگاه خبری راد: سازمان تنظیم مقررات رادیویی در انگلستان شرکت آمریکایی اکوئیفاکس را تحت‌تاثیر رسوایی سال گذشته این شرکت به پرداخت ۵۰۰ هزار پوند جریمه کرد.
چگونه اندروید را امن نگه داریم؟
پایگاه خبری راد: محافظت از گوشی‌های هوشمند از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به حمله‌ی هرروزه‌ی هکرها نباید از امنیت در سیستم عامل دستگاه هوشمند غافل شد. اندروید نیز که یک سیستم عامل متن باز است، آسیب‌پذیری زیادی دارد که با راه‌های امنیتی می‌توان تا حدی از این آسیب‌ها جلوگیری کرد.
احتمال «شنود» درمورد توپ اهدایی پوتین به ترامپ قوت گرفت
پایگاه خبری راد: گفته می شود توپ فوتبالی که ولادیمیر پوتین به دونالد ترامپ در جریان دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در فنلاند اهدا کرد، احتمالا حاوی یک تراشه فرستنده برای شنود گوشی‌های هوشمند در کاخ سفید بوده است.
مشکل امنیتی بلوتوث همچنان در کمین کاربران موبایل
پایگاه خبری راد: به تازگی متخصصان فعال در حوزه تکنولوژی اعلام کرده اند که تعدادی از دستگاه‌های الکترونیکی از قبیل گوشی های هوشمند اندرویدی و iOS مشکلات امنیتی جدی دارند.
مشکل امنیتی بلوتوث همچنان در کمین کاربران موبایل
پایگاه خبری راد: به تازگی متخصصان فعال در حوزه تکنولوژی اعلام کرده اند که تعدادی از دستگاه‌های الکترونیکی از قبیل گوشی های هوشمند اندرویدی و iOS مشکلات امنیتی جدی دارند.
استرالیا هواوی را به جاسوسی متهم کرد
پایگاه خبری راد: استرالیا شرکت چینی هواوی را به جاسوسی و مشکلات امنیتی در فعالیت‌های مخابراتی‌اش در این کشور متهم کرد.
چرا نباید ای‌میل‌های قدیمی را سر به نیست کنیم؟
پایگاه خبری راد: اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که سال‌هاست از برخی از ای‌میل و پست‌های الکترونیکی استفاده نمی‌کنند، باید بدانید طبق نظر کارشناسان امنیت سایبری نباید آن‌ها را برای همیشه از بین ببرید.
چرا گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها در معرض خطرند؟
پایگاه خبری راد: محققان نقص‌های امنیتی را در پردازنده‌های کامپیوتری که توسط سه طراح بزرگ تراشه‌های جهانی یعنی اینتل، AMD و ARM تولید شده، شناسایی کرده‌اند و این یعنی تقریبا هر گوشی‌ هوشمند و رایانه‌ در جهان می‌تواند با داشتن اطلاعات حساس از جمله رمز عبور، سرقت شود.
حل مشکل ضعف امنیتی گوشی وان پلاس ۶
پایگاه خبری راد: شرکت وان پلاس اعلام کرد که به‌منظور حل آسیب‌پذیری موجود در گوشی وان پلاس ۶، آپدیت و به‌روزرسانی جدیدی را منتشر کرده است.
آیا در دیدار آینده اوپک تاریخ تکرار خواهد شد؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد نشست آینده اوپک در ۲۲ ژوئن پس از انتشار اخباری که از درخواست دولت آمریکا از عربستان سعودی برای افزایش تولید نفت حکایت دارد، دیداری جنجالی خواهد بود.
امنیت سیگنال زیر سوال رفت
پایگاه خبری راد: به تازگی پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری اعلام کرده‌اند که آسیب‌پذیری جدیدی را در پلت‌فرم پیام‌رسان سیگنال یافته‌اند که می‌تواند کاربران بسیاری را با مشکلات امنیتی مواجه کند.